پایان حسرت 12 ساله
پدال نیوز- ١٢ سال قطعاً فاصله زمانی زیادی بین دورههای برگزاری یک نمایشگاه است بهویژه اگر موضوع صحبت، نمایشگاهی پرطرفدار مانند خودرو باشد، اما نمایشگاه خودرو تهران که امروز کار خود را در شهر آفتاب آغاز می کند پس از وقفهای ١٢ساله برگزار میشود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، سرانجام و بعد از یازده سال پایتخت برای پذیرایی از نمایشگاه خودرو تهران آماده شد، نمایشگاهی که 11 سال پیش برای آخرین بار به بهانه ترافیک برگزاریاش متوقف شد و خودروسازان و واردکنندگان به برگزاری نمایشگاه خودرو در شهرهای دیگر اکتفا کردند. اما چرا پایتخت در این مدت شاهد برگزاری چنین نمایشگاهی نبود؟
داستان بازمیگردد به اواخر دولت هشتم، زمانی که محمود احمدینژاد بهعنوان شهردار تهران در حال آمادهسازی خود برای ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری بود. آن زمان احمدینژاد توانست به بهانه ترافیک مانع برگزاری نمایشگاه خودرو در تهران بشود و به این ترتیب این نمایشگاه پرطرفدار تعطیل شد. با این وجود بعد از انتخاب او بهعنوان رئیسجمهور، افراد زیادی تلاش کردند از دولت برای برگزاری این نمایشگاه در تهران مجوز بگیرند اما دولت و در رأس آن محمود احمدینژاد نمیتوانست مجوز برگزاری نمایشگاهی را بدهد که خود او موجب تعطیلی آن شده بود و به این ترتیب حسرت یک دههای تهرانیها برای برگزاری نمایشگاه خودرو در پایتخت آغاز شد.
در این میان آماده شدن سایت نمایشگاهی شهر آفتاب بود که توانست به این حسرت ١٢ساله پایان دهد. برگزاری نمایشگاه کتاب در این سایت نمایشگاهی نشان داد شهر آفتاب قابلیت برگزاری نمایشگاههای بزرگ را دارد و به این ترتیب زمزمههای اولیه برای برگزاری نمایشگاه خودرو تهران در سایت شهر آفتاب مطرح شد. این بار نیز اما حاشیهها علیه این نمایشگاه کم نبود و مواردی مانند دوری از شهر و هزینه بالای غرفه گذاری بهعنوان دلیل نامناسب نبودن شهر آفتاب برای نمایشگاه عنوان میشد.
یکی دیگر از حاشیههای برگزاری این نمایشگاه، برگزاری همایش بینالمللی صنعت خودرو همزمان با نمایشگاه خودرو شهر آفتاب بود. همایشی که در ابتدا قرار بود نمایشگاهی با میزبانی دولت در حاشیهاش داشته باشد و ایرانخودرو و سایپا نیز طبیعتا با توجه به روح دولتیشان حضور در برج میلاد را به شهر آفتاب ترجیح دادند. این تصمیم در ابتدا موجب حاشیهسازیهای دوباره شد با این وجود قریب بهاتفاق شرکتهای خودرویی بهجز ایرانخودرو و سایپا حضورشان در این نمایشگاه قطعی شد.
اما در گام آخر نمایشگاه دولتی برج میلاد نتوانست آن طور که باید رضایت شرکتها را برای حضور جلب کند و ایرانخودرو و سایپا نیز تصمیم گرفتند به جمع شهر آفتابیها بپیوندد. سرانجام جمع شرکتهای داخلی و خارجی در شهر آفتاب جمع شد تا تهران بعد از١٢سال شاهد بزرگترین رویداد خودرویی سالهای اخیر باشد، نمایشگاهی که از امروز آغاز و تا پایان بهمنماه ادامه خواهد داشت.
نویسنده: مهدي اسدي
داستان بازمیگردد به اواخر دولت هشتم، زمانی که محمود احمدینژاد بهعنوان شهردار تهران در حال آمادهسازی خود برای ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری بود. آن زمان احمدینژاد توانست به بهانه ترافیک مانع برگزاری نمایشگاه خودرو در تهران بشود و به این ترتیب این نمایشگاه پرطرفدار تعطیل شد. با این وجود بعد از انتخاب او بهعنوان رئیسجمهور، افراد زیادی تلاش کردند از دولت برای برگزاری این نمایشگاه در تهران مجوز بگیرند اما دولت و در رأس آن محمود احمدینژاد نمیتوانست مجوز برگزاری نمایشگاهی را بدهد که خود او موجب تعطیلی آن شده بود و به این ترتیب حسرت یک دههای تهرانیها برای برگزاری نمایشگاه خودرو در پایتخت آغاز شد.
در این میان آماده شدن سایت نمایشگاهی شهر آفتاب بود که توانست به این حسرت ١٢ساله پایان دهد. برگزاری نمایشگاه کتاب در این سایت نمایشگاهی نشان داد شهر آفتاب قابلیت برگزاری نمایشگاههای بزرگ را دارد و به این ترتیب زمزمههای اولیه برای برگزاری نمایشگاه خودرو تهران در سایت شهر آفتاب مطرح شد. این بار نیز اما حاشیهها علیه این نمایشگاه کم نبود و مواردی مانند دوری از شهر و هزینه بالای غرفه گذاری بهعنوان دلیل نامناسب نبودن شهر آفتاب برای نمایشگاه عنوان میشد.
یکی دیگر از حاشیههای برگزاری این نمایشگاه، برگزاری همایش بینالمللی صنعت خودرو همزمان با نمایشگاه خودرو شهر آفتاب بود. همایشی که در ابتدا قرار بود نمایشگاهی با میزبانی دولت در حاشیهاش داشته باشد و ایرانخودرو و سایپا نیز طبیعتا با توجه به روح دولتیشان حضور در برج میلاد را به شهر آفتاب ترجیح دادند. این تصمیم در ابتدا موجب حاشیهسازیهای دوباره شد با این وجود قریب بهاتفاق شرکتهای خودرویی بهجز ایرانخودرو و سایپا حضورشان در این نمایشگاه قطعی شد.
اما در گام آخر نمایشگاه دولتی برج میلاد نتوانست آن طور که باید رضایت شرکتها را برای حضور جلب کند و ایرانخودرو و سایپا نیز تصمیم گرفتند به جمع شهر آفتابیها بپیوندد. سرانجام جمع شرکتهای داخلی و خارجی در شهر آفتاب جمع شد تا تهران بعد از١٢سال شاهد بزرگترین رویداد خودرویی سالهای اخیر باشد، نمایشگاهی که از امروز آغاز و تا پایان بهمنماه ادامه خواهد داشت.
نویسنده: مهدي اسدي
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها