واردات خودرو به شرط توقف!
پدال نیوز- بهرغم اینکه شمارهگذاری خودروهای وارداتی برندهای غیرآمریکایی تولید شده در این کشور هنوز متوقف است، اما واردکنندگان همچنان به واردات محصولات مدنظر اقدام میکنند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، با وجود آنکه دو ماه از توقف شمارهگذاری خودروهای غیرآمریکایی که در این کشور به تولید میرسند، گذشته است اما ثبت سفارش خودروهای مذکور همچنان باز است. بر این اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکنون در راستای حل مشکل شمارهگذاری این خودروها به کشور اقدام عملی خاصی صورت نداده است. این موضوع در شرایطی است که انجمن واردکنندگان خودرو به نمایندگی از سوی شرکتهای واردکننده نامهای را به دفتر ریاستجمهوری ارسال کرده است تا در صورت ممکن، این مشکل با دخالت بالاترین مسوولان دولتی حلوفصل شود.
در همین زمینه، فرهاد احتشامزاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در گفتوگو با «دنیای اقتصاد» با تاکید بر اینکه مدیران صنعتی و تجاری کشور توقف شمارهگذاری خودروهای برندهای غیرآمریکایی را مورد پیگیری قرار ندادند، میگوید بر این اساس نامهای به ریاستجمهوری ارسال شده است تا حل این مشکل از ارکان بالاتر دولت مورد پیگیری قرار بگیرد. وی اضافه میکند که در این مورد هم حقوق بخش خصوصی و هم حقوق مشتریان ضایع شده است. وی تاکید دارد، حل این مشکل نیازمند تصمیمی جدی از سوی مسوولان است؛ از آنجا که وزارت صنعت تاکنون بهمنظور حل این مشکل اقدامی صورت نداده است امیدواریم این موضوع از سوی دفتر ریاستجمهوری به نتیجه نهایی برسد.در این بین یکی از گلایههای واردکنندگان خودرو به مدیران دولتی آن است که به دنبال ورود خودرو به کشور، دولت درآمد خود از مالیات، عوارض گمرکی و ... را از این محل کسب میکند اما هنگامی که واردکنندگان خودرو دچار مشکل میشوند، تلاش لازم برای حلوفصل مشکلات فعالان این بخش صورت نمیگیرد.
در همین زمینه، فرهاد احتشامزاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در گفتوگو با «دنیای اقتصاد» با تاکید بر اینکه مدیران صنعتی و تجاری کشور توقف شمارهگذاری خودروهای برندهای غیرآمریکایی را مورد پیگیری قرار ندادند، میگوید بر این اساس نامهای به ریاستجمهوری ارسال شده است تا حل این مشکل از ارکان بالاتر دولت مورد پیگیری قرار بگیرد. وی اضافه میکند که در این مورد هم حقوق بخش خصوصی و هم حقوق مشتریان ضایع شده است. وی تاکید دارد، حل این مشکل نیازمند تصمیمی جدی از سوی مسوولان است؛ از آنجا که وزارت صنعت تاکنون بهمنظور حل این مشکل اقدامی صورت نداده است امیدواریم این موضوع از سوی دفتر ریاستجمهوری به نتیجه نهایی برسد.در این بین یکی از گلایههای واردکنندگان خودرو به مدیران دولتی آن است که به دنبال ورود خودرو به کشور، دولت درآمد خود از مالیات، عوارض گمرکی و ... را از این محل کسب میکند اما هنگامی که واردکنندگان خودرو دچار مشکل میشوند، تلاش لازم برای حلوفصل مشکلات فعالان این بخش صورت نمیگیرد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش