کد خبر:
۳۷۴۵۵ ۱۱:۴۰
۱۳۹۵/۰۷/۱۳
خودروسازی ایران باید به صورت واقعی به بخش خصوصی واگذار شود
پدال نیوز: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است با توجه به حاکمیت دولت بر صنعت خودرو هر نوع قرارداد جدید نیز اتفاق خاصی را در حوزه خودروسازی ایران رقم نخواهد زد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پایگاه خبری پدال نیوز، سید حمید رضا کاظمی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : با این نوع قراردادها که همچنان شاهد حضور دولت هستیم هیچ اتفاق موثری در صنعت خودرو ایران رخ نخواهد داد.
وی گفت : تا زمانی که صنعت خودرو ایران وابسته به دولت بوده و تحت حمایت دولتی ها قرار دارد تلاش های جدیدی که در جریان مذاکرات و همکاری ها صورت می گیرد به نتیجه نخواهد رسید.
وی تصریح کرد : تا هنگامی که به صورت واقعی خودروسازی در ایران به بخش خصوصی واگذار نشود و در بازار رقابت دنیا حضور پیدا نکند نگردد تحولی در صنعت خودرو ایران صورت نخواهد گرفت و همچنان این صنعت در حد مونتاژکاری باقی خواهند ماند.
وی گفت : سالهاست با تعیین حقوق و عوارض گمرکی از خودروسازان داخلی حمایت می شود طبعا در بازار انحصاری که در اختیار این صنعت قرار دارد هیچ زمان حرکتی در مسیر ایجاد فضای رقابتی در صنعت خودرو ایجاد نخواهد شد.
وی با اشاره به نگاه دولت در حمایت از تولید داخل و حفظ اشتغال در کشور تصریح کرد : هر چند در حمایت از صنعت خودرو دیدگاه دولت حمایت از تولید داخل و حفظ اشتغال موجود است اما متاسفانه در این شرایط به جای استفاده از شرایط و ارتقاء این صنعت و حضور در بازار رقابتی ، همچنان این صنعت در شرایط موجود مانده و قراردادهایی که بسته می شود نیز به جهت ادامه روند گذشته مسلما تاثیری در این وضعیت نخواهد گذاشت.
وی گفت : در جریان این قراردادها مسلما خودروهایی وارد و مونتاژ خواهد شد در حالی که همواره مطرح می شود که بناست خودروهایی جدید در کشور داخلی سازی شود اما عملا خلاف این مساله رفتار شده و با ورود قطعات بحث مونتاژ کاری مجددا دنبال خواهد شد.
نماینده پلدختر در مجلس دهم تاکید می کند درد خودروسازی ایران دولتی بودن این صنعت است و تا زمانی که صنعت خودرو ایران به بخش واقعی خصوصی واگذار نشود و در بازار رقابتی دنیا تلاش نکنند مشکل صنعت خودرو ایران حل نخواهد شد.
کاظمی با اشاره به آغاز فعالیت خودروسازی در ایران گفت : صنعت خودرو ایران در طول 50 سالی که از فعالیت این صنعت می گذرد نتوانسته رشد و توسعه ای که شرکتهایی چون هیوندای کره و برخی دیگر از شرکتهای خارجی در این سالها کسب کردند را داشته باشد و قطعا بخش مهمی از دلایل عدم پیشرفت موجود ، عدم واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی است.
وی تصریح کرد : بخش خصوصی همواره به دنبال حفظ سرمایه و حضور در بازار رقابت است و تلاش می کند برای تداوم حضور در این بازار با تولید بهتر و تنوع بیشتر مشتریان را به سمت خود جلب کند در حالی که به نظر می رسد صنعت خودرو ایران به جهت بازار انحصاری 70 ، 80 میلیونی عملا به فکر تولید رقابتی ، صادرات و حضور در بازارهای بین المللی نیست.
وی گفت : تا زمانی که صنعت خودرو ایران وابسته به دولت بوده و تحت حمایت دولتی ها قرار دارد تلاش های جدیدی که در جریان مذاکرات و همکاری ها صورت می گیرد به نتیجه نخواهد رسید.
وی تصریح کرد : تا هنگامی که به صورت واقعی خودروسازی در ایران به بخش خصوصی واگذار نشود و در بازار رقابت دنیا حضور پیدا نکند نگردد تحولی در صنعت خودرو ایران صورت نخواهد گرفت و همچنان این صنعت در حد مونتاژکاری باقی خواهند ماند.
وی گفت : سالهاست با تعیین حقوق و عوارض گمرکی از خودروسازان داخلی حمایت می شود طبعا در بازار انحصاری که در اختیار این صنعت قرار دارد هیچ زمان حرکتی در مسیر ایجاد فضای رقابتی در صنعت خودرو ایجاد نخواهد شد.
وی با اشاره به نگاه دولت در حمایت از تولید داخل و حفظ اشتغال در کشور تصریح کرد : هر چند در حمایت از صنعت خودرو دیدگاه دولت حمایت از تولید داخل و حفظ اشتغال موجود است اما متاسفانه در این شرایط به جای استفاده از شرایط و ارتقاء این صنعت و حضور در بازار رقابتی ، همچنان این صنعت در شرایط موجود مانده و قراردادهایی که بسته می شود نیز به جهت ادامه روند گذشته مسلما تاثیری در این وضعیت نخواهد گذاشت.
وی گفت : در جریان این قراردادها مسلما خودروهایی وارد و مونتاژ خواهد شد در حالی که همواره مطرح می شود که بناست خودروهایی جدید در کشور داخلی سازی شود اما عملا خلاف این مساله رفتار شده و با ورود قطعات بحث مونتاژ کاری مجددا دنبال خواهد شد.
نماینده پلدختر در مجلس دهم تاکید می کند درد خودروسازی ایران دولتی بودن این صنعت است و تا زمانی که صنعت خودرو ایران به بخش واقعی خصوصی واگذار نشود و در بازار رقابتی دنیا تلاش نکنند مشکل صنعت خودرو ایران حل نخواهد شد.
کاظمی با اشاره به آغاز فعالیت خودروسازی در ایران گفت : صنعت خودرو ایران در طول 50 سالی که از فعالیت این صنعت می گذرد نتوانسته رشد و توسعه ای که شرکتهایی چون هیوندای کره و برخی دیگر از شرکتهای خارجی در این سالها کسب کردند را داشته باشد و قطعا بخش مهمی از دلایل عدم پیشرفت موجود ، عدم واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی است.
وی تصریح کرد : بخش خصوصی همواره به دنبال حفظ سرمایه و حضور در بازار رقابت است و تلاش می کند برای تداوم حضور در این بازار با تولید بهتر و تنوع بیشتر مشتریان را به سمت خود جلب کند در حالی که به نظر می رسد صنعت خودرو ایران به جهت بازار انحصاری 70 ، 80 میلیونی عملا به فکر تولید رقابتی ، صادرات و حضور در بازارهای بین المللی نیست.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها