مسیر سوم مشارکت با خارجیها
پدال نیوز: در حالی بهنظر میرسد، دستاندرکاران خودرویی کشور مسیر همکاری با شرکای خارجی را تنها از طریق دو مدل جوینتونچر و فروش سهام پیگیری میکنند که برخی کارشناسان راه سومی را در این زمینه پیشنهاد میکنند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، بهرغم آنکه در شرایط کنونی انتقاداتی نسبت به مشارکت خودروسازان خارجی از طریق خرید سهام و حتی جوینتونچر مطرح میشود، اما برخی از کارشناسان تاکید دارند که راه سومی که خودروسازی کشور از طریق آن میتواند مسیر توسعه را به سرعت بپیماید، حضور مستقیم سرمایهگذار خارجی در ایران است.
به اعتقاد آنها باید به خودروسازان خارجی اجازه داده شود که بهتنهایی در ایران کارخانه تاسیس کنند و به تولید بپردازند؛ زیرا این شیوه نسبت به سایر روشها، پایداری بیشتری دارد. بر این اساس بیوک علیمرادلو، مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتوگو با «دنیای اقتصاد» این موضع را در راستای منافع ملی میداند و معتقد است درصورتیکه سرمایهگذاری مستقیم خارجی در کشور صورت بگیرد؛ یعنی یک شرکت خارجی به صورت مستقل وارد کشور شود و با تاسیس کارخانه، امکانات فنی و سرمایه ای نیز به کشور وارد کند، زمینههای توسعه در صنعت خودرو بهتر از سایر شیوهها فراهم میشود.
در این زمینه برخی دیگر از کارشناسان ورود مستقیم خودروسازان خارجی و اقدام آنها در تاسیس کارخانه را روشی مطمئن میدانند و اینکه این روش ریسک کمتری به همراه دارد زیرا در صورت بروز هر گونه مشکلی خودروساز خارجی نمیتواند به سادگی از کشور خارج شود.
حسن کریمی سنجری، کارشناس خودرو نیز در گفتوگو با «دنیای اقتصاد» با اشاره به اینکه راه سوم مشارکت خودروسازان خارجی آن است که به آنها اجازه داده شود به هر صورتی که تمایل دارد، به بازار ایران ورود پیدا کند، میگوید: این شیوه از سرمایهگذاری بهدلیل حضور مستقیم سرمایهگذار از پایداری بیشتری برخوردار است، اما در شرایطی این امر محقق میشود که فضای کسبوکار بهبود یابد تا ریسک حضور برای سرمایه گذار خارجی نیز کاهش پیدا کند.
به اعتقاد آنها باید به خودروسازان خارجی اجازه داده شود که بهتنهایی در ایران کارخانه تاسیس کنند و به تولید بپردازند؛ زیرا این شیوه نسبت به سایر روشها، پایداری بیشتری دارد. بر این اساس بیوک علیمرادلو، مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتوگو با «دنیای اقتصاد» این موضع را در راستای منافع ملی میداند و معتقد است درصورتیکه سرمایهگذاری مستقیم خارجی در کشور صورت بگیرد؛ یعنی یک شرکت خارجی به صورت مستقل وارد کشور شود و با تاسیس کارخانه، امکانات فنی و سرمایه ای نیز به کشور وارد کند، زمینههای توسعه در صنعت خودرو بهتر از سایر شیوهها فراهم میشود.
در این زمینه برخی دیگر از کارشناسان ورود مستقیم خودروسازان خارجی و اقدام آنها در تاسیس کارخانه را روشی مطمئن میدانند و اینکه این روش ریسک کمتری به همراه دارد زیرا در صورت بروز هر گونه مشکلی خودروساز خارجی نمیتواند به سادگی از کشور خارج شود.
حسن کریمی سنجری، کارشناس خودرو نیز در گفتوگو با «دنیای اقتصاد» با اشاره به اینکه راه سوم مشارکت خودروسازان خارجی آن است که به آنها اجازه داده شود به هر صورتی که تمایل دارد، به بازار ایران ورود پیدا کند، میگوید: این شیوه از سرمایهگذاری بهدلیل حضور مستقیم سرمایهگذار از پایداری بیشتری برخوردار است، اما در شرایطی این امر محقق میشود که فضای کسبوکار بهبود یابد تا ریسک حضور برای سرمایه گذار خارجی نیز کاهش پیدا کند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش