آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۲۷۵۶۷
۱۳:۳۷
۱۳۹۵/۰۳/۱۲

سه قوه، پیگیر پرونده واردات خودرو

پدال نیوز: در حالی‌که سال گذشته کیفرخواست پرونده واردات خودرو با ارز دارو در دادسرای کارکنان دولت صادر شد، کمیسیون اصل 90 مجلس نیز به این پرونده ورود کرده است. در این شرایط بانک مرکزی به عنوان نماینده قوه مجریه باید در قبال آنچه که در دولت گذشته در این بانک اتفاق افتاده، پاسخگو باشد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، در حالی‌که سال گذشته کیفرخواست پرونده واردات خودرو با ارز دارو در دادسرای کارکنان دولت صادر شد، کمیسیون اصل 90 مجلس نیز به این پرونده ورود کرده است. در این شرایط بانک مرکزی به عنوان نماینده قوه مجریه باید در قبال آنچه که در دولت گذشته در این بانک اتفاق افتاده، پاسخگو باشد.
 
سال 1391 بود که وزیر وقت بهداشت و درمان خبر از واردات خودرو با استفاده از ارز دارو داد. مرضیه وحید دستجردی در آن زمان از این موضوع انتقاد کرد که در شرایطی که تامین ارز لازم برای واردات دارو به کشور با مشکلاتی همراه است از ارز دارو برای واردات خودرو استفاده شده است.
 
این موضوع موج انتقاد کارشناسان و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به دنبال داشت که خواستار رسیدگی به این موضوع و برخورد با شرکتهای واردکننده خودرویی بودند که ارز دارو را دستمایه سودجویی خود قرار داده‌اند.
 
به دنبال چنین انتقاداتی بود که سال گذشته اعلام شد پرونده‌ای در رابطه با تخلف صورت گرفته مبنی بر واردات خودرو با استفاده از ارز دارو در قوه قضائیه تشکیل و کیفرخواست متهمان این پرونده نیز در دادسرای قضایی کارکنان دولت صادر شده است.
 
صدور کیفرخواست این پرونده در دادسرای قضایی کارکنان دولت به این معنا بود که وقوع جرم از سوی برخی کارمندان دولت وقت (دولت دهم) در این رابطه برای دادستان محرز شده و به این ترتیب با صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به دادگاه ارسال شده است.
 
در کنار این موضوع چندی پیش نایب رییس انجمن واردکنندگان خودرو نیز از ورود کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی به این پرونده خبر داد.
 
کوروش مرشد سلوک در این زمینه در پاسخ به اینکه آیا سازمان‌های نظارتی در رابطه با پرونده واردات خودرو با استفاده از ارز دارو از انجمن واردکنندگان خودرو توضیح خواسته‌اند؟ به ایسنا گفت: در این موضوع محوریت با بانک مرکزی است و آنها باید در این رابطه توضیح دهند. این موضوع ارتباطی به انجمن واردکنندگان خودرو ندارد.
 
به نظر می‌رسد برخی از کارمندان دولت گذشته که کیفرخواست پرونده اتهامی آنها در این رابطه در دادسرای قضایی کارکنان دولت صادر شده، از کارکنان بانک مرکزی در دولت گذشته بوده‌اند و با توجه به اینکه در دولت گذشته تخصیص ارز یارانه‌ای برای واردات کالاهای حساس و ضروری از جمله دارو از سوی بانک مرکزی صورت می‌گرفته، مسوولان فعلی این بانک باید در این رابطه شفاف‌سازی کرده و به افکار عمومی توضیح دهند چگونه در دولت دهم ارز دارو وارد چرخه دلالی و واردات خودرو شده است.
 
در این شرایط باید دید پرونده‌ای که مسوولان مرتبط در قوای قضایی و مقننه در حال رسیدگی به آن هستند و بانک مرکزی به عنوان نماینده مرتبط در قوه مجریه باید در رابطه با آن شفاف‌سازی کند، چه زمانی به سرانجام می‌رسد تا افکار عمومی با شرکتهای واردکننده خودرویی که خودروهای آلوده به ارز دارو را وارد ایران کرده‌اند، آشنا شوند.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو