مصوبه تلگرامی؛ سوژه رسانههای خارجی
پدال نیوز: ایران به پیامرسانهای خارجی فرصتی یک ساله داده تا دادههای خود درباره کاربران ایرانی را به سرورهای داخلی این کشور منتقل کنند، تا از این راه فکری به حال نگرانیهای امنیتی در شبکههای اجتماعی کند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، اخیرا در جلسه شورای عالی فضای مجازی مقرر شد طی یک سال آینده، در کنار تقویت پیامرسانهای بومی برای رقابت با شبکههای خارجی، پیامرسانهای خارجی ملزم به انتقال دادههای کاربران ایرانی خود به سرورهای ایران شوند؛ این خبر در برخی رسانههای خارجی منعکس شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.
به دنبال بررسی وضعیت پیامرسانهای اجتماعی با تکیه بر رهنمودها و دغدغههای مقام معظم رهبری، در جلسه شورای عالی فضای مجازی در ابتدای هفته مقرر شد همه شبکههای پیامرسان برخط فعال کشور ظرف یک سال آینده ملزم شوند برای ادامه فعالیت خود انبارش یا ذخیرهسازی دادههای خود و درواقع اطلاعات و فعالیت مرتبط با شهروندان ایرانی را به داخل کشور منتقل کنند.
همچنین بر این اساس مقرر شد به تدریج و طی یک دوره گذار یک ساله، شبکه های پیامرسان بومی در داخل ادامه یابند و با حمایت و ارائه تسهیلات به این شبکهها، شرایط رقابتی با شبکههای برخط خارجی فراهم شود.
به دنبال انتشار این اخبار، برخی از سایتهای خارجی این موضوع را منعکس کرده و به تحلیل اتفاقات و بازخوردهای ناشی از این قانون پرداختند.
سایت رویترز در گزارش خود آورده است: ایران به پیامرسانهای خارجی فرصتی یک ساله داده تا دادههای خود درباره کاربران ایرانی را به سرورهای داخلی این کشور منتقل کنند، تا از این راه فکری به حال نگرانیهای امنیتی در شبکههای اجتماعی کند.
رویترز در ادامه مدعی شده است که ایران یکی از سختترین کنترلها را در دسترسی به اینترنت در جهان دارد و دسترسی به رسانههای اجتماعی مانند فیسبوک و توئیتر را مسدود میکند، اگرچه کاربران با استفاده از برخی نرمافزارهای موجود قادر به دستیابی به این سایتها هستند.
به اعتقاد رویترز، پیامرسان تلگرام بیش از همه تحت تاثیر این الزام قرار میگیرد. تلگرامی که پیامرسانی مبتنی بر رایانش ابری بوده و به دلیل سطح بالای امنیت خود محبوب شده است.
همچنین در گزارشی از وبسایت ورج نوشته شده است که طبق آرای به دست آمده از خبرگزاریهای ایرانی، تلگرام در میان 80 میلیون جمعیت ایرانی، 20 میلیون کاربر دارد، یعنی یک چهام از کل جمعیت این کشور و شرکت تلگرام هم گفته است که 20 درصد از کاربران فعال ماهانه این پیامرسان در ایران حضور دارند.
ورج هم مانند رویترز معتقد است محبوبیت و شهرت تلگرام به دلیل امنیت بالای آن است و البته در ادامه میگوید مقررات جدید میتواند کار را برای نظارت و یا سانسور مکالمات و برخی محتواها در این پیامرسان آسانتر کند.
انعکاس این اخبار در میان سایر سایتها مانند تکتایمز و انگجت نیز مشاهده میشود. این وبسایتها همچنین علاوه بر اشاره به انتقال اطلاعات و دادهها به سرورهای داخلی، به مسدود کردن پیامرسانها و متعاقبا امکان دسترسی افراد از طریق ویپیانهای موجود به این پیامرسانها اشاره میکنند.
به دنبال بررسی وضعیت پیامرسانهای اجتماعی با تکیه بر رهنمودها و دغدغههای مقام معظم رهبری، در جلسه شورای عالی فضای مجازی در ابتدای هفته مقرر شد همه شبکههای پیامرسان برخط فعال کشور ظرف یک سال آینده ملزم شوند برای ادامه فعالیت خود انبارش یا ذخیرهسازی دادههای خود و درواقع اطلاعات و فعالیت مرتبط با شهروندان ایرانی را به داخل کشور منتقل کنند.
همچنین بر این اساس مقرر شد به تدریج و طی یک دوره گذار یک ساله، شبکه های پیامرسان بومی در داخل ادامه یابند و با حمایت و ارائه تسهیلات به این شبکهها، شرایط رقابتی با شبکههای برخط خارجی فراهم شود.
به دنبال انتشار این اخبار، برخی از سایتهای خارجی این موضوع را منعکس کرده و به تحلیل اتفاقات و بازخوردهای ناشی از این قانون پرداختند.
سایت رویترز در گزارش خود آورده است: ایران به پیامرسانهای خارجی فرصتی یک ساله داده تا دادههای خود درباره کاربران ایرانی را به سرورهای داخلی این کشور منتقل کنند، تا از این راه فکری به حال نگرانیهای امنیتی در شبکههای اجتماعی کند.
رویترز در ادامه مدعی شده است که ایران یکی از سختترین کنترلها را در دسترسی به اینترنت در جهان دارد و دسترسی به رسانههای اجتماعی مانند فیسبوک و توئیتر را مسدود میکند، اگرچه کاربران با استفاده از برخی نرمافزارهای موجود قادر به دستیابی به این سایتها هستند.
به اعتقاد رویترز، پیامرسان تلگرام بیش از همه تحت تاثیر این الزام قرار میگیرد. تلگرامی که پیامرسانی مبتنی بر رایانش ابری بوده و به دلیل سطح بالای امنیت خود محبوب شده است.
همچنین در گزارشی از وبسایت ورج نوشته شده است که طبق آرای به دست آمده از خبرگزاریهای ایرانی، تلگرام در میان 80 میلیون جمعیت ایرانی، 20 میلیون کاربر دارد، یعنی یک چهام از کل جمعیت این کشور و شرکت تلگرام هم گفته است که 20 درصد از کاربران فعال ماهانه این پیامرسان در ایران حضور دارند.
ورج هم مانند رویترز معتقد است محبوبیت و شهرت تلگرام به دلیل امنیت بالای آن است و البته در ادامه میگوید مقررات جدید میتواند کار را برای نظارت و یا سانسور مکالمات و برخی محتواها در این پیامرسان آسانتر کند.
انعکاس این اخبار در میان سایر سایتها مانند تکتایمز و انگجت نیز مشاهده میشود. این وبسایتها همچنین علاوه بر اشاره به انتقال اطلاعات و دادهها به سرورهای داخلی، به مسدود کردن پیامرسانها و متعاقبا امکان دسترسی افراد از طریق ویپیانهای موجود به این پیامرسانها اشاره میکنند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها