زمان قطع سهمیه سوخت خودروهای گازوئیل
پدال نیوز: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از مشخص نبودن زمان اجرای طرح قطع سهمیه سوخت خودروهای گازوئیل سوز فاقد بیمه شخص ثالث خبر داده و سخنگوی کارگروه سامانه نظارت و پایش هوشمند ناوگان عمومی از تکمیل نبودن سامانه اجرای این طرح خبر می دهد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از تسنیم، طبق بررسی های میدانی صورت گرفته توسط نهادهای دولتی، برخی خودروهای گازوئیل سوز که با ثبت نام به عنوان خودروی فعال در عرصه عمومی اعم از بار یا مسافر، اقدام به دریافت سهمیه گازوئیل می کنند، بر خلاف ادعای مالکان آنها در زمان ثبت نام، در عرصه عمومی هیچ فعالیتی ندارند؛ به عبارتی این خودروها در توقف تقریباً کامل به سر می برند اما سهمیه سوخت آنها در هر ماه به صورت کامل مصرف می شود.
ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت نفت، وزارت راه و شهرسازی و بیمه مرکزی در طرح ریزی مشترکی به منظور جلوگیری از خرید و فروش خارج از چهارچوب گازوئیل سهمیه ای، اقدام به برنامه ریزی برای قطع سهمیه سوخت خودروهای گازوئیل سوز فاقد بیمه شخص ثالث کردند. با این استدلال که خودروهایی که تردد ندارند اقدام به خرید بیمه شخص ثالث نکرده اند.
این طرح که طبق اعلام مدیرعامل شرکت ملی پالاش و پخش فرآورده های نفتی ایران و مسئولان بیمه مرکزی قرار بود از ابتدای خرداد ماه سال جاری به اجرا درآید، با اما و اگرهای جدیدی مواجه شده است.
روز گذشته در جریان جلسات داخلی مجموعه وزارت نفت تصمیم گیری شد که زمان اجرای این طرح از ابتدای خردادماه به زمانی دیگر موکول شود. «سید ناصر سجادی» مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران نیز روز گذشته در این خصوص به تسنیم گفت: "به محض مشخص شدن زمان اجرای این کار، اطلاع رسانی عمومی خواهد شد."
اما «شهرام آدم نژاد» سخنگوی کارگروه سامانه نظارت و پایش هوشمند ناوگان عمومی با رد هرگونه تغییر در زمان اجرای اینکار اذعان داشت: "از خردادماه امسال سهمیه خودروهای گازوئیل سوز فاقد بیمه شخص ثالث قطع میشود." البته این مقام مسئول تأکیدی بر روی ابتدای خرداد که اعلام قبلی زمان اجرای طرح بوده نداشته و در صحبت های روز گذشته خود با تسنیم، ماه خرداد را ملاک زمان اجرای این طرح قرار داده است.
این مقام مسئول همچنین تأکید کرد: "البته در یک صورت این برنامه به تعویق میافتد و آن این که اگر نتوانیم سامانه را به طور کامل طراحی کنیم، احتمالا زمان قطع سهمیهها به تعویق میافتد."
طبق اذعان آدم نژاد، هم اکنون که در پایان هفته نخست اردیبهشت ماه قرار داریم، هنوز سامانه مربوطه برای اجرای اینکار به طور کامل طراحی نشده است. از اینرو، قبول کردن تصمیم روز گذشته وزارت نفت برای تغییر در زمان اجرای این طرح از سوی کارگروه سامانه نظارت و پایش هوشمند ناوگان عمومی که زیر نظر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است، محتمل خواهد بود.
پیش بینی شده است که با اجرای طرح قطع سهمیه سوخت خودروهای گازوئیل سوز فاقد بیمه شخص ثالث، حدود 2 میلیون لیتر در روز از مصرف گازوئیل کشور کاسته شود.
ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت نفت، وزارت راه و شهرسازی و بیمه مرکزی در طرح ریزی مشترکی به منظور جلوگیری از خرید و فروش خارج از چهارچوب گازوئیل سهمیه ای، اقدام به برنامه ریزی برای قطع سهمیه سوخت خودروهای گازوئیل سوز فاقد بیمه شخص ثالث کردند. با این استدلال که خودروهایی که تردد ندارند اقدام به خرید بیمه شخص ثالث نکرده اند.
این طرح که طبق اعلام مدیرعامل شرکت ملی پالاش و پخش فرآورده های نفتی ایران و مسئولان بیمه مرکزی قرار بود از ابتدای خرداد ماه سال جاری به اجرا درآید، با اما و اگرهای جدیدی مواجه شده است.
روز گذشته در جریان جلسات داخلی مجموعه وزارت نفت تصمیم گیری شد که زمان اجرای این طرح از ابتدای خردادماه به زمانی دیگر موکول شود. «سید ناصر سجادی» مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران نیز روز گذشته در این خصوص به تسنیم گفت: "به محض مشخص شدن زمان اجرای این کار، اطلاع رسانی عمومی خواهد شد."
اما «شهرام آدم نژاد» سخنگوی کارگروه سامانه نظارت و پایش هوشمند ناوگان عمومی با رد هرگونه تغییر در زمان اجرای اینکار اذعان داشت: "از خردادماه امسال سهمیه خودروهای گازوئیل سوز فاقد بیمه شخص ثالث قطع میشود." البته این مقام مسئول تأکیدی بر روی ابتدای خرداد که اعلام قبلی زمان اجرای طرح بوده نداشته و در صحبت های روز گذشته خود با تسنیم، ماه خرداد را ملاک زمان اجرای این طرح قرار داده است.
این مقام مسئول همچنین تأکید کرد: "البته در یک صورت این برنامه به تعویق میافتد و آن این که اگر نتوانیم سامانه را به طور کامل طراحی کنیم، احتمالا زمان قطع سهمیهها به تعویق میافتد."
طبق اذعان آدم نژاد، هم اکنون که در پایان هفته نخست اردیبهشت ماه قرار داریم، هنوز سامانه مربوطه برای اجرای اینکار به طور کامل طراحی نشده است. از اینرو، قبول کردن تصمیم روز گذشته وزارت نفت برای تغییر در زمان اجرای این طرح از سوی کارگروه سامانه نظارت و پایش هوشمند ناوگان عمومی که زیر نظر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است، محتمل خواهد بود.
پیش بینی شده است که با اجرای طرح قطع سهمیه سوخت خودروهای گازوئیل سوز فاقد بیمه شخص ثالث، حدود 2 میلیون لیتر در روز از مصرف گازوئیل کشور کاسته شود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها