دفاع از تعرفه ۴۰ درصدی واردات خودرو
پدال نیوز: دبیر انجمن خودروسازان با انتقاد از افرادی که به دنبال کاهش تعرفه واردات خودرو هستند، گفت: هر وقت سیاستگذاران به خودروسازان مجوز تعدیل نیرو و آزادسازی قیمت خودرو را دادند، آنگاه بحث کاهش تعرفه واردات خودرو را پیش بکشند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از اقتصادنیوز، احمد نعمت بخش گفت: از نظر انجمن خودروسازان تعرفه کنونی 40 درصدی برای واردات خودرو مناسب است چرا که اتفاقی آنچنان تاثیرگذار در فضای کسب و کار رخ نداده و با شرکت های خودروساز هنوز به عنوان بنگاههایی انحصارگر رفتار میشود.
او افزود: خودروسازان مجبورند برای تامین مالی خود با بهرههای بالا نقدینگیشان را تامین کنند و با توجه به انحصاری خواندن این صنعت از سوی شورای رقابت، از مزیت تامین سرمایه از بازار نیز محروم بمانند. بنابراین در شرایط کنونی که ارز تک نرخی نیست و دولت در قیمت گذاری ها دخالت میکند، تنها راه حمایت همان بستن تعرفه بالاست که میتواند به خودروسازان کمک کند تا دست کم بازار خود را از دست ندهند.
او گفت: خودروسازان کشور در سال 90 با همین پرسنل امروز یک میلیون و 650 هزار دستگاه خودرو به تولید رساندند و در حالی که از حجم تولید کاسته شده با همان نیروها مجبورند به تولید خود ادامه دهند؛ در حالیک ه خودروسازان بزرگ دنیا به محض ایجاد مشکلات مالی و کاهش تقاضا نیروهای خود را تعدیل میکنند.
نعمت بخش افزود: با توجه به هزینههای تحمیلی به خودروسازان به نظر میرسد که هم قیمت خودرو در ایران مناسب بوده و هم میزان تعرفه در نظر گرفته شده عقلانی است.
او گفت: هر گاه سیاستگذاران با خودروسازان به عنوان یک بنگاه رفتار کردند و دست از دخالت در آن برداشتند آنگاه میتوانند در خصوص تعرفه اقدامات مورد نظر خود را انجام دهند چرا که ما معتقدیم در یک بازار رقابتی میتوانیم به تولید محصول بپردازیم.
او افزود: خودروسازان مجبورند برای تامین مالی خود با بهرههای بالا نقدینگیشان را تامین کنند و با توجه به انحصاری خواندن این صنعت از سوی شورای رقابت، از مزیت تامین سرمایه از بازار نیز محروم بمانند. بنابراین در شرایط کنونی که ارز تک نرخی نیست و دولت در قیمت گذاری ها دخالت میکند، تنها راه حمایت همان بستن تعرفه بالاست که میتواند به خودروسازان کمک کند تا دست کم بازار خود را از دست ندهند.
او گفت: خودروسازان کشور در سال 90 با همین پرسنل امروز یک میلیون و 650 هزار دستگاه خودرو به تولید رساندند و در حالی که از حجم تولید کاسته شده با همان نیروها مجبورند به تولید خود ادامه دهند؛ در حالیک ه خودروسازان بزرگ دنیا به محض ایجاد مشکلات مالی و کاهش تقاضا نیروهای خود را تعدیل میکنند.
نعمت بخش افزود: با توجه به هزینههای تحمیلی به خودروسازان به نظر میرسد که هم قیمت خودرو در ایران مناسب بوده و هم میزان تعرفه در نظر گرفته شده عقلانی است.
او گفت: هر گاه سیاستگذاران با خودروسازان به عنوان یک بنگاه رفتار کردند و دست از دخالت در آن برداشتند آنگاه میتوانند در خصوص تعرفه اقدامات مورد نظر خود را انجام دهند چرا که ما معتقدیم در یک بازار رقابتی میتوانیم به تولید محصول بپردازیم.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها