کد خبر:
۵۶۱۹۸ ۰۹:۲۹
۱۳۹۶/۰۳/۰۷
احتمال رفع مشکل شمارهگذاری ب ام و X3 و X4
پدال نیوز: عدم شمارهگذاری خودروهای غیر آمریکایی ساخت آمریکا احتمالا یکی از عجیبترین موارد از محدودیتها برای شمارهگذاری خودروها در ...
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، مدیرعامل و مدیر بازرگانی پرشیا خودرو در گفت و گو با عصرخودرو اعلام کردند به دنبال پیگیریها و مکاتبات انجام شده طی چند ماه گذشته با مقامات ذیربط از سوی این شرکت، به نظر میرسد مشکل شمارهگذاری خودروهای X3 و X4 طی روزهای آینده به نتایجی منتهی شود.
عدم شمارهگذاری خودروهای غیر آمریکایی ساخت آمریکا احتمالا یکی از عجیبترین موارد از محدودیتها برای شمارهگذاری خودروها در سال گذشته است. پرونده عدم شمارهگذاری این خودروها به میانههای سال پیش بازمیگردد، جایی که علاوه بر ممنوعیت در ورود خودروهای برند آمریکایی، شمارهگذاری خودروهای برند غیر آمریکایی ساخت آمریکا نیز متوقف شد تا به این ترتیب خودروهای ب ام و X3 و X4، هوندا CR-V و تویوتا کمری هیبرید، با توقف شمارهگذاری مواجه شدند. در این میان اما ب ام و بیش از سایرین دچار مشکل شد چراکه تعداد خودروهای این برند بیش از دو برند دیگر بود و به همین دلیل این مسئله علاوه بر زیان مالی سنگین به واردکننده رسمی و واردکنندگان متفرقه، مشکلات زیادی را برای خریداران این خودروها ایجاد کرد.
در روزهای اخیر اما خبرهایی مبنی بر حل این مشکل به گوش رسید تا جایی که روز گذشته یک منبع آگاه در گفتگو با عصرخودرو خبر از رفع این مشکل در هفته جاری داد. در این زمینه و برای بررسی آخرین وضعیت شمارهگذاری خودروهای غیر آمریکایی ساخت آمریکا با حریری، مدیرعامل پرشیا خودرو و حسینی، مدیر بازرگانی این شرکت به گفتگو نشستیم. حاصل این گفتگو اخبار خوبی برای خریداران و علاقهمندان خودروهای X3 و X4 بود چراکه بر اساس گفته مدیران پرشیا خودرو، مسئولین امر در پی حل این مشکل هستند و این مسئله احتمالا طی روزهای آینده به نتایجی منتهی خواهد شد.
در آغاز این گفتگو، حریری در زمینه تاثیرات عدم شمارهگذاری خودروهای غیر آمریکایی ساخت آمریکا گفت:"این تصمیم یک چالش بزرگ برای ما ایجاد کرد چراکه بهطور ناگهانی اتخاذ و ابلاغ شد. از یکطرف ما بهعنوان متولی برند ب ام و در ایران در قبال مشتریانی که خودروهای X3 و X4 را خریداری کرده بودند مسئول بودیم و از طرف دیگر این تصمیم یک چالش بزرگ مالی برای ما ایجاد کرد چراکه این خودروها پیش از آنکه این تصمیم ابلاغ شود، بر اساس مقررات واردات ثبت سفارش شده و با پرداخت کلیه عوارض گمرکی و سایر هزینهها ترخیص شده بودند در حالی که ما نمیتوانستیم خودروها را به فروش برسانیم."
وی افزود:"از طرف دیگر بخشی از سرمایه در گردش ما از تسهیلات بانکی تامین میشود. در حالی که ما خودروها را خریداری کرده بودیم و نمیتوانستیم آنها را بفروشیم، تسهیلات بانکی هم بهمرور سررسید میشد و ما عملاً در حال پرداخت اقساط سنگین پولهایی بودیم که برایمان مولد نبود."
حسینی در زمینه فعالیتهای انجام گرفته در زمینه رفع این مشکل گفت:"ما در طی این ماهها مکاتبات متعددی با ارگانها و سازمانهای مختلف ذیربط انجام دادیم. لازم به یادآوری است که کلیه مسئولین ذیربط با توجه به شرایط پیش آمده و دلایل ارائه شده شرکت پرشیا خودرو، خود را در این امر محق میدانستند. هدف ما از رفع این مشکل نهتنها رفع مشکل خودروهای وارد شده توسط پرشیا خودرو، که رفع این مشکل برای تمامی واردکنندگان بود چراکه غیر از پرشیا خودرو، بسیاری از واردکنندگان به پشتوانه مجوزهای قانونی اقدام به واردات این خودروها کرده بودند و درنهایت آسیب آن بهصورت فراگیر میتوانست تسری پیدا کند و باعث ضرر و زیان سرمایههای ملی شود."
وی افزود:"ازآنجاییکه مرجع قانونی واردات خودرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت است، این شرکت بر اساس ضوابط جاری اقدام به ثبت سفارش و واردات کرده بود. لذا بهعنوان حقوق مکتسبه میبایست نسبت به رفع این مشکل با حداکثر توان از طریق مراجع ذیربط اقدام کند."
مدیر بازرگانی پرشیا خودرو در ادامه گفت:"وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابتدا بر این موضع بود که توقف شمارهگذاری این خودروها برخلاف مقررات واردات کشور بوده و خوشبختانه در تمامی مکاتبات و ملاقاتهایی که با مسئولین این وزارتخانه داشتیم بر این مسئله تاکید کردند."
حریری در زمینه وضعیت پرشیا خودرو پس از اعمال این محدودیت گفت:"این مسئله باعث شد ما با چالشهای جدی مواجه شویم. خودروهای X3 وX4 سهم عمدهای در سبد محصولات ما داشتند که درنهایت این مسئله سبب تحمیل خسارت سنگینی به شرکت شد."
وی در مورد آخرین وضعیت شمارهگذاری خودروهای غیر آمریکایی ساخت آمریکا گفت:"به دنبال نامهنگاریهای گسترده و جلسات متعددی که با سازمانها و نهادهای مختلف در زمینه این خودرو انجام دادیم خوشحالیم که اعلام کنیم خوشبختانه مشکل شمارهگذاری این خودروها در آستانه برطرف شدن است. ما همیشه پیرو قوانین کشور هستیم و با توجه به آنکه ثبت سفارش این خودروها بسته است، طبیعتاً خودروی دیگری از این محصولات وارد کشور نخواهد شد و تا زمانی که بنا بر قوانین و مصالح ملی، ثبت سفارش این خودروها بسته باشد ما نیز اقدامی برای واردات آنها نخواهیم کرد، اما همانگونه که گفتم امیدواریم خودروهایی که پیش از این ثبت سفارش شده و با پرداخت عوارض قانونی وارد کشور شدهاند طی روزهای آینده مجوز شمارهگذاری را دریافت کنند."
مدیرعامل پرشیا خودرو در پایان افزود:"مهمترین هدف پرشیا خودرو از تمام تلاشهایی که در این زمینه انجام داده، رضایت مشتریان محصولات ب ام و در ایران است و بازهم تاکید میکنم همچون همیشه ما پیرو قوانین جاری در کشور و مصالح ملی و حقوق مصرفکننده هستیم."
عدم شمارهگذاری خودروهای غیر آمریکایی ساخت آمریکا احتمالا یکی از عجیبترین موارد از محدودیتها برای شمارهگذاری خودروها در سال گذشته است. پرونده عدم شمارهگذاری این خودروها به میانههای سال پیش بازمیگردد، جایی که علاوه بر ممنوعیت در ورود خودروهای برند آمریکایی، شمارهگذاری خودروهای برند غیر آمریکایی ساخت آمریکا نیز متوقف شد تا به این ترتیب خودروهای ب ام و X3 و X4، هوندا CR-V و تویوتا کمری هیبرید، با توقف شمارهگذاری مواجه شدند. در این میان اما ب ام و بیش از سایرین دچار مشکل شد چراکه تعداد خودروهای این برند بیش از دو برند دیگر بود و به همین دلیل این مسئله علاوه بر زیان مالی سنگین به واردکننده رسمی و واردکنندگان متفرقه، مشکلات زیادی را برای خریداران این خودروها ایجاد کرد.
در روزهای اخیر اما خبرهایی مبنی بر حل این مشکل به گوش رسید تا جایی که روز گذشته یک منبع آگاه در گفتگو با عصرخودرو خبر از رفع این مشکل در هفته جاری داد. در این زمینه و برای بررسی آخرین وضعیت شمارهگذاری خودروهای غیر آمریکایی ساخت آمریکا با حریری، مدیرعامل پرشیا خودرو و حسینی، مدیر بازرگانی این شرکت به گفتگو نشستیم. حاصل این گفتگو اخبار خوبی برای خریداران و علاقهمندان خودروهای X3 و X4 بود چراکه بر اساس گفته مدیران پرشیا خودرو، مسئولین امر در پی حل این مشکل هستند و این مسئله احتمالا طی روزهای آینده به نتایجی منتهی خواهد شد.
در آغاز این گفتگو، حریری در زمینه تاثیرات عدم شمارهگذاری خودروهای غیر آمریکایی ساخت آمریکا گفت:"این تصمیم یک چالش بزرگ برای ما ایجاد کرد چراکه بهطور ناگهانی اتخاذ و ابلاغ شد. از یکطرف ما بهعنوان متولی برند ب ام و در ایران در قبال مشتریانی که خودروهای X3 و X4 را خریداری کرده بودند مسئول بودیم و از طرف دیگر این تصمیم یک چالش بزرگ مالی برای ما ایجاد کرد چراکه این خودروها پیش از آنکه این تصمیم ابلاغ شود، بر اساس مقررات واردات ثبت سفارش شده و با پرداخت کلیه عوارض گمرکی و سایر هزینهها ترخیص شده بودند در حالی که ما نمیتوانستیم خودروها را به فروش برسانیم."
وی افزود:"از طرف دیگر بخشی از سرمایه در گردش ما از تسهیلات بانکی تامین میشود. در حالی که ما خودروها را خریداری کرده بودیم و نمیتوانستیم آنها را بفروشیم، تسهیلات بانکی هم بهمرور سررسید میشد و ما عملاً در حال پرداخت اقساط سنگین پولهایی بودیم که برایمان مولد نبود."
حسینی در زمینه فعالیتهای انجام گرفته در زمینه رفع این مشکل گفت:"ما در طی این ماهها مکاتبات متعددی با ارگانها و سازمانهای مختلف ذیربط انجام دادیم. لازم به یادآوری است که کلیه مسئولین ذیربط با توجه به شرایط پیش آمده و دلایل ارائه شده شرکت پرشیا خودرو، خود را در این امر محق میدانستند. هدف ما از رفع این مشکل نهتنها رفع مشکل خودروهای وارد شده توسط پرشیا خودرو، که رفع این مشکل برای تمامی واردکنندگان بود چراکه غیر از پرشیا خودرو، بسیاری از واردکنندگان به پشتوانه مجوزهای قانونی اقدام به واردات این خودروها کرده بودند و درنهایت آسیب آن بهصورت فراگیر میتوانست تسری پیدا کند و باعث ضرر و زیان سرمایههای ملی شود."
وی افزود:"ازآنجاییکه مرجع قانونی واردات خودرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت است، این شرکت بر اساس ضوابط جاری اقدام به ثبت سفارش و واردات کرده بود. لذا بهعنوان حقوق مکتسبه میبایست نسبت به رفع این مشکل با حداکثر توان از طریق مراجع ذیربط اقدام کند."
مدیر بازرگانی پرشیا خودرو در ادامه گفت:"وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابتدا بر این موضع بود که توقف شمارهگذاری این خودروها برخلاف مقررات واردات کشور بوده و خوشبختانه در تمامی مکاتبات و ملاقاتهایی که با مسئولین این وزارتخانه داشتیم بر این مسئله تاکید کردند."
حریری در زمینه وضعیت پرشیا خودرو پس از اعمال این محدودیت گفت:"این مسئله باعث شد ما با چالشهای جدی مواجه شویم. خودروهای X3 وX4 سهم عمدهای در سبد محصولات ما داشتند که درنهایت این مسئله سبب تحمیل خسارت سنگینی به شرکت شد."
وی در مورد آخرین وضعیت شمارهگذاری خودروهای غیر آمریکایی ساخت آمریکا گفت:"به دنبال نامهنگاریهای گسترده و جلسات متعددی که با سازمانها و نهادهای مختلف در زمینه این خودرو انجام دادیم خوشحالیم که اعلام کنیم خوشبختانه مشکل شمارهگذاری این خودروها در آستانه برطرف شدن است. ما همیشه پیرو قوانین کشور هستیم و با توجه به آنکه ثبت سفارش این خودروها بسته است، طبیعتاً خودروی دیگری از این محصولات وارد کشور نخواهد شد و تا زمانی که بنا بر قوانین و مصالح ملی، ثبت سفارش این خودروها بسته باشد ما نیز اقدامی برای واردات آنها نخواهیم کرد، اما همانگونه که گفتم امیدواریم خودروهایی که پیش از این ثبت سفارش شده و با پرداخت عوارض قانونی وارد کشور شدهاند طی روزهای آینده مجوز شمارهگذاری را دریافت کنند."
مدیرعامل پرشیا خودرو در پایان افزود:"مهمترین هدف پرشیا خودرو از تمام تلاشهایی که در این زمینه انجام داده، رضایت مشتریان محصولات ب ام و در ایران است و بازهم تاکید میکنم همچون همیشه ما پیرو قوانین جاری در کشور و مصالح ملی و حقوق مصرفکننده هستیم."
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش