آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۳۵۴۷۰
۱۰:۵۰
۱۳۹۵/۰۶/۱۹
مشاور سازمان خصوصی سازی:

۷۰ جایگاه سوخت به بخش خصوصی واگذار شد

پدال نیوز- مشاور سازمان خصوصی سازی گفت: ارزش ریالی جایگاههای سوخت ۲۵۰ میلیارد تومان بود که قیمت نهایی آن به ۴۰۰ میلیارد تومان رسید.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایلنا، جعفر سبحانی در مورد بزرگترین واگذاری در سازمان خصوصی سازی اظهار داشت: پانزدهم شهریور ماه بزرگترین مزایده واگذاری جایگاه سوخت سال 95 در سازمان خصوصی سازی انجام شد ، بر این اساس 100 جایگاه سوخت در قالب 25 استان در مزایده شرکت داشتند که از این تعداد 3 استان البرز، آذربایجان غربی و کهگیلویه و بویر احمد به پیشنهاد قیمت نرسیدند .
 
وی افزود: اما استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، بوشهر، اصفهان، آذربایجان شرقی، فارس، تهران، کردستان، لرستان، مازندران، هرمزگان از جمله استانهایی بودند که موفق به قیمت گذاری نهایی در مزایده شدند که  70 جایگاه از 100 جایگاه به فروش رفت.
 
مشاور با بیان اینکه در سال 94 از 50 جایگاه سوخت تنها 10 درصد به فروش رفت، خاطر نشان کرد: درسال گذشته میزان پرداخت نقدی تا 40 درصد بود که امسال به 30 درصد رسید و اقساط 2 ساله نیز به نفع خریدار تا 3 و 4 ساله اصلاح شد.
 
سبحانی افزود: ارزش ریالی این جایگاهها 250 میلیارد تومان بود که قیمت نهایی آن تا 400 میلیارد تومان رسید که به لحاظ عددی قابل توجه بود.
 
وی با بیان اینکه در این مزایده حفظ رقابت برای همه متقاضیان بوجود آمد، افزود: مزایده ها اغلب بین نیم ساعت تا چهل دقیقه به طول می کشد اما این مزایده تا 6 ساعت زمان برد و 333 پاکت قیمت تاکنون به سازمان خصوصی سازی رسیده است که در تاریخ سازمان خصوصی سازی این میزان بی‌سابقه است.
 
سبحانی تصریح کرد: تیم مدیریتی در تمامی جایگاهای سوخت در سراسر کشور حضور داشتند اما برخی از جایگاهها بیش از یک متقاضی داشتند .
 
وی گفت: در این مزایده برای برخی از جایگاهها 5 تا 10 و گاهی از 17 و 23 برابر قیمت پیشنهادی پاکت رسیده بود، به عنوان مثال برای اسفراین 17 پاکت پیشنهادی رسید و برای استانهای پیشنهادی بوشهر 3 پاکت رسید و متقاضیان رقابت خوبی داشتند.
 
مشاور سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه تمامی متقاضیان از بخش خصوصی واقعی بودند و خصولتی‌ها اصلا در این مزایده دخالتی نداشتند گفت: به لحاظ قانونی 2 هفته فرصت است تا نفرات برنده مزایده اعلام شوند، این افراد نباید هیچ بدهی به سازمان خصوصی سازی داشته باشند  و به فردی که بالاترین قیمت را داده باشد 20 روز کاری فرصت داده می شود تا قسطهای نقدی را پرداخت کند.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو