سخنان معظمی مبهم است،
کره ای ها حضور فعال در ایران داشته و دارند
پدال نیوز- کمتر از ۱۰ روز از قراداد ایدرو( سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) با رنو که در حاشیه نمایشگاه پاریس منعقد شد می گذرد اما طی این مدت انتقادات بسیاری نسبت به این قرارداد مطرح شده و قرار است که نعمت زاده برای پاسخ به برخی انتقادات در مجلس حاضر شود، اما فارغ از اینکه آیا انتقادات مطرح شده نسبت به این قرارداد وارد است یا خیر، رییس سازمان گسترش درآخرین اظهارات خود درباره قرارداد با رنو، گفته که محدودیتی برای قرارداد با خودروسازان خارجی برای داخلی ها وجود ندارد اما کره ای ها با ما قرارداد نبستند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از اقتصاد آنلاین، این اظهارات منصور معظمی در حالی مطرح شده که حدود یک ماه گذشته مدیرعامل سایپا در حاشیه عرضه چانگان 35 CS گفته بود که مذاکرات با کیا با حضور وزیر صنعت به زودی آغاز خواهد شد.
از سوی دیگر مذاکرات یکی از خودروسازان بخش خصوصی نیز با هیوندای نیز در جریان بود و پیش تر نیز محصولات این شرکت در ایران تولید می شد.
در این باره فربد زاوه؛ کارشناس صنعت خودرو، با بیان اینکه این اظهارات مدیرعامل ایدرو برای من هم عجیب است، از آغاز همکاری هیوندای با کرمان موتور خبر داد و گفت:کمتر از یک هفته از قرارداد کرمان موتور با هیوندای می گذرد و بنا شده دو خودروی 10i و 20i در کرمان موتور تولید شوند.
وی همچنین با اشاره به اینکه سراتو نیز از گذشته در سایپا تولید می شد، تصریح کرد:ظاهرا مذاکرات جدیدی برای همکاری جدید بین کیا و سایپا در جریان است.
این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به اینکه پنج خودروساز اصلی سامسونگ موتورز، دوو ، هیوندای، کیا و سانگ یانگ در کره فعالند، ادامه داد:اکنون کیا و هیوندای با خودروسازان ما کار می کنند و مشخص نیست منظور مدیرعامل ایدرو از اینکه اعلام کردند کره با ما کار نکرده چیست.
زاوه در ادامه با اشاره به اینکه هیوندای سابقه تولید آوانته و ورنا را در ایران دارد، تاکید کرد:کیا نیز تولید خود در ایران را با پراید آغاز کرد و بعدها این همکاری در مورد ریو نیز مشاهده شد.
از سوی دیگر مذاکرات یکی از خودروسازان بخش خصوصی نیز با هیوندای نیز در جریان بود و پیش تر نیز محصولات این شرکت در ایران تولید می شد.
در این باره فربد زاوه؛ کارشناس صنعت خودرو، با بیان اینکه این اظهارات مدیرعامل ایدرو برای من هم عجیب است، از آغاز همکاری هیوندای با کرمان موتور خبر داد و گفت:کمتر از یک هفته از قرارداد کرمان موتور با هیوندای می گذرد و بنا شده دو خودروی 10i و 20i در کرمان موتور تولید شوند.
وی همچنین با اشاره به اینکه سراتو نیز از گذشته در سایپا تولید می شد، تصریح کرد:ظاهرا مذاکرات جدیدی برای همکاری جدید بین کیا و سایپا در جریان است.
این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به اینکه پنج خودروساز اصلی سامسونگ موتورز، دوو ، هیوندای، کیا و سانگ یانگ در کره فعالند، ادامه داد:اکنون کیا و هیوندای با خودروسازان ما کار می کنند و مشخص نیست منظور مدیرعامل ایدرو از اینکه اعلام کردند کره با ما کار نکرده چیست.
زاوه در ادامه با اشاره به اینکه هیوندای سابقه تولید آوانته و ورنا را در ایران دارد، تاکید کرد:کیا نیز تولید خود در ایران را با پراید آغاز کرد و بعدها این همکاری در مورد ریو نیز مشاهده شد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش