آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۴۹۰۶۱
۱۶:۲۵
۱۳۹۵/۱۲/۰۶
رئیس اتحادیه بنگاه‌های مسافربری:

آموزش و پرورش سرویس مدارس را به متخصصانش واگذار کند

پدال نیوز: رئیس اتحادیه بنگاه‌های مسافربری گفت: آموزش و پروش به جای اینکه به فکر کسب درآمد از سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش‌آموزان باشد، آن را به متخصصانش واگذار کند و به فکر آموزش بچه‌ها باشد؛ این کار آموزش و پرورش غیرقانونی است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، سیدرضا پورسیف، ضمن انتقاد از آموزش و پرورش به خاطر دخالت در سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان گفت: وزارت آموزش و پرورش به جای کسب درآمد از سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش‌آموزان به فکر آموزش بچه‌ها باشد.
 
وی افزود: آموزش و پرورش به جای آنکه این وظیفه را به افراد متخصص صنف ما واگذار کند، به فکر درآمدزایی است و طی قراردادی سرپرست سرویس تعیین می‌کند. سرپرست نیز با پرداخت کمیسیون به وزارت آموزش و پرورش کار را انجام می‌دهد، در صورتی که رانندگانی که برای این کار استفاده می‌شوند تجربه و مهارت ندارند.
 
رئیس اتحادیه بنگاه‌های مسافربری درباره تعداد واحدهای صنفی غیرمجاز گفت: بین ۷۰ تا ۱۰۰ واحد غیرمجاز در تهران داریم که به آنها برای دریافت پروانه اخطار داده شده است. حدود ۴۰ تا ۵۰ واحد نیز به خاطر سرپیچی از این اخطار به تعزیرات و اماکن واگذار شده است.
 
پورسیف با بیان اینکه استفاده ادارات، کارخانه‌ها و مدارس از خدمات واحدهای غیرمجاز تبعاتی به همراه خواهد داشت، ادامه داد: سرویس‌ گرفتن از واحدهای غیرمجاز که از رانندگان غیرمتخصص و آموزش ندیده استفاده می‌کنند آمار تصادفات را بالا خواهد برد. ضمن اینکه در صورت وقوع حادثه‌، فقط واحدهای مجاز قابل پیگیری و پیگرد خواهند بود و اگر مشتری از واحد غیرمجازی سرویس گرفته باشد، پس از وقوع حادثه هیچ مرجع رسیدگی نخواهد داشت.
 
رئیس اتحادیه بنگاه‌های مسافربری درباره عدم تمایل برخی واحدهای صنفی نسبت به دریافت مجوز و دلیل آن گفت: دریافت مجوز و پروانه برای واحدهای صنفی بروکراسی اداری و کاغذبازی طولانی ندارد. کسانی که نسبت به دریافت مجوز اقدام نمی‌کنند می‌خواهند مالیات، بیمه، هزینه مالیات و عوارض شهرداری را پرداخت نکنند و با قانون‌گریزی به قول خودشان از دام پرداخت هزینه‌های مختلف می‌گریزند.
 
وی با اشاره به حذف سرویس ایاب و ذهاب ادارات و ارگان‌ها در سال ۱۳۸۶ گفت: یک اتوبوس می‌توانست ۴۰ تا ۴۵ نفر از کارگران کارخانه را به محل کارشان برساند. همچنین یک مینی‌بوس ظرفیت ۲۰ نفر را داشت اما اکنون حذف سرویس ایاب و ذهاب ادارات و ارگان‌ها باعث شده است این افراد با وسیله نقلیه شخصی به محل کار خود برسند.
 
پوریوسف افزود: پیامد این تصمیم باعث افزایش بار ترافیک و آلودگی هوا شده است. همچنین اکنون اطراف ادارات و ارگان‌های مختلف پر از ماشین و تبدیل به پارکینگ شده است.
 
وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از خودروهای ناوگان تهران نیاز به نوسازی دارند، گفت: برای نوسازی مینی‌بوس‌ها مجلس مصوبه‌ای را تصویب کرده است و احتمالا از سال آینده نوسازی ناوگان مینی‌بوس‌ها آغاز خواهد شد.
 
رئیس اتحادیه بنگاه‌های مسافربری گفت: در حالت کلی اتوبوس یا مینی‌بوسی که بیش از ۱۵ سال عمر دارد، باید از رده خارج شود اما اکنون بیش از ۹۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد.
ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو