کد خبر:
۵۷۶۴۹ ۰۸:۳۸
۱۳۹۶/۰۳/۲۷
شرط سنگین فولکس واگن برای تولید در ایران
پدال نیوز: فولکس واگن آلمان در حالی مدت هاست نامش به عنوان یکی از شرکای جدید خودروسازی ایران مطرح شده که این غول آلمانی شرطی عجیب را برای حضور در صنعت خودرو کشور لحاظ کرده است. گفته می شود فولکس واگن با یکی از خودروسازان بخش خصوصی به نام ماموت به توافق رسیده و قرار است پس از قطعی شدن مشارکت، فعالیت مشترک آنها در اوایل سال 97 آغاز شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از خودروکار، فولکس و ماموت در حالی به دنبال شراکت با یکدیگر هستند که طرف آلمانی شرطی سنگین و عجیب را برای مشارکت با ماموتی ها در نظر گرفته است. بر این اساس و به گفته یک منبع آگاه، فولکس واگن به مسوولان ماموت اعلام کرده که تا پنج سال اقدام به داخلی سازی قطعات در ایران نخواهد کرد.
به گفته او، فولکس به دلیل حساسیت بسیار زیادی که روی کیفیت محصولات خود داشته و همچنین با توجه به ضعف قطعه سازان داخلی، پروسه ای پنج ساله را برای آغاز ساخت داخل خودروهای تولیدی خود در ایران، لحاظ کرده است.
این در شرایطی است که طبق الزام وزارت صنعت،معدن و تجارت، خودروسازان خارجی مایل به حضور در ایران، باید با 30 درصد ساخت داخل، فعالیت خود را آغاز کنند.
با این شرایط، مشخص نیست واکنش وزارت صنعت به شرط فولکس واگن برای حضور در خودروسازی چیست و آیا خودروساز آلمانی نیز مانند پژو، با تخفیف این وزارتخانه در ماجرای داخلی سازی مواجه خواهد شد یا نه.
طبعا در صورتی که فولکس تا پنج سال اقدام به داخلی سازی در کشور نکند، هزینه تولید و قیمت تمام شده محصولاتش (در ایران) بالا رفته و این موضوع به ضرر مشتریان از ناحیه قیمت خواهد بود.
البته از آن سو ایرانی ها می توانند نسبت به کیفیت فولکس های تولیدی در کشور (به واسطه تامین قطعات آنها از منابع فولکس) مطمئن باشند.
به گفته او، فولکس به دلیل حساسیت بسیار زیادی که روی کیفیت محصولات خود داشته و همچنین با توجه به ضعف قطعه سازان داخلی، پروسه ای پنج ساله را برای آغاز ساخت داخل خودروهای تولیدی خود در ایران، لحاظ کرده است.
این در شرایطی است که طبق الزام وزارت صنعت،معدن و تجارت، خودروسازان خارجی مایل به حضور در ایران، باید با 30 درصد ساخت داخل، فعالیت خود را آغاز کنند.
با این شرایط، مشخص نیست واکنش وزارت صنعت به شرط فولکس واگن برای حضور در خودروسازی چیست و آیا خودروساز آلمانی نیز مانند پژو، با تخفیف این وزارتخانه در ماجرای داخلی سازی مواجه خواهد شد یا نه.
طبعا در صورتی که فولکس تا پنج سال اقدام به داخلی سازی در کشور نکند، هزینه تولید و قیمت تمام شده محصولاتش (در ایران) بالا رفته و این موضوع به ضرر مشتریان از ناحیه قیمت خواهد بود.
البته از آن سو ایرانی ها می توانند نسبت به کیفیت فولکس های تولیدی در کشور (به واسطه تامین قطعات آنها از منابع فولکس) مطمئن باشند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها