پیاده سواران متخلف !
پدال نیوز: بسیاری از هرج و مرج ها و ترافیک های شهری توسط عابران پیاده رخ می دهد!
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، اگر به اواسط دهه 80 برگردیم بسیاری از قوانینی که الان تبدیل به عادت شده است و رعایت نکردن آنها نوعی ضد هنجار و بی قانونی تلقی می شود در آن زمان زیاد به چشم نمی آمد و به راحتی این قوانین را زیر پا می گذاشتیم.
بستن کمربند ایمنی که حالا تبدیل به یک عادت شده است و بسیاری از رانندگان و سرنشینان خودرو در وهله اول که در ماشین می نشینند آن را می بندند با یک فرهنگ سازی در رسانه ها و اعمال قانون میسر شد. این قبیل قوانین که الان تبدیل به هنجار شده است و ما بسیار راحت از کنار آن ها می گذریم حاصل کاری سخت و زمانبر توسط مردان قانونی است که برای به نتیجه رسیدن آن زحمات فراوان کشیده اند.
اجرای این قانون باعث شد تا آمار کشته شدگان تصادفات رانندگی به مقدار قابل ملاحظه ای کاهش یابد. مشاهده ی این اثر باعث شد که عده ای از مردم، خود به بستن کمربند ایمنی راغب شوند. حتی شاید با حذف این قانون مردم آن را رعایت کنند چرا که نتایج مثبت آن را دیده اند و دیگر این موضوع به نوعی فرهنگ عمومی تبدیل شده است.
البته در این میان بسیاری از افراد فکرمی کنند رعایت کردن قوانین راهنمایی و رانندگی فقط مختص می شود به راکبان موتور سوار و رانندگان و سر نشینان خودرو و حال این که عابران پیاده از رعایت قوانین مبری هستند.
این تصور غلط نه تنها باعث می شود که نابسامانی و در بسیاری ازموارد اختلال را در نظم خیابان ها بوجود آورد، گاهاً سبب به خطر افتادن جان خودشان نیز می شود.
شاید بعضی وقت ها به علت نبود زمان و عجله داشتن برای انجام کاری و یا رسیدن به مقصد رد شدن از یک پل عابر پیاده که چند متر و یا شاید چند صد متری آن طرف تر است کمی سخت باشد ولی رعایت کردن این مهم می تواند جان ما را از خطرات احتمالی دور کند. یا شاید ایستادن پشت چراغ قرمز در سر چهارراه و منتظر ایستادن تا سبز شدن چراغ و صادر شدن مجوز عبورمی تواند جدا از جلوگیری از هرج و مرج نوعی احترام متقابل را بوجود آورد.
البته در این مورد آخر اگر به گذشته نگاهی انداخته شود متوجه می شویم که چقدر قانونمندی در میان عابران پیاده نمود عینی پیدا کرده است. احترام متقابل به اتومبیل هایی که حق تقدم با آن ها است باعث می شود نوعی تقویت فرهنگ و آئین شهروندی رخ دهد و این احترام دو طرفه شود.
این قوانین جدا از اینکه با ضمانت اجرا همراه بوده است باید در نظر داشت که رعایت کردن آنها به نوعی باید در درون خود فرد هم نهادینه و عجین شده باشد.
اگر این تصور که فقط رانندگان و راکبان موتور سوار باید به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند کنار گذاشته شود و این تفکر تقویت شود که ما هم به عنوان عابران پیاده باید احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی بگذاریم می توانیم شاهد کاهش تخلفات و ترافیکی روان تر در خیابان ها باشیم.
بستن کمربند ایمنی که حالا تبدیل به یک عادت شده است و بسیاری از رانندگان و سرنشینان خودرو در وهله اول که در ماشین می نشینند آن را می بندند با یک فرهنگ سازی در رسانه ها و اعمال قانون میسر شد. این قبیل قوانین که الان تبدیل به هنجار شده است و ما بسیار راحت از کنار آن ها می گذریم حاصل کاری سخت و زمانبر توسط مردان قانونی است که برای به نتیجه رسیدن آن زحمات فراوان کشیده اند.
اجرای این قانون باعث شد تا آمار کشته شدگان تصادفات رانندگی به مقدار قابل ملاحظه ای کاهش یابد. مشاهده ی این اثر باعث شد که عده ای از مردم، خود به بستن کمربند ایمنی راغب شوند. حتی شاید با حذف این قانون مردم آن را رعایت کنند چرا که نتایج مثبت آن را دیده اند و دیگر این موضوع به نوعی فرهنگ عمومی تبدیل شده است.
البته در این میان بسیاری از افراد فکرمی کنند رعایت کردن قوانین راهنمایی و رانندگی فقط مختص می شود به راکبان موتور سوار و رانندگان و سر نشینان خودرو و حال این که عابران پیاده از رعایت قوانین مبری هستند.
این تصور غلط نه تنها باعث می شود که نابسامانی و در بسیاری ازموارد اختلال را در نظم خیابان ها بوجود آورد، گاهاً سبب به خطر افتادن جان خودشان نیز می شود.
شاید بعضی وقت ها به علت نبود زمان و عجله داشتن برای انجام کاری و یا رسیدن به مقصد رد شدن از یک پل عابر پیاده که چند متر و یا شاید چند صد متری آن طرف تر است کمی سخت باشد ولی رعایت کردن این مهم می تواند جان ما را از خطرات احتمالی دور کند. یا شاید ایستادن پشت چراغ قرمز در سر چهارراه و منتظر ایستادن تا سبز شدن چراغ و صادر شدن مجوز عبورمی تواند جدا از جلوگیری از هرج و مرج نوعی احترام متقابل را بوجود آورد.
البته در این مورد آخر اگر به گذشته نگاهی انداخته شود متوجه می شویم که چقدر قانونمندی در میان عابران پیاده نمود عینی پیدا کرده است. احترام متقابل به اتومبیل هایی که حق تقدم با آن ها است باعث می شود نوعی تقویت فرهنگ و آئین شهروندی رخ دهد و این احترام دو طرفه شود.
این قوانین جدا از اینکه با ضمانت اجرا همراه بوده است باید در نظر داشت که رعایت کردن آنها به نوعی باید در درون خود فرد هم نهادینه و عجین شده باشد.
اگر این تصور که فقط رانندگان و راکبان موتور سوار باید به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند کنار گذاشته شود و این تفکر تقویت شود که ما هم به عنوان عابران پیاده باید احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی بگذاریم می توانیم شاهد کاهش تخلفات و ترافیکی روان تر در خیابان ها باشیم.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش