گلایه شهرداری از تولید موتورسیکلت کاربراتوری
پدال نیوز- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از وضعیت موتورسیکلتهای کاربراتوری در پایتخت گلایه کرد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا ، مازیار حسینی در مورد وضعیت نامناسب تردد موتور سیکلتها در پایتخت گفت: موتورسیکلتهای کاربراتوری یکی از چالشهای جدی پایتخت هستند و با توجه به سهم 16 درصدی موتورسیکلتها در آلودگی هوای تهران به ویژه در محدوده مرکزی شهر، باید ساز و کاری قانونی برای اخذ معاینه فنی این گروه از وسایل نقلیه اندیشیده شود.
وی با بیان اینکه میبایست نسبت به ایجاد محدودیت و ممنوعیت تردد موتورسیکلتهای کاربراتوری در مرکز شهر نیز اقدام شود افزود: در حال حاضر 10 خط معاینه فنی در تهران وجود دارد که میتواند کار معاینه فنی موتورسیکلتها را به انجام رساند.
حسینی با بیان اینکه وقت آن رسیده که راکبان موتورسیکلت نیز مانند رانندگان خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند تا سهم کمتری در آلودگی هوا داشته باشند، گفت: به طور متوسط هر دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری 5 تا 6 برابر یک دستگاه خودروی یورو 2 آلودگی تولید میکند و این در حالی است که روزانه هر موتورسیکلت در تهران به طور متوسط ده برابر یک خودرو پیمایش دارد.
حسینی با بیان اینکه البته ممنوعیت تولید و شمارهگذاری موتورسیکلتهای کاربراتوری از اول مهر با اعمال سیاستهای تشویقی و ارائه تسهیلات به دارندگان این موتورسیکلتها برای جایگزینی آنها با موتورسیکلتهای برقی انجام شده است، تصریح کرد: انجام این مهم نیاز به حمایت از جانب دولت دارد و به میزان محسوسی میتواند در کاهش سهم موتورسیکلتها در آلودگی هوا مؤثر باشد.
وی ضمن گلایه از برخورد دوگانه وزارت صنعت با مصوبه ممنوعیت تولید و شماره گذاری موتور سیکلتهای کاربراتوری گفت: براساس آخرین تصمیمات اتخاذ شده توسط وزارت صنعت، قرار شده است تولید نیم میلیون موتور سیکلت کاربراتوری که ثبت سفارش شده در دستور کار قرار گیرد و این در حالی است که باید براساس مصوبه هیات وزیران موتورهای کاربراتوری از اول نیمه دوم سال تولید نشوند؛ اما حالا شاهد آن هستیم که به بهانه تولید سفارشات ثبت شده قرار است 500 هزار موتورسیکلت کاربراتوری تولید و به خیابانهای شهر تزریق شود.
حسینی با بیان اینکه قانون فصل الخطاب است و همه موظف به اجرای دقیق آن هستند، خاطر نشان کرد: قانون باید اجرا شود نه اینکه با الحاق متمم جدید، تبصره یا شروط، اجرای آن را به تاخیر انداخته و یا موجب کمرنگ شدن آن شده و اصل قانون بدست فراموشی سپرده شود.
معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه سلامت مردم خط قرمز ما است گفت: تردد و فعالیت هر گونه وسیله نقلیهای که سلامت مردم را به خطر میاندازد پذیرفتنی نیست؛ چراکه سلامت مردم و حفظ آن از اوجب واجبات است و در این میان طبیعی است که باید با انجام اقدامات ایجابی و حمایتی از افرادی که با موتور امورات زندگی خود را میگذرانند، حمایت کرد.
وی با بیان اینکه میبایست نسبت به ایجاد محدودیت و ممنوعیت تردد موتورسیکلتهای کاربراتوری در مرکز شهر نیز اقدام شود افزود: در حال حاضر 10 خط معاینه فنی در تهران وجود دارد که میتواند کار معاینه فنی موتورسیکلتها را به انجام رساند.
حسینی با بیان اینکه وقت آن رسیده که راکبان موتورسیکلت نیز مانند رانندگان خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند تا سهم کمتری در آلودگی هوا داشته باشند، گفت: به طور متوسط هر دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری 5 تا 6 برابر یک دستگاه خودروی یورو 2 آلودگی تولید میکند و این در حالی است که روزانه هر موتورسیکلت در تهران به طور متوسط ده برابر یک خودرو پیمایش دارد.
حسینی با بیان اینکه البته ممنوعیت تولید و شمارهگذاری موتورسیکلتهای کاربراتوری از اول مهر با اعمال سیاستهای تشویقی و ارائه تسهیلات به دارندگان این موتورسیکلتها برای جایگزینی آنها با موتورسیکلتهای برقی انجام شده است، تصریح کرد: انجام این مهم نیاز به حمایت از جانب دولت دارد و به میزان محسوسی میتواند در کاهش سهم موتورسیکلتها در آلودگی هوا مؤثر باشد.
وی ضمن گلایه از برخورد دوگانه وزارت صنعت با مصوبه ممنوعیت تولید و شماره گذاری موتور سیکلتهای کاربراتوری گفت: براساس آخرین تصمیمات اتخاذ شده توسط وزارت صنعت، قرار شده است تولید نیم میلیون موتور سیکلت کاربراتوری که ثبت سفارش شده در دستور کار قرار گیرد و این در حالی است که باید براساس مصوبه هیات وزیران موتورهای کاربراتوری از اول نیمه دوم سال تولید نشوند؛ اما حالا شاهد آن هستیم که به بهانه تولید سفارشات ثبت شده قرار است 500 هزار موتورسیکلت کاربراتوری تولید و به خیابانهای شهر تزریق شود.
حسینی با بیان اینکه قانون فصل الخطاب است و همه موظف به اجرای دقیق آن هستند، خاطر نشان کرد: قانون باید اجرا شود نه اینکه با الحاق متمم جدید، تبصره یا شروط، اجرای آن را به تاخیر انداخته و یا موجب کمرنگ شدن آن شده و اصل قانون بدست فراموشی سپرده شود.
معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه سلامت مردم خط قرمز ما است گفت: تردد و فعالیت هر گونه وسیله نقلیهای که سلامت مردم را به خطر میاندازد پذیرفتنی نیست؛ چراکه سلامت مردم و حفظ آن از اوجب واجبات است و در این میان طبیعی است که باید با انجام اقدامات ایجابی و حمایتی از افرادی که با موتور امورات زندگی خود را میگذرانند، حمایت کرد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها