فرشقرمز برایخودروسازانیکه شرایط ما را قبولکنند
شرط ورود خودروسازان خارجی در ایران
پدال نیوز: وزیر صنعت و معدن می گوید ایران و ایتالیا می توانند سرمایه گذاری مشترک داشته باشند. البته شاید بخش وسوسه کننده مشارکت با ایتالیایی ها به شرکت خودروسازی فیات برگردد. کمپانی بزرگ که تقریبا در همه جای دنیا نمایندگی دارد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، وزیر صنعت و معدن می گوید ایران و ایتالیا می توانند سرمایه گذاری مشترک داشته باشند. البته شاید بخش وسوسه کننده مشارکت با ایتالیایی ها به شرکت خودروسازی فیات برگردد. کمپانی بزرگ که تقریبا در همه جای دنیا نمایندگی دارد.
البته بررسی اینکه فیات و یا شرکت های خودروسازی دیگر می توانند به ایران بیایند، به وضعیت صنعت کشور هم برمی گردد. اینکه آیا ایران اصلا توانایی همکاری با این شرکت های بزرگ را دارد یا نه. به گزارش صدای اقتصاد، در مورد حضور خارجی ها در ایران با محمدرضا نجفی منش، عضو هیات مدیره انجمن قطعهسازان ایران و رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران گفتگو کردیم.
*در طی سال های گذشته، صنعت خودروی کشور با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است و به تبع آن، قطعه سازان هم دچار مشکل شده اند. حالا با توجه به این مساله، آمدن خودروسازان خارجی به کشور چگونه تعبیر می شود؟
ابتدا باید گفت که در قطعه سازی ما هیچ مشکلی نداشتیم و توانمند هستیم. کما اینکه در همین مدت هم توانستیم با رنو فرانسه همکاری داشته باشیم. به این ترتیب، می توانیم با هر خودروساز خارجی دیگری هم همکاری کنیم.
*شرط ورود خودروسازان خارجی چیست؟
آمدن شرکت هایی خودروسازی حتی فیات به ایران یکسری شرط و شروط دارد. ابتدا اینکه آنها در کشور سرمایه گذاری کنند و هم بازار صادرات در اختیار ایران قرار دهند. همچنین تولیدات باید 40 درصد ساخت داخل کشور باشد. مهم تر اینکه ما در این جریان نباید به بازار مصرف تبدیل شویم. حالا هر شرکت خارجی که آمادگی پذیرش شرط و شروط مارا داشته باشد، برایش فرش قرمز پهن می کنیم.
*چند وقت پیش، شما صحبت از حضور شرکت خودروسازی فورد به ایران کردید. البته در مورد جزییات بحثی نشد. خبر جدیدی در این باره وجود ندارد؟
در این باره، باید تامل کرد تا برجام به سرانجام برسد. بعد از این، می توان درباره حضور شرکت های مختلف صحبت کرد.
*جدا از آمدن خودروسازان خارجی به ایران، در چند سال تحریم، کشور از بازارهای جهانی فاصله گرفت. به این ترتیب، در واقعیت ایران چقدر می تواند با شرکت های خارجی همکاری داشته باشد؟
در این سال ها، ارتباط ما به طور کامل با جهان قطع نشد. در این سال ها، همکاری با رنو ادامه داشت. البته این ارتباط کم شده بود که آن هم مشکل از ایران یا رنو نبود. بلکه تحریم ها باعث شده بود نقل و انتقال پول دچار مشکل شود که البته باز هم سعی شد از طریق کانال هایی هزینه ها پرداخت شود. اما به هرحال، تمام شرکای قدیمی ایران در صنعت خودرو سازی به ایران برمی گردند. بنز با ایران خودرو دیزل، کیا با سایپا، مزدا با گروه خودرو سازی بهمن و پژو با ایران خودرو همکاری هایشان را گسترش می دهند. در رابطه با شرکت های جدید هم آمادگی پذیرش و ظرفیت وجود دارد.
*این اقدامات و فعالیت ها چقدر زمان نیاز دارد؟
شروع شدن این جریان ها تا به نتیجه رسیدن دو تا سه سال زمان می برد.
البته بررسی اینکه فیات و یا شرکت های خودروسازی دیگر می توانند به ایران بیایند، به وضعیت صنعت کشور هم برمی گردد. اینکه آیا ایران اصلا توانایی همکاری با این شرکت های بزرگ را دارد یا نه. به گزارش صدای اقتصاد، در مورد حضور خارجی ها در ایران با محمدرضا نجفی منش، عضو هیات مدیره انجمن قطعهسازان ایران و رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران گفتگو کردیم.
*در طی سال های گذشته، صنعت خودروی کشور با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است و به تبع آن، قطعه سازان هم دچار مشکل شده اند. حالا با توجه به این مساله، آمدن خودروسازان خارجی به کشور چگونه تعبیر می شود؟
ابتدا باید گفت که در قطعه سازی ما هیچ مشکلی نداشتیم و توانمند هستیم. کما اینکه در همین مدت هم توانستیم با رنو فرانسه همکاری داشته باشیم. به این ترتیب، می توانیم با هر خودروساز خارجی دیگری هم همکاری کنیم.
*شرط ورود خودروسازان خارجی چیست؟
آمدن شرکت هایی خودروسازی حتی فیات به ایران یکسری شرط و شروط دارد. ابتدا اینکه آنها در کشور سرمایه گذاری کنند و هم بازار صادرات در اختیار ایران قرار دهند. همچنین تولیدات باید 40 درصد ساخت داخل کشور باشد. مهم تر اینکه ما در این جریان نباید به بازار مصرف تبدیل شویم. حالا هر شرکت خارجی که آمادگی پذیرش شرط و شروط مارا داشته باشد، برایش فرش قرمز پهن می کنیم.
*چند وقت پیش، شما صحبت از حضور شرکت خودروسازی فورد به ایران کردید. البته در مورد جزییات بحثی نشد. خبر جدیدی در این باره وجود ندارد؟
در این باره، باید تامل کرد تا برجام به سرانجام برسد. بعد از این، می توان درباره حضور شرکت های مختلف صحبت کرد.
*جدا از آمدن خودروسازان خارجی به ایران، در چند سال تحریم، کشور از بازارهای جهانی فاصله گرفت. به این ترتیب، در واقعیت ایران چقدر می تواند با شرکت های خارجی همکاری داشته باشد؟
در این سال ها، ارتباط ما به طور کامل با جهان قطع نشد. در این سال ها، همکاری با رنو ادامه داشت. البته این ارتباط کم شده بود که آن هم مشکل از ایران یا رنو نبود. بلکه تحریم ها باعث شده بود نقل و انتقال پول دچار مشکل شود که البته باز هم سعی شد از طریق کانال هایی هزینه ها پرداخت شود. اما به هرحال، تمام شرکای قدیمی ایران در صنعت خودرو سازی به ایران برمی گردند. بنز با ایران خودرو دیزل، کیا با سایپا، مزدا با گروه خودرو سازی بهمن و پژو با ایران خودرو همکاری هایشان را گسترش می دهند. در رابطه با شرکت های جدید هم آمادگی پذیرش و ظرفیت وجود دارد.
*این اقدامات و فعالیت ها چقدر زمان نیاز دارد؟
شروع شدن این جریان ها تا به نتیجه رسیدن دو تا سه سال زمان می برد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
نظرات شما
سلام خداكنه خودروى باكيفيت وارد يا ساخته بشه
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
