کد خبر:
۳۴۵۰۸ ۱۰:۵۵
۱۳۹۵/۰۶/۰۶
معاون وزیر جهاد کشاورزی
عرصههای جنگلی واگذار شده آزادراه تهران-شمال باز پس گرفته شد
پدال نیوز: در حالی که طی سالهایی که ساخت آزادراه تهران – شمال در دستور کار قرار گرفت حدود ۹۳۴ هکتار از عرصههای جنگلی به مجریان این پروژه واگذار شد تا از محل درآمدهای آن هزینههای ساخت آزادراه تامین شود؛ اما در دولت یازدهم مقرر شد تا همه عرصههای جنگلی واگذار شده، باز پس گرفته شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایلنا ، خداکرم جلالی -معاون وزیر جهاد کشاورزی- در تشریح وضعیت بازپس گیری جنگلهای واگذار شده به مجریان آزادراه تهران - شمال بیان داشت: جنگلهایی در دولت احمدی نژاد برای کمک به ساخت آزاد راه تهران- شمال واگذارشده بود که در دولت روحانی با این مساله مخالفت شد؛ به همین خاطر مخالفتهایی وجود داشت که با پیگیریهای سازمان جنگل ها این اعتراضات پیگیری شد.
رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری افزود: با بنیاد مستضعفان هم توافقاتی صورت گرفت و دولت نیزمصوب کرد که این جنگل ها به منابع طبیعی بازگردانده شود و به جای آن از عرصه هایی که مشکلی در واگذاری ندارد استفاده شود و خوشبختانه بازپس گیری نیز انجام شده است.
مصرف چوب در کشور, شش میلیون مترمکعب است
جلالی در ادامه در خصوص وضعیت مصرف چوب در کشور بیان داشت: سالانه حدود شش میلیون مترمکعب مصرف چوب در کشور داریم که در آینده با توجه به پایین بودن سرانه مصرف چوب به حدود 13 میلیون مترمکعب خواهد رسید؛ همچنین زراعت چوب در سطح 9500 هکتار انجام شده و تولید و خرید 77 میلیون اصل نهال اعم از جنگلی، مرتعی و بیابانی انجام شده است.
کاهش میزان بهرهبرداری از جنگل های شمالی
وی در پاسخ به این سوال که کاهش بهره برداری از جنگل های شمال در چه وضعیتی قرار دارد؟ ، بیان داشت: برای احیای جنگل های شمال طی مصوبه دولت از سال 91 میزان بهرهبرداری از 850 هزار متر مکعب در سال به 550 هزار متر مکعب رسیده که آن هم بیشتر مربوط به درختان افتاده، آسیبدیده و شکسته شده است.
رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری افزود: با بنیاد مستضعفان هم توافقاتی صورت گرفت و دولت نیزمصوب کرد که این جنگل ها به منابع طبیعی بازگردانده شود و به جای آن از عرصه هایی که مشکلی در واگذاری ندارد استفاده شود و خوشبختانه بازپس گیری نیز انجام شده است.
مصرف چوب در کشور, شش میلیون مترمکعب است
جلالی در ادامه در خصوص وضعیت مصرف چوب در کشور بیان داشت: سالانه حدود شش میلیون مترمکعب مصرف چوب در کشور داریم که در آینده با توجه به پایین بودن سرانه مصرف چوب به حدود 13 میلیون مترمکعب خواهد رسید؛ همچنین زراعت چوب در سطح 9500 هکتار انجام شده و تولید و خرید 77 میلیون اصل نهال اعم از جنگلی، مرتعی و بیابانی انجام شده است.
کاهش میزان بهرهبرداری از جنگل های شمالی
وی در پاسخ به این سوال که کاهش بهره برداری از جنگل های شمال در چه وضعیتی قرار دارد؟ ، بیان داشت: برای احیای جنگل های شمال طی مصوبه دولت از سال 91 میزان بهرهبرداری از 850 هزار متر مکعب در سال به 550 هزار متر مکعب رسیده که آن هم بیشتر مربوط به درختان افتاده، آسیبدیده و شکسته شده است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش