آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۴۶۱۲۹
۱۱:۵۴
۱۳۹۵/۱۱/۰۴
مدیرکل محیط زیست کردستان اعلام کرد:

زنگ خطر ورود خودروهای خارجی فرسوده به کردستان

پدال نیوز- مدیرکل حفاظت از محیط زیست کردستان عنوان کرد: ورود خودروهای خارجی فرسوده به استان زنگ خطر افزایش آلودگی هوا را به صدا درآورده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از مهر ، عبدالوحید ریاضی فر گفت: کردستان چون جزو استان هایی که با آلودگی هوای ناشی از افزایش گازهای آلاینده بیش از حد استاندارد مواجه هستند، نیست، لذا هنوز بنزین یورو 4 وارد این استان نشده است.
 
وی عنوان کرد: البته تنها توزیع بنزین یورو 4 مشکل آلودگی درشهرها را برطرف نخواهد کرد و باید در کنار این مهم از تردد خودروهای فرسوده در سطح شهرها جلوگیری واقدام به جایگزینی آنها کرد.
 
وی اظهارداشت: در سال 93، حدود 4 هزار خودروی فرسوده در این استان از رده خارج شدند و این تعداد در سال 94 به 941 دستگاه کاهش پیدا کرد.
 
مدیرکل حفاظت از محیط زیست کردستان ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون هم 529 دستگاه خودروی فرسوده که عموما تاکسی بودند، از چرخه حمل و نقل استان خارج شدند.
 
ریاضی فر بیان کرد: موضوع خودروهای فرسوده در دستور کار قرار داده شده و از طریق دو شرکت در استان این اقدام انجام می شود.
 
وی یادآورشد: امسال دولت اعتبار خوبی بابت از رده خارج کردن خودروهای فرسوده اختصاص داده که اختصاص آن از کلان شهرها شروع می شود و سپس در سایر استان ها هم این مهم انجام می شود.
 
وی عنوان کرد: کردستان به دلیل اینکه استانی صنعتی نیست لذا از نظر گازهای آلاینده دارای مشکل حادی نیست و بیشترین آلودگی هوای آن هم به وجود گردوغبارهای عربی برمی گردد.
 
مدیرکل حفاظت از محیط زیست کردستان ادامه داد: با وجود مسئله مذکور، ورود خودروهای خارجی فرسوده به استان زنگ خطر افزایش گازهای آلاینده در این استان را به صدا درآورده است.
 
ریاضی فر اضافه کرد: این خودروهای فرسوده که از سایر استان های کشور وارد استان ما شدند میزان آلایندگی بالایی دارند و به دلیل پایین بودن قیمت آنها مورد استقبال مردم قرار گرفتند.
 
وی در ارتباط با ایجاد ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در سطح استان گفت: در حال حاضر ایستگاه سنجش آلودگی هوا در سنندج و سقز فعال هستند و در مریوان هم تنها در زمینه بستر اینترنت آن مشکل داریم که به محض رفع آن شاهد فعال شدن این ایستگاه دراین شهر هم خواهیم بود.
 
وی اضافه کرد: ایستگاه سنجش آلودگی هوا در بانه هم تنها تهیه یک قطعه آن باقی مانده که در حال خریداری آن هستیم و تاخیر در این رابطه هم به دلیل ایجاد تغییرات قیمتی در چند سال اخیر بوده است.
 
مدیرکل حفاظت از محیط زیست کردستان اظهارداشت: راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا شهرستان قروه هم به دلیل تغییرات مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی استان به تاخیر افتاد و هم اکنون در حال پیگیری این مهم با رییس جدید این دانشگاه هستیم.
 
ریاضی فر ادامه داد: یکی از برنامه های امسال ما ایجاد ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در شهرستان های کامیاران و بیجار است.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو