آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۲۰۳۹۴
۱۲:۰۱
۱۳۹۴/۱۲/۱۹

فروسودگی 50درصدی ناوگان اتوبوسرانی

پدال نیوز: رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران نیمی از اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل درون شهری تهران را فرسوده اعلام کرد و از سهل انگاری دولت طی شش سال گذشته برای نوسازی و توسعه این ناوگان خبر داد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، رحمت الله حافظی با بیان اینکه بر اساس استاندارد‌های بین المللی برای شهری همچون تهران حداقل ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس درون شهری مورد نیاز است، اظهار داشت: در حال حاضر ناوگان حمل و نقل عمومی تهران تنها حدود ۶ هزار دستگاه یعنی ۵۰ درصد کمتر از حد استاندارد اتوبوس دارد.
 
حافظی ادامه داد: از این تعداد ۵۰ درصد یعنی نزدیک به ۳ هزار دستگاه فرسوده بوده و تنها به علت کمبود اتوبوس همچنان در حال تردد هستند و آلودگی هوا یکی از مهمترین نتیایج ادامه فعالیت آن‌هاست.
 
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ازدحام بیش از اندازه مردم در ساعات اوج رفت و آمد را از نتایج کمبود اتوبوس در ناوگان حمل و نقل شهری دانست و گفت: متاسفانه در این ساعات وضعیت به گونه‌ای است که شأن شهروندان رعایت نمی‌شود و ما نیز پوشش کافی برای همه نقاط تهران نداریم.
 
وی به تشریح دلایل ضعف ناوگان حمل و نقل درون شهری پرداخت و تشریح کرد: مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کرده است که ۵/۸۱ درصد از منابع مورد نیاز برای تهیه اتوبوس درون شهری را تامین کند و مابقی آن معادل ۵/۱۷ درصد به عهده شهرداری‌ها باشد اما طی شش سال گذشته از سوی دولت برای شهر تهران حتی یک دستگاه اتوبوس هم خریداری نشده است.
 
حافظی افزود: این مساله دین دولت است و مردم انتظار دارند که دولت به تعهدات خود عمل کند. همچنین شورای شهر طی سال‌های گذشته بارها این مساله را مطرح کرده اما متاسفانه هرگز مورد توجه قرار نگرفته است.
 
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، رقابت‌های سیاسی را مهمترین مانع کمک‌های دولت در دولت قبل دانست و تصریح کرد: در دو سال اخیر هم محدودیت‌های مالی مانع آن شده است که دولت، شهر تهران را در این امر حمایت کند.
 
وی نتایج سهل انگاری در نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل شهری را بسیار زیانبار دانست و گفت: در صورت حمایت مناسب می‌توان علاوه بر کاهش محسوس آلودگی هوا، شاهد کاهش هزینه‌های درمانی نیز باشیم.
 
حافظی در ادامه به تشریح فعالیت‌های شهرداری در این زمینه پرداخت و اظهار داشت: طی سال‌های گذشته شهرداری تهران اقداماتی در راستای نوسازی و بهبود سطح خدمت رسانی ناوگان حمل و نقل درون شهری داشته اما بدون حمایت دولت به تنهایی کافی نبود.
 
منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو