کد خبر:
۳۰۹۲۰ ۱۱:۱۹
۱۳۹۵/۰۴/۲۳
بیخبری قطعه سازان از میزان تولید داخلی
آرش محبینژاد
به گزارش "پدال نیوز" پدال نیوز// در حال حاضر بیشتر قراردادهای شرکتهای خودروسازی با فرانسویهاست اما هنوز جزییاتی از میزان داخلیسازی قطعات خودرو به قطعهسازان اعلام نشده است.
براساس ضوابط وزارت صنعت، معدن و تجارت باید این قراردادها با اولویت داخلیسازی قطعات منعقد شود.
هماکنون با برطرف شدن مشکلات بانکی ایران وکشورهای غربی مقدمات اجرای این قراردادها و ساخت خودروهای جدید آغاز شده اما جزییات داخلیسازی قطعات اعلام نشده است. این در حالی است که قطعهسازان باید از جزییات داخلیسازی قطعات خودروهای جدید مطلع بوده تا با انعقاد قراردادهایی با شرکای خارجی شرایط لازم را برای تولید قطعات موردنیاز در کشور فراهم کنند.
همچنین از آنجا که بیشتر قراردادهای شرکتهای خودروسازی با خودروسازان فرانسوی است، این امر باعث میشود قطعهسازان بر تولید قطعات این خودروها در کشور متمرکز شوند و تا حدودی ظرفیتها به جای تولید قطعات انواع خودروهای جدید منحصر به تولید قطعات خودروهای فرانسوی باشد.
براساس ضوابط اعلام شده باید تولید انواع خودروهای جدید با شرکتهای خارجی با 40درصد ساخت داخل انجام شود و از این 40درصد، شرکت خارجی 15درصد مونتاژ بدنه و رنگ را انجام خواهد داد، از 25درصد باقیمانده نیز 10درصد به قطعهسازان اصلی زیرپوشش شرکت خارجی اختصاص دارد که در مجموع میتوان گفت قطعهسازان مستقل ایرانی سهم 15درصدی را به خود اختصاص میدهند. البته براساس برنامهریزیها باید تا 2 سال آینده ساخت داخل قطعات خودروهای جدید به 70درصد برسد.
آرش محبینژاد/ دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازی
براساس ضوابط وزارت صنعت، معدن و تجارت باید این قراردادها با اولویت داخلیسازی قطعات منعقد شود.
هماکنون با برطرف شدن مشکلات بانکی ایران وکشورهای غربی مقدمات اجرای این قراردادها و ساخت خودروهای جدید آغاز شده اما جزییات داخلیسازی قطعات اعلام نشده است. این در حالی است که قطعهسازان باید از جزییات داخلیسازی قطعات خودروهای جدید مطلع بوده تا با انعقاد قراردادهایی با شرکای خارجی شرایط لازم را برای تولید قطعات موردنیاز در کشور فراهم کنند.
همچنین از آنجا که بیشتر قراردادهای شرکتهای خودروسازی با خودروسازان فرانسوی است، این امر باعث میشود قطعهسازان بر تولید قطعات این خودروها در کشور متمرکز شوند و تا حدودی ظرفیتها به جای تولید قطعات انواع خودروهای جدید منحصر به تولید قطعات خودروهای فرانسوی باشد.
براساس ضوابط اعلام شده باید تولید انواع خودروهای جدید با شرکتهای خارجی با 40درصد ساخت داخل انجام شود و از این 40درصد، شرکت خارجی 15درصد مونتاژ بدنه و رنگ را انجام خواهد داد، از 25درصد باقیمانده نیز 10درصد به قطعهسازان اصلی زیرپوشش شرکت خارجی اختصاص دارد که در مجموع میتوان گفت قطعهسازان مستقل ایرانی سهم 15درصدی را به خود اختصاص میدهند. البته براساس برنامهریزیها باید تا 2 سال آینده ساخت داخل قطعات خودروهای جدید به 70درصد برسد.
آرش محبینژاد/ دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازی
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها