گناه خودروسازان چیست
عواقب «نه» به خودرو داخلی
پدال نیوز: امیرحسین کاکایی، عضو هیات علمی دانشکده خودرو دانشکده علم و صنعت ایران به جو منفی ایجاد شده علیه صنعت خودرو کشور واکنش نشان داد و عواقب تعطیلی صنعت خودرو کشور را مورد بررسی قرار داد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از اقتصادنیوز، کاکایی در یادداشتی با عنوان «خودروسازان چه کرده اند که چنین مجازات می شوند» هشدار داد که اگر صنعت خودرو کشور لطمه ببیند، بلایی که بر سر صنعت نساجی کشور آمد و عواید این تعطیلی به جیب سرمایه داران ترک رفت، بر سر خودرو هم خواهد آمد.
این عضو هیات علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران یادداشت خود را در اختیار اقتصادنیوز قرار داده که متن کامل آن در پی می آید:
اگه قرار باشد کشوری که در شورای حق رای امنیت دارد و گمنام است، از ما حمایت کند و باید خودروسازان سرمایه گذاری تا از خجالت آنها درآییم. زلزله بم، رودبار سونگون و هر جایی هموطنان نیاز به کمک داشتند، خودروسازان و پرسنل این صنعت همواره پیشتاز بوده اند.
بحران بیکاری اگر در نیشابور، کاشان، تبریز ، شیراز و..... وجود داشت باید خودروسازان بدون صرفه اقتصادی سایت تولیدی احداث کنند تا برای جوانان آن منطقه اشتغال ایجاد شود.
اگر مسوولی نیاز داشت خبرشدر صدا سیما پخش شود تنها انتقاد جذاب از خودروسازان روا است و مورد استقبال قرار گیرد.
خودروسازان باید به هر برنامه علمی و جشنواره ای که نیاز به حمایت دارد، کمک کنند و به تامین هزینه های جشنواره فیلم فجر و خوارزمی بپردازند.
هرچند صداسیما طی سه سال هشتاد برابر تبلیغات را گران کرده ولی در برنامه هایش خودرو را که دو نیم برابر گران شده را سیبل می کند تا برای پخش یک تیزر در بین سریالی، ششصد میلیون تومان دریافت کند.
پلیس اگر یادش رفته از تهران تا قم یک دوربین کنترل سرعت و نیرو بگذارد و گارد ریل و آسفالت استاندارد نبوده، تصادف بشود حتما خودروساز مقصر است و یکسال شرکت را تعطیل می کنند تا مقصرین بتوانند نفس راحت بکشند.
اگه دم در تعمیرگاه خودرو صف باشد خودرو ساز بی کفایت است و اورژانس، بیمارستان ها، مترو و خدمات شهری اگر باصف همراه بود هیچ ایرادی ندارد.
واقعا این قضاوت ها درست نیست چون: خودرو سازی ٢٠٪ صنعت کشور است و اگر قرار بود همین خودروها وارد شود قیمت دلار هفت هزار تومان می بود.
و اگر یک میلیون اشتغال خودرو سازی نبود چهار میلیون نفر زندگی سختی در کشور داشتند.
کسانی که آگاهانه این موضوع را حمایت می کنند تا خودرو داخلی نخریم، قطعا دنبال منفعت خودرو وارداتی شان هستند و الا برای رضای خدا، متخصص شبکه های اجتماعی را برای نشر این موضوع استخدام نمی کردند.
و کسانی که ناآگاهانه نشر میدهند کاش وقت بگذارند وکمی فکر کنند که خودروسازان هم با این بی عدالتی ها مانند نساجی ها تعطیل می شوند و تا موقعی که محکوم در شهر ما سفره دار است سفره مان رنگین نمی شود.
پیشنهاد می شود برای حمایت از کارگران چینی، مهندسان کره ای و سهامداران شرکتهای اروپایی و خوشحالی صنعت ترکیه، خودرو داخلی نخریم.
این عضو هیات علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران یادداشت خود را در اختیار اقتصادنیوز قرار داده که متن کامل آن در پی می آید:
اگه قرار باشد کشوری که در شورای حق رای امنیت دارد و گمنام است، از ما حمایت کند و باید خودروسازان سرمایه گذاری تا از خجالت آنها درآییم. زلزله بم، رودبار سونگون و هر جایی هموطنان نیاز به کمک داشتند، خودروسازان و پرسنل این صنعت همواره پیشتاز بوده اند.
بحران بیکاری اگر در نیشابور، کاشان، تبریز ، شیراز و..... وجود داشت باید خودروسازان بدون صرفه اقتصادی سایت تولیدی احداث کنند تا برای جوانان آن منطقه اشتغال ایجاد شود.
اگر مسوولی نیاز داشت خبرشدر صدا سیما پخش شود تنها انتقاد جذاب از خودروسازان روا است و مورد استقبال قرار گیرد.
خودروسازان باید به هر برنامه علمی و جشنواره ای که نیاز به حمایت دارد، کمک کنند و به تامین هزینه های جشنواره فیلم فجر و خوارزمی بپردازند.
هرچند صداسیما طی سه سال هشتاد برابر تبلیغات را گران کرده ولی در برنامه هایش خودرو را که دو نیم برابر گران شده را سیبل می کند تا برای پخش یک تیزر در بین سریالی، ششصد میلیون تومان دریافت کند.
پلیس اگر یادش رفته از تهران تا قم یک دوربین کنترل سرعت و نیرو بگذارد و گارد ریل و آسفالت استاندارد نبوده، تصادف بشود حتما خودروساز مقصر است و یکسال شرکت را تعطیل می کنند تا مقصرین بتوانند نفس راحت بکشند.
اگه دم در تعمیرگاه خودرو صف باشد خودرو ساز بی کفایت است و اورژانس، بیمارستان ها، مترو و خدمات شهری اگر باصف همراه بود هیچ ایرادی ندارد.
واقعا این قضاوت ها درست نیست چون: خودرو سازی ٢٠٪ صنعت کشور است و اگر قرار بود همین خودروها وارد شود قیمت دلار هفت هزار تومان می بود.
و اگر یک میلیون اشتغال خودرو سازی نبود چهار میلیون نفر زندگی سختی در کشور داشتند.
کسانی که آگاهانه این موضوع را حمایت می کنند تا خودرو داخلی نخریم، قطعا دنبال منفعت خودرو وارداتی شان هستند و الا برای رضای خدا، متخصص شبکه های اجتماعی را برای نشر این موضوع استخدام نمی کردند.
و کسانی که ناآگاهانه نشر میدهند کاش وقت بگذارند وکمی فکر کنند که خودروسازان هم با این بی عدالتی ها مانند نساجی ها تعطیل می شوند و تا موقعی که محکوم در شهر ما سفره دار است سفره مان رنگین نمی شود.
پیشنهاد می شود برای حمایت از کارگران چینی، مهندسان کره ای و سهامداران شرکتهای اروپایی و خوشحالی صنعت ترکیه، خودرو داخلی نخریم.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها