آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۲۷۴۶۶
۰۹:۳۲
۱۳۹۵/۰۳/۱۱
نعمت زاده خبر داد

قطعی‌شدن حضور خودروسازان آلمانی در ایران

پدال نیوز: وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با قطعی‌شدن حضور خودروسازان آلمانی در ایران گفت: در خودروهای سنگین، اتوبوس و کامیون ما همکاری ‏درازمدت داشتیم و این همکاری‌ها دوباره ازسر گرفته شده‌اند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از  تسنیم، محمدرضا نعمت‌زاده پس از دیدار خود با «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد و قائم مقام صدراعظم آلمان گفت: برخی موانع بسیار پیش پا افتاده بر سر راه همکاری‌های دو کشور وجود دارند که حاصل چندین سال توقف روابط می‌باشند ‏و اینها باید یک به یک حل و فصل شوند.‏
 
وی در ادامه گفت: برخی از شرکت‌های خصوصی‌سازی شده به بانک‌های آلمانی بدهکار هستند که آنها باید هرچه سریع‌تر بدهی‌های ‏خود را پرداخت کنند. دولت خوشبختانه کل تعهداتش را انجام داده و توافقات انجام شده‌اند. ‏
 
او اضافه کرد: در رابطه با وام‌ها هم آمادگی وجود دارد. ما امروز با یکی از بانک‌های دولتی هم ملاقات داشتیم. امیدواریم که با تلاش ‏طرفین مساله بیمه‌های صادراتی را هم حل کنیم. در این رابطه قرار شد که در روزهای آینده مسئول وزارت اقتصاد آلمان ضمن سفر ‏به تهران مسایل باقی‌مانده را با مقامات بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی حل و فصل کند. ‏
 
نعمت‌زاده در رابطه با قطعی‌شدن حضور خودروسازان آلمانی در ایران گفت: در خودروهای سنگین، اتوبوس و کامیون ما همکاری ‏درازمدت داشتیم و این همکاری‌ها دوباره ازسر گرفته شده‌اند. در حال حاضر ما درحال تعمیق همکاری‌هایمان به‌صورت سرمایه‌گذاری ‏مشترک هستیم. مذاکرات به‌خوبی پیش می‌روند و ما انشاالله در یکی دو ماه آینده در این زمینه شاهد انعقاد قراردادهای سرمایه‌گذاری ‏مشترک خواهیم بود.‏
 
وی در ادامه درمورد خودروهای سواری گفت: در گذشته دو طرف در این زمینه همکاری صنعتی نداشته‌اند بنابراین بعد ما مذاکرات ‏را پس از برجام در این باره شروع کردیم. طرفین علاقه‌مند هستند ولی باید شرایط بررسی شوند تا انشاالله به نفع هر دو کشور باشد. ‏
 
او در ادامه گفت: ما در این زمینه با سایر کشورها هم در حال مذاکره هستیم. مذاکرات خود را با فرانسوی‌ها نهایی کردیم و با ‏ایتالیایی‌ها هم مذاکراتی برای سرمایه‌گذاری مشترک درجریان هست. با کشورهای دیگر از جمله با آلمان هم مذاکره می‌کنیم و فردا نیز ‏قرار شده است تا بازدیدی از صنایع خودروسازی داشته باشیم. در حال حاضر هر دو طرف در حال مطالعه هستیم و امیدوار هستیم که ‏این همکاری نیز انشاالله به سرانجام برسد.‏
‏محمدرضا نعمت‌زاده که در راس یک هیات بلندپایه به برلین پایتخت آلمان سفر کرده است، روز دوشنبه «مرکز همکاری‌های ‏اقتصادی ایران و اروپا» در مساحت یک هزار متر مربع که در یکی از طبقات در داخل ساختمان «اتحادیه بازرگانی خاورمیانه و ‏خاورنزدیک آلمان» واقع شده است را افتتاح کرد.‏
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو