کد خبر:
۶۰۹۸۵ ۱۱:۵۴
۱۳۹۶/۰۵/۱۲
آغاز فصل جدید همکاریهای علمی و فناوری ایران و اتریش
پدال نیوز- استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تولید دانشبنیان ضرورت بقا در بازارهای امروز است، گفت: قرارداد همکاری با مؤسسه فناوری اتریش نقطه عطفی درتوسعه صنعت استان است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از مهر، اسماعیل جبارزاده در مراسم رونمایی از قرارداد همکاری مشترک بین مؤسسه فناوری اتریش (AIT) و منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی در حوزه قطعهسازی خودرو، اظهار کرد: خوشحالیم که همکاریهای فناوری ما با کشور اتریش آغاز میشود و امیدوارم بهزودی شاهد به بار نشستن این قرارداد باشیم.
وی با اشاره به اینکه مردم ایران خاطرات خوبی از کشور اتریش در ذهن دارند، افزود: در طول تاریخ همواره شاهد روابط خوب ایران و اتریش بودهایم و در چند سال گذشته نیز کشور اتریش بهدلیل میزبانی مذاکرات مربوط به برجام مورد توجه مردم ایران بوده است.
جبارزاده خاطرنشان کرد: در راستای توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اروپایی، قرارداد همکاری با مؤسسه فناوری اتریش نیز میتواند پلی برای ارتباط صنعتگران، تولیدکنندگان و محققان ما با مراکز تحقیقاتی اروپا باشد.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: این قرارداد در راستای اتصال صنایع استان به ویژه صنعت قطعهسازی که از ظرفیتهای استان است به فناوری پیشرفته اروپایی است و میتواند نقطه عطفی در تحقق صنعت دانشبنیان در استان باشد.
وی، وصل کردن تولیدکنندگان به بازارهای جهانی را یکی از اهداف مناطق ویژه علم و فناوری عنوان کرد و گفت: حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی تنها با تزریق پول و امکانات میسر نیست و لازمه بقا و امکان رقابت در بازارهای امروز توجه به فناوری، نوآوری و تولید دانشبنیان است.
وی با بیان اینکه امکانات وجود دارد، اما مهم این است که شبکهای ایجاد شود تا امکانات جزیرهای و ظرفیتهای جدا از هم در کنار هم قرار گرفته و همافزایی ایجاد کنند، افزود: این قرارداد میتواند این امکان را برای استان آذربایجان شرقی در جهت همافزایی امکانات و توانمندیهای صنایع و مراکز تحقیقاتی ایجاد کند.
جبارزاده گفت: انتظار داریم بخش خصوصی، صنایع، دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی پای کار باشند تا بر اساس تجربیات مؤسسه فناوری اتریش، راه جدیدی را برای صنایع استان ترسیم کنیم و از همه مدیران دولتی و اقتصادی استان هم میخواهم که این پروژه را جدی تلقی کنند و با همه توان برای تحقق اهداف تعریف شده بکوشند.
وی افزود: انجمن قطعهسازی استان و واحدهای متعدد قطعهسازی نیز که توانمندی خود را در دوران تحریم نشان دادند و در شرایط سخت توانستند خود را سر پا نگه دارند، باید از این فرصت و فضای بازی که در عرصه فناوری به وجود خواهد آمد حداکثر استفاده را بکنند.
جبارزاده اضافه کرد: امیدوارم با به بار نشستن این قرارداد، واحدهای قطعهسازی استان در صدر تولیدکنندگان با نوآوریهای جدید قرار گیرند و مدیریت استان نیز در این راستا در کنار آنها خواهد بود
وی با اشاره به اینکه مردم ایران خاطرات خوبی از کشور اتریش در ذهن دارند، افزود: در طول تاریخ همواره شاهد روابط خوب ایران و اتریش بودهایم و در چند سال گذشته نیز کشور اتریش بهدلیل میزبانی مذاکرات مربوط به برجام مورد توجه مردم ایران بوده است.
جبارزاده خاطرنشان کرد: در راستای توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اروپایی، قرارداد همکاری با مؤسسه فناوری اتریش نیز میتواند پلی برای ارتباط صنعتگران، تولیدکنندگان و محققان ما با مراکز تحقیقاتی اروپا باشد.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: این قرارداد در راستای اتصال صنایع استان به ویژه صنعت قطعهسازی که از ظرفیتهای استان است به فناوری پیشرفته اروپایی است و میتواند نقطه عطفی در تحقق صنعت دانشبنیان در استان باشد.
وی، وصل کردن تولیدکنندگان به بازارهای جهانی را یکی از اهداف مناطق ویژه علم و فناوری عنوان کرد و گفت: حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی تنها با تزریق پول و امکانات میسر نیست و لازمه بقا و امکان رقابت در بازارهای امروز توجه به فناوری، نوآوری و تولید دانشبنیان است.
وی با بیان اینکه امکانات وجود دارد، اما مهم این است که شبکهای ایجاد شود تا امکانات جزیرهای و ظرفیتهای جدا از هم در کنار هم قرار گرفته و همافزایی ایجاد کنند، افزود: این قرارداد میتواند این امکان را برای استان آذربایجان شرقی در جهت همافزایی امکانات و توانمندیهای صنایع و مراکز تحقیقاتی ایجاد کند.
جبارزاده گفت: انتظار داریم بخش خصوصی، صنایع، دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی پای کار باشند تا بر اساس تجربیات مؤسسه فناوری اتریش، راه جدیدی را برای صنایع استان ترسیم کنیم و از همه مدیران دولتی و اقتصادی استان هم میخواهم که این پروژه را جدی تلقی کنند و با همه توان برای تحقق اهداف تعریف شده بکوشند.
وی افزود: انجمن قطعهسازی استان و واحدهای متعدد قطعهسازی نیز که توانمندی خود را در دوران تحریم نشان دادند و در شرایط سخت توانستند خود را سر پا نگه دارند، باید از این فرصت و فضای بازی که در عرصه فناوری به وجود خواهد آمد حداکثر استفاده را بکنند.
جبارزاده اضافه کرد: امیدوارم با به بار نشستن این قرارداد، واحدهای قطعهسازی استان در صدر تولیدکنندگان با نوآوریهای جدید قرار گیرند و مدیریت استان نیز در این راستا در کنار آنها خواهد بود
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها