نجات صنعت خودرو در گرو خصوصی سازی واقعی
پدال نیوز: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم می گوید تا زمانی که چتر دولت بر صنعت خودرو ایران قرار دارد و خودروسازی در ایران به بخش خصوصی واقعی واگذار نشده است قطعا تحرک و ارتقاء جدی را در صنعت خودرو ایران شاهد نخواهیم بود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوزسید حمید رضا کاظمی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به نقش موثر سرمایه گذاری خارجی و مشارکت با خودروسازان اروپایی در صنعت خودرو ایران اظهار داشت : با وجود تاثیر مثبت همکاری ها با شرکتهای خارجی بر صنعت خودرو داخل اما انتظاری که از صنعت خودرو ایران وجود دارد قطعا با این همکاری ها محقق نخواهد شد.
وی در ادامه به تجربه ناموفق گذشته در همکاری با برخی از شرکتهای خارجی اشاره کرد و گفت : در مقاطعی ایران همکاری هایی را با شرکتهای بزرگ خودروسازی در دنیا داشته است و تجربه موفقی نیز نبوده است که علت اصلی آن هم دولتی بودن شرکتهای خودروسازی در ایران است از ان رو تا زمانی که شرکتهای خودروسازی در ایران به بخش خصوصی واگذار نشوند و خودروسازان به بازار رقابت در دنیا وارد نشوند این همکاری ها نتیجه مثبتی را در صنعت خودرو ایران به همراه نخواهد داشت.
وی افزود : بسیاری از شرکتهای خارجی که امروز در دنیا حرفی برای گفتن دارند همزمان با برخی از شرکتهای خودروساز داخلی آغاز به فعالیت کردند در حالی که امروز تعدادی از شرکتهای ایرانی که غالبا دولتی نیز هستند نتوانستند همپای خودروسازان دنیا که عمدتا توسط بخش خصوصی اداره می شوند به رشد و توسعه مورد نظر دست یابند.
وی تصریح کرد : باید فکری اساسی به حال خودرو و شرکتهای خودروساز در ایران شود واگذاری این شرکتها به بخش خصوصی و سرمایه گذاری و فکر بخش خصوصی در این راستا مسلما می تواند صنعت خودرو ایران را از شرایط فعلی نجات دهد و الا همچون قراردادهای قبلی با خودروسازان خارجی ،اتفاقی چندانی در در فضای پسا برجام در این صنعت رخ نخواهد داد خودروسازان ا نیز به فکر ارتقاء نخواهند بود.
وی اظهار داشت : امروز خودروسازان داخلی به جهت دولتی بودن کمتر در اندیشه ارتقاء هستند بنابراین در بازار رقابتی نیز قرار نداشته و مصرف کننده داخلی نیز بالاجبار باید خودرو های تولیدی را خریداری نماید.
وی گفت : صنعت خودرو ایران در این سالها به منظور حفظ اشتغال و حمایت از تولید داخل همواره زیر چتر حمایتی دولت قرار داشتند لذا باید فکری برای خصوصی سازی صنعت خودرو شود تا در پروسه زمانی مشخص خودروسازان وارد بازار رقابت جهانی شوند.
نماینده پلدختر و معمولان در مجلس دهم در ادامه تاکید کرد : تا زمانی که چتر دولت بر صنعت خودرو ایران قرار دارد و خودروسازی در ایران دولتی است قطعا تحرک و ارتقاء جدی را در صنعت خودرو ایران رخ نخواهد داد.
کاظمی تصریح کرد : باید حمایت های دولت طی پروسه زمانی مشخص از صنعت خودرو برداشته شود و صنعت خودرو به شکل واقعی خصوصی شود در چنین شرایطی مسلما سرمایه گذار خارجی نیز دلسوز تر عمل خواهد کرد و تلاش بیشتری برای حضور در بازار رقابت جهانی و جذب بازارهای صاد راتی و رفع مشکلات در این عرصه خواهند نمود.
وی در ادامه به تجربه ناموفق گذشته در همکاری با برخی از شرکتهای خارجی اشاره کرد و گفت : در مقاطعی ایران همکاری هایی را با شرکتهای بزرگ خودروسازی در دنیا داشته است و تجربه موفقی نیز نبوده است که علت اصلی آن هم دولتی بودن شرکتهای خودروسازی در ایران است از ان رو تا زمانی که شرکتهای خودروسازی در ایران به بخش خصوصی واگذار نشوند و خودروسازان به بازار رقابت در دنیا وارد نشوند این همکاری ها نتیجه مثبتی را در صنعت خودرو ایران به همراه نخواهد داشت.
وی افزود : بسیاری از شرکتهای خارجی که امروز در دنیا حرفی برای گفتن دارند همزمان با برخی از شرکتهای خودروساز داخلی آغاز به فعالیت کردند در حالی که امروز تعدادی از شرکتهای ایرانی که غالبا دولتی نیز هستند نتوانستند همپای خودروسازان دنیا که عمدتا توسط بخش خصوصی اداره می شوند به رشد و توسعه مورد نظر دست یابند.
وی تصریح کرد : باید فکری اساسی به حال خودرو و شرکتهای خودروساز در ایران شود واگذاری این شرکتها به بخش خصوصی و سرمایه گذاری و فکر بخش خصوصی در این راستا مسلما می تواند صنعت خودرو ایران را از شرایط فعلی نجات دهد و الا همچون قراردادهای قبلی با خودروسازان خارجی ،اتفاقی چندانی در در فضای پسا برجام در این صنعت رخ نخواهد داد خودروسازان ا نیز به فکر ارتقاء نخواهند بود.
وی اظهار داشت : امروز خودروسازان داخلی به جهت دولتی بودن کمتر در اندیشه ارتقاء هستند بنابراین در بازار رقابتی نیز قرار نداشته و مصرف کننده داخلی نیز بالاجبار باید خودرو های تولیدی را خریداری نماید.
وی گفت : صنعت خودرو ایران در این سالها به منظور حفظ اشتغال و حمایت از تولید داخل همواره زیر چتر حمایتی دولت قرار داشتند لذا باید فکری برای خصوصی سازی صنعت خودرو شود تا در پروسه زمانی مشخص خودروسازان وارد بازار رقابت جهانی شوند.
نماینده پلدختر و معمولان در مجلس دهم در ادامه تاکید کرد : تا زمانی که چتر دولت بر صنعت خودرو ایران قرار دارد و خودروسازی در ایران دولتی است قطعا تحرک و ارتقاء جدی را در صنعت خودرو ایران رخ نخواهد داد.
کاظمی تصریح کرد : باید حمایت های دولت طی پروسه زمانی مشخص از صنعت خودرو برداشته شود و صنعت خودرو به شکل واقعی خصوصی شود در چنین شرایطی مسلما سرمایه گذار خارجی نیز دلسوز تر عمل خواهد کرد و تلاش بیشتری برای حضور در بازار رقابت جهانی و جذب بازارهای صاد راتی و رفع مشکلات در این عرصه خواهند نمود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها