رئیس کل بیمه مرکزی؛
بیمه شخص ثالث گران نمی شود
پدال نیوز- رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه تا زمانی که دیه گران نشود، بیمه شخص ثالث هم گران نخواهد شد، گفت: حتی به دنبال کاهش نرخ این بیمه هم هستیم.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از صدا و سیما، عبدالناصر همتی با اشاره به 66 ماده و 55 تبصره در 16 آیین نامه اجرایی قانون بیمه شخص ثالث، به تهیه و تنظیم 8 آیین نامه آن اشاره کرد و گفت: برای حل مشکل 9درصد ارزش افزوده در بیمه نامه شخص ثالث، قرار است یک لایحه جدید به مجلس فرستاده شود.
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در مورد وزارت بهداشت حدود 10 درصد ارزش بیمه شخص ثالث را می دهیم؛ زیرا هزینه همه کسانی که در سوانح دچار آسیب می شوند، وزارت بهداشت متقبل می شود. در مورد نیروی انتظامی هم سالانه 250 میلیارد تومان پرداختی داریم؛ ولی متاسفانه تا به حال به ما گزارشی مبنی بر چگونه هزینه کردن این مبلغ داده نشده است.
وی تصیح کرد: تا زمانی که نرخ دیه افزایش نیابد، قطعا قیمت بیمه شخص ثالث هم گران نخواهد شد. ما بدنبال کاهش هم هستیم.
همتی با اشاره به دیگر ویژگی های قانون جامع بیمه شخص ثالث ادامه داد: دیگر نیازی به دریافت الحاقیه های شخص ثالث نیست و پیش بینی شده تا همه موارد افزایشی را صندوق تامین خسارتهای بدنی پرداخت کند، برای دوماه پایان سال هم تمهیداتی اتخاذ خواهیم کرد که مردم با مشکلی مواجه نشوند .
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در تدوین جدید قانون بیمه شخص ثالث آمده که طرف مقصر حادثه، دیگر به زندان نخواهد رفت، به هر حال تعهد را یا شرکت بیمه یا صندوق تامین خسارت بدنی انجام می دهد؛ البته به شرطی که عمدی در کار نبوده باشد؛ پیش بینی شده برای کسانی که موفق به خرید بیمه نشده یا شرایط مناسبی نداشته اند؛ حتی الامکان شرایطی فراهم می کنیم که به زندان نروند و نیز بر اساس شرایط افراد، آنها که تخفیف بسیاری دارند بتوانند این تخفیف را بعد از فروش خودرو به افراد درجه یک خود منتقل کنند.
همتی ادامه داد: در قانون جدید آمده که تخفیف یا جرایم فردی که کوپن بیمه نامه اش جدا شده؛ به طور یک جا از بین برود؛ تمهیداتی دیده ایم که کاهش یا جریمه بیمه ای بصورت پلکانی باشد.
وی اظهار داشت: دارندگان خودروهای گرانقیمت را تنبیه نکردیم، در واقع قانون این را می گوید که وقتی خودرو معمولی با یک خودرو گران قیمت تصادف می کند، نرخ تعهدات بیمه ای برای فرد خاطی(خودروی ارزان) فقط 50 درصد نرخ دیه یعنی 125 میلیون تومان فعلی در نظر گرفته است. بنابراین آنهایی که خودروی گرانقیمت دارند باید خودشان بیمه بدنه خریداری کنند؛ در غیر این صورت تعهد بیمه ای بیشتر از 125میلیون تومان نیست؛ مسئولیت مردم در جامعه اندازه ای دارد، پس نباید توقع داشت کسی که توان مالی 500 میلیون تومان ندارد، بتواند خسارت 500 میلیونی را پرداخت کند .
همتی افزود: کسانی که خودروی یک میلیاردی سوارند می توانند بیمه 4میلیونی هم خریداری کنند.
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در مورد وزارت بهداشت حدود 10 درصد ارزش بیمه شخص ثالث را می دهیم؛ زیرا هزینه همه کسانی که در سوانح دچار آسیب می شوند، وزارت بهداشت متقبل می شود. در مورد نیروی انتظامی هم سالانه 250 میلیارد تومان پرداختی داریم؛ ولی متاسفانه تا به حال به ما گزارشی مبنی بر چگونه هزینه کردن این مبلغ داده نشده است.
وی تصیح کرد: تا زمانی که نرخ دیه افزایش نیابد، قطعا قیمت بیمه شخص ثالث هم گران نخواهد شد. ما بدنبال کاهش هم هستیم.
همتی با اشاره به دیگر ویژگی های قانون جامع بیمه شخص ثالث ادامه داد: دیگر نیازی به دریافت الحاقیه های شخص ثالث نیست و پیش بینی شده تا همه موارد افزایشی را صندوق تامین خسارتهای بدنی پرداخت کند، برای دوماه پایان سال هم تمهیداتی اتخاذ خواهیم کرد که مردم با مشکلی مواجه نشوند .
رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در تدوین جدید قانون بیمه شخص ثالث آمده که طرف مقصر حادثه، دیگر به زندان نخواهد رفت، به هر حال تعهد را یا شرکت بیمه یا صندوق تامین خسارت بدنی انجام می دهد؛ البته به شرطی که عمدی در کار نبوده باشد؛ پیش بینی شده برای کسانی که موفق به خرید بیمه نشده یا شرایط مناسبی نداشته اند؛ حتی الامکان شرایطی فراهم می کنیم که به زندان نروند و نیز بر اساس شرایط افراد، آنها که تخفیف بسیاری دارند بتوانند این تخفیف را بعد از فروش خودرو به افراد درجه یک خود منتقل کنند.
همتی ادامه داد: در قانون جدید آمده که تخفیف یا جرایم فردی که کوپن بیمه نامه اش جدا شده؛ به طور یک جا از بین برود؛ تمهیداتی دیده ایم که کاهش یا جریمه بیمه ای بصورت پلکانی باشد.
وی اظهار داشت: دارندگان خودروهای گرانقیمت را تنبیه نکردیم، در واقع قانون این را می گوید که وقتی خودرو معمولی با یک خودرو گران قیمت تصادف می کند، نرخ تعهدات بیمه ای برای فرد خاطی(خودروی ارزان) فقط 50 درصد نرخ دیه یعنی 125 میلیون تومان فعلی در نظر گرفته است. بنابراین آنهایی که خودروی گرانقیمت دارند باید خودشان بیمه بدنه خریداری کنند؛ در غیر این صورت تعهد بیمه ای بیشتر از 125میلیون تومان نیست؛ مسئولیت مردم در جامعه اندازه ای دارد، پس نباید توقع داشت کسی که توان مالی 500 میلیون تومان ندارد، بتواند خسارت 500 میلیونی را پرداخت کند .
همتی افزود: کسانی که خودروی یک میلیاردی سوارند می توانند بیمه 4میلیونی هم خریداری کنند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها