اعلام جزئیات جایگزینی کامیون های فرسوده
پدال نیوز: مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور گفت: دارندگان ناوگان کامیونها و کشنده های بالای ۳۵ سال باید برای شرکت در طرح جایگزینی در سامانه به سما ثبت نام کنند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، نصرت الله سیفی افزود: دارندگان خودروهای سنگین با عمر بیش از 35 سال باید با مراجعه به سامانه www.behsama.ir شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و وارد کردن اطلاعات در لینک طرح نوسازی 65 هزار دستگاه کامیون و کشنده، در طرح ثبت نام کنند.
وی افزود: بعد از این مرحله برای اسقاط کشنده و دریافت گواهی دعوت به عمل می آید و بین سه تا چهار ماه بسته به توان تولید کنندگان داخلی ، خودروهای جدید تحویل ثبت نام کنندگان خواهد شد.
سیفی افزود: علاوه بر مبلغی که بابت اسقاط خودرو، از اصل مبلغ آورده کسر خواهد شد، وامی به دریافت کنندگان کامیونهای جدید تعلق می گیرد و از محل صرفه جویی سوخت، مابه التفاوت قیمت صرفه جویی شده که بر اساس پیمایش و از طریق سامانه ردیاب جی پی اس محاسبه می شود در مقاطع سه ماهه به حساب دارندگان خودرو واریز می شود.
وی با اشاره به مزایای اجرای این طرح که بر اساس بند قاف تبصره 2 قانون بودجه 1393 و با مجوز و تصویب شورای اقتصاد اجرا می شود گفت : این طرح علاوه بر ایجاد اشتغال و تحرک بخشیدن به صنعت داخلی ساخت کامیون و کشنده، نقش موثر و مهمی در کاهش گازهای گلخانه ای که جزو تعهدات کشورمان به شمار می رود و همچنین صرفه جویی در مصرف گازوئیل دارد.
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت همچنین از اجرای طرح های دیگر از جمله جایگزینی 17 هزار اتوبوس درون شهری، حمل و نقل ریلی، جایگزینی تاکسی های فرسوده و برق دار کردن چاههای کشاورزی به ارزش بیش از 22.5 میلیارد دلار در ماههای ابتدایی سال آینده خبر داد و گفت: کل سرمایه گذاری این طرح به بیش از دو میلیارد و 700 میلون دلار بالغ می شود.
وی افزود: بعد از این مرحله برای اسقاط کشنده و دریافت گواهی دعوت به عمل می آید و بین سه تا چهار ماه بسته به توان تولید کنندگان داخلی ، خودروهای جدید تحویل ثبت نام کنندگان خواهد شد.
سیفی افزود: علاوه بر مبلغی که بابت اسقاط خودرو، از اصل مبلغ آورده کسر خواهد شد، وامی به دریافت کنندگان کامیونهای جدید تعلق می گیرد و از محل صرفه جویی سوخت، مابه التفاوت قیمت صرفه جویی شده که بر اساس پیمایش و از طریق سامانه ردیاب جی پی اس محاسبه می شود در مقاطع سه ماهه به حساب دارندگان خودرو واریز می شود.
وی با اشاره به مزایای اجرای این طرح که بر اساس بند قاف تبصره 2 قانون بودجه 1393 و با مجوز و تصویب شورای اقتصاد اجرا می شود گفت : این طرح علاوه بر ایجاد اشتغال و تحرک بخشیدن به صنعت داخلی ساخت کامیون و کشنده، نقش موثر و مهمی در کاهش گازهای گلخانه ای که جزو تعهدات کشورمان به شمار می رود و همچنین صرفه جویی در مصرف گازوئیل دارد.
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت همچنین از اجرای طرح های دیگر از جمله جایگزینی 17 هزار اتوبوس درون شهری، حمل و نقل ریلی، جایگزینی تاکسی های فرسوده و برق دار کردن چاههای کشاورزی به ارزش بیش از 22.5 میلیارد دلار در ماههای ابتدایی سال آینده خبر داد و گفت: کل سرمایه گذاری این طرح به بیش از دو میلیارد و 700 میلون دلار بالغ می شود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها