جادهها با خودروها صحبت میکنند
پدال نیوز: ماشینهای خودران این روزها در مرکز توجه قرار دارند. اما یک تکنولوژی جدید و سادهتر هم اخیرا معرفی شده که میتواند به همان اندازه کاربردی و مفید باشد. این تکنولوژی «ارتباط بین خودرویی» یا Car to car communication است. حالا این فناوری برای اولین بار در جادههای «سانیویل» (Sunnyvale) در کالیفرنیا آزمایش میشود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، خودروها با استفاده از فناوری ارتباط بین خودرویی میتوانند دادههای مربوط به سرعتشان، مسیر و دیگر اطلاعات را تا فاصلهی چند صد متری منتشر کنند. با این کار، کامپیوترها و سیستمهای ایمنی خودرو از حوادث قریبالوقوع با خبر میشوند و میتوانند هشدار دهند. این تکنولوژی همچنین میتواند در مواقعی که حسگرهای ماشینهای خودران از کار افتاده، مفید واقع شود. علاوه بر این، یک سیستم مشابه به نام «ارتباطات بین خودرو و زیرساخت» (Car to Infrastructure Communications) میتواند به کاهش ترافیک شهری کمک کند. چون با استفاده از این سیستم، خودروها میتوانند با چراغها و علایم راهنمایی رانندگی هماهنگ باشند.
وزارت حمل و نقل ایالات متحده علاقهی زیادی به فناوری ارتباط بین خودرویی دارد، به همین دلیل چند سال پیش شرایط لازم برای آزمایش آن را در مقیاس بزرگ فراهم کرده بود. این آزمایش بین سالهای 2012 و 2013 در ایالت میشیگان با 2800 دستگاه خودرو انجام شد. این خودروها به تجهیزات رادیویی و دستگاههای ذخیرهی اطلاعات مجهز بودند.
اما از آن زمان سازمان حمل و نقل هیچ قدم مهمی برای اجباری کردن این تکنولوژی در خودروهای آینده برنداشته است. شاید چون هزینهی اضافی آن به خودروسازان فشار وارد میکند. از طرف دیگر، ممکن است امواج رادیویی که این خودروها میفرستند در فرکانسهای بیسیم خاصی اختلال ایجاد کند. به همین دلیل عدهای پیشنهاد میدهند که میتوانیم به جای رادیو از شبکههای اینترنتی LTE یا 5G استفاده کنیم.
اما شاید آزمایشی که در حال حاضر در سانیویل انجام میشود، به این معنی باشد که قرار است قوانین و مقرراتی مربوط به این فناوری وضع شود. یکی از کارشناسان مربوطه میگوید احتمالا این قوانین در نیمهی چهارم سال میلادی جاری اعلام خواهند شد.
وزارت حمل و نقل ایالات متحده علاقهی زیادی به فناوری ارتباط بین خودرویی دارد، به همین دلیل چند سال پیش شرایط لازم برای آزمایش آن را در مقیاس بزرگ فراهم کرده بود. این آزمایش بین سالهای 2012 و 2013 در ایالت میشیگان با 2800 دستگاه خودرو انجام شد. این خودروها به تجهیزات رادیویی و دستگاههای ذخیرهی اطلاعات مجهز بودند.
اما از آن زمان سازمان حمل و نقل هیچ قدم مهمی برای اجباری کردن این تکنولوژی در خودروهای آینده برنداشته است. شاید چون هزینهی اضافی آن به خودروسازان فشار وارد میکند. از طرف دیگر، ممکن است امواج رادیویی که این خودروها میفرستند در فرکانسهای بیسیم خاصی اختلال ایجاد کند. به همین دلیل عدهای پیشنهاد میدهند که میتوانیم به جای رادیو از شبکههای اینترنتی LTE یا 5G استفاده کنیم.
اما شاید آزمایشی که در حال حاضر در سانیویل انجام میشود، به این معنی باشد که قرار است قوانین و مقرراتی مربوط به این فناوری وضع شود. یکی از کارشناسان مربوطه میگوید احتمالا این قوانین در نیمهی چهارم سال میلادی جاری اعلام خواهند شد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها