کارخانه خودرو ایرانی که در چین برای ایران تولید میکند!
پدال نیوز: طبق گفته کارشناسان و نمایندگان مجلس کارخانه خودرویی در ایران تعطیل و همین کارخانه در چین تاسیس شده که در این کشور برای ایران کالای بی کیفیت تولید می کند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، در حال حاضر خودروسازان ایرانی در بخش کیفیت و قیمت تمام شده کالا در سطح جهانی حرفی برای گفتن ندارند که همین امر سبب شده تا خودروسازان ایرانی با مشکلات عدیده ای روبرو شوند.
این در حالی است که یکی از خودروسازان ایرانی با توافق با کشور چین کارخانه خود در ایران را تعطیل و همان کارخانه را در چین تاسیس کرده است و کالای بی کیفیت خود را به نام چین به ایران ارسال می کند.
از خودی ها ضربه می خوریم
نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت وگو با میزان، گفت: متاسفانه همواره از خودیها ضربه میخوریم.
وی افزود: وقتی قطعه سازان ایرانی در چین کارخانه تاسیس میکنند و قطعههای بیکیفیت خود را با نام چینی وارد ایران می کنند، دیگر چه توقعی از کیفیت محصولات چینی باید داشته باشیم.
تولید کارخانه ای ایرانی در چین!
حسین راغفر کارشناس اقتصادی در گفت وگو با میزان، از تعطیلی شهاب خودرو در ایران و تاسیس آن در چین خبر داد و گفت: نیروهای این کارخانه اکنون بیکار شده اند اما بنا به دلایل نامعلومی این کارخانه در ایران تعطیل و در چین راه اندازی شده است.
این کارشناس اقتصادی ادامه داد: در حال حاضر این کارخانه با نام ایران تولید خود را در چین دنبال می کند.
بی خبرم
احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان نیز در گفت وگو با میزان، در پاسخ به اینکه چرا کارخانه شهاب خودرو با هزاران نیرو در داخل کشور تعطیل و در چین فعالیت خود را دنبال می کند؟ گفت: اولا شرکت شهاب خودرو بیشتر از 300 نفر پرسنل نداشته و هزارن نیرو ندارد، و اینکه می گویید در چین فعالیت دارد اطلاعی ندارم موضوع برای من روشن نیست.
وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار اقتصادی میزان مبنی بر اینکه با توجه به تعرفه های ناعادلانه، چرا مردم باید خودرو را 3 تا 4 برابر از قیمت واقعی، گرانتر بخرند؟، گفت: به نظر من اینطور نیست اولا تعرفه خودرو 40 درصد است در حال حاضر در شرایط کسب و کار فعلی خودروسازان 32 درصد بهره بانکی می دهند یعنی سال گذشته 27 درصد بوده و امسال به 32 درصد رسیده است.
وی همچنین افزود: در شرایطی که اختلاف بسیار زیادی که در نرخ بهره تسهیلات خودروسازان داخلی و خارجی وجود دارد، به عنوان مثال تسهیلاتی که خودروسازان داخلی از قبیل سایپا و ایران خودرو از بانک ها می گیرند در حدود 32 درصد است، نسبت به بهره ای که مثلا پژو یا تهران موتورز از بانک هایشان می گیرند، که در حدود 25 درصد است، که این اختلاف زیادی است و با توجه به اینکه ما نمی توانیم به راحتی نیروهایمان را تعدیل کنیم.
این در حالی است که یکی از خودروسازان ایرانی با توافق با کشور چین کارخانه خود در ایران را تعطیل و همان کارخانه را در چین تاسیس کرده است و کالای بی کیفیت خود را به نام چین به ایران ارسال می کند.
از خودی ها ضربه می خوریم
نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت وگو با میزان، گفت: متاسفانه همواره از خودیها ضربه میخوریم.
وی افزود: وقتی قطعه سازان ایرانی در چین کارخانه تاسیس میکنند و قطعههای بیکیفیت خود را با نام چینی وارد ایران می کنند، دیگر چه توقعی از کیفیت محصولات چینی باید داشته باشیم.
تولید کارخانه ای ایرانی در چین!
حسین راغفر کارشناس اقتصادی در گفت وگو با میزان، از تعطیلی شهاب خودرو در ایران و تاسیس آن در چین خبر داد و گفت: نیروهای این کارخانه اکنون بیکار شده اند اما بنا به دلایل نامعلومی این کارخانه در ایران تعطیل و در چین راه اندازی شده است.
این کارشناس اقتصادی ادامه داد: در حال حاضر این کارخانه با نام ایران تولید خود را در چین دنبال می کند.
بی خبرم
احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان نیز در گفت وگو با میزان، در پاسخ به اینکه چرا کارخانه شهاب خودرو با هزاران نیرو در داخل کشور تعطیل و در چین فعالیت خود را دنبال می کند؟ گفت: اولا شرکت شهاب خودرو بیشتر از 300 نفر پرسنل نداشته و هزارن نیرو ندارد، و اینکه می گویید در چین فعالیت دارد اطلاعی ندارم موضوع برای من روشن نیست.
وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار اقتصادی میزان مبنی بر اینکه با توجه به تعرفه های ناعادلانه، چرا مردم باید خودرو را 3 تا 4 برابر از قیمت واقعی، گرانتر بخرند؟، گفت: به نظر من اینطور نیست اولا تعرفه خودرو 40 درصد است در حال حاضر در شرایط کسب و کار فعلی خودروسازان 32 درصد بهره بانکی می دهند یعنی سال گذشته 27 درصد بوده و امسال به 32 درصد رسیده است.
وی همچنین افزود: در شرایطی که اختلاف بسیار زیادی که در نرخ بهره تسهیلات خودروسازان داخلی و خارجی وجود دارد، به عنوان مثال تسهیلاتی که خودروسازان داخلی از قبیل سایپا و ایران خودرو از بانک ها می گیرند در حدود 32 درصد است، نسبت به بهره ای که مثلا پژو یا تهران موتورز از بانک هایشان می گیرند، که در حدود 25 درصد است، که این اختلاف زیادی است و با توجه به اینکه ما نمی توانیم به راحتی نیروهایمان را تعدیل کنیم.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها