آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۴۸۱۰۴
۱۱:۲۴
۱۳۹۵/۱۱/۲۶

ترامپ رقبای پژو را حذف کرد

پدال نیوز: یک مدیر ارشد شرکت پژو سیتروئن فرانسه گفت، این شرکت فعالیت های سرمایه گذاری و تولیدی خود در ایران را در مواجهه با تشدید مواضع سرسختانه آمریکا در قبال تهران که می تواند مزیتی برای این شرکت باشد ادامه می دهد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، یک مدیر ارشد شرکت پژو سیتروئن فرانسه گفت، این شرکت فعالیت های سرمایه گذاری و تولیدی خود در ایران را در مواجهه با تشدید مواضع سرسختانه آمریکا در قبال تهران پس از روی کار آمدن دولت ترامپ که می تواند مزیتی برای این شرکت باشد، ادامه می دهد.
 
**ژان کریستوف کومارد، مدیر بخش خاورمیانه پژو گفت، این شرکت که قرار است در طی ماه های آینده تولید مشترک در ایران را با همکاری ایران خودرو مجددا آغاز کند، همچنین در حال آماده شدن برای سرمایه گذاری بیش از 100 میلیون یوویی (106 میلیون دلاری) در یک کارخانه جدید تولید خودروهای برند سیتروئن با همکاری شرکت سایپا است.
 
**پژو که پس از لغو تحریم های غرب در سال گذشته به ایران بازگشت، بر اساس آمارهای موسسه آی اچ اس در همین مدت کوتاه توانسته جایگاه خود به عنوان پرفروش ترین برند در بازار خودروی ایران را پس بگیرد و 32 درصد از سهم بازار ایران را از آن خود کند.
 
**این شرکت در ژوئن سال گذشته یک قرارداد 400 میلیون یورویی برای تولید پژو در ایران به امضا رساند و یک ماه بعد  یک قرارداد 300 میلیون یورویی برای تولید سیتروئن در این کشور امضا کرد.
 
**کومارد در این کنفرانس مطبوعاتی گفت، افزایش فشارها از سوی واشنگتن احتمالا موجب تداوم پیشتازی پژو سیتروئن خواهد شد زیرا شرکت های رقیب از ورود مجدد به ایران خودداری می کنند.
 
**وی افزود: «این فرصتی برای ماست تا فعالیت هایمان را سرعت ببخشیم... کار کردن در ایران برای شرکت های آمریکایی سخت تر هم خواهد شد. این کاملا واضح است. ما در بازار ایران صف شکن بوده ایم و قصد داریم این کار را ادامه دهیم.»
 
**شرکت جنرال موتورز و دیگر برندهای آمریکایی فعال در زمینه خودروسازی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حضوری پررنگ در بازار ایران داشتند. دیگر شرکت های خودروسازی غربی و ژاپنی که به دلیل تحریم ها در بازار ایران حضور نداشتند، اکنون پتانسیل بازار این کشور را برای حضور موثرتر بالا می بینند. موسسه آی اچ اس انتظار دارد که بازار خودروی ایران در سال جاری با 8 درصد رشد به 1.35 میلیون دستگاه برسد و تا سال 2024 نیز به 1.8 میلیون دستگاه برسد.
 
**شرکت های خودروساز آلمانی (فولکس واگن، دایملر، بی ام و) نیز بر خلاف شرکت های فرانسوی  احتمالا با احتیاط بیشتری در قبال بازار ایران عمل می کنند، زیرا دارای فروش و تولید بالایی در آمریکا هستند.
 
منبع: تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو