آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۸۷۱۶
۱۶:۰۶
۱۳۹۴/۱۱/۲۷

سه‌شنبه‌های سبز را فراموش نکنیم

پدال نیوز: کمپین سه شنبه های بدون خودرو که از اراک آغاز شد اکنون وارد هفتمین هفته شده و در این مدت مورد استقبال مردم 21 استان قرار گرفته است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، تغییر سبک زندگی مردم و گرایش آنها به سمت تجمل گرایی به مرور مشکلاتی را برای آنها به وجود آورده است البته چند سالی است دنیا به این مهم پی برده و در تلاش است تا با دور شدن از این سبک زندگی به حفظ محیط زیست و سلامت خود کمک کند.
تهران و برخی کلان شهرهای کشور نیز از آلودگی هوا رنج می برند و یکی از وسایلی که سلامت و محیط زیست کشور را به خطر می اندازد خودرو است، بررسی ها نشان می دهد سهم وسایل نقلیه در آلودگی هوا بیش از 70 درصد است این در حالی است که خودروهای تک سرنشین در معابر به وفور دیده می شود و بیشترین سهم را در اشغال خیابان ها به خود اختصاص داده است.
بر این اساس 7 هفته گذشته برای اولین بار شهروندان استان اراک در حرکتی کاملا مردمی سه شنبه های بدون خودرو را آغاز کردند و اکنون بعد از این مدت به گفته محمد درویش مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست اکنون 21 استان به این طرح پیوسته اند.
درویش به خبرنگار علمی ایرنا گفت: اکنون تهران، البرز، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی ، اصفهان ، اراک، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، فارس، خراسان رضوی، همدان ، مازندران ، گلستان و کرمان برخی از استان هایی هستند که به این طرح پیوسته اند.
وی درباره تاثیر و استقبال از این طرح افزود: گروهی در فضای مجازی ایجاد کرده ایم تا مردم نظرات خود در مورد سه شنبه های بدون خودرو را منعکس کنند و از همین طریق هفته گذشته یک نظرسنجی در مورد تجربه شهروندان از این طرح انجام شد که نتیجه قابل قبولی به همراه داشت.
وی ادامه داد: در این نظر سنجی 53 درصد مردم اعلام کردند در روز سه شنبه از خودروی شخصی استفاده نکردند، 29 درصد از این طرح اظهار بی اطلاعی کردند و بقیه گفتند با وجود اینکه اطلاع از این طرح اما مجبور به استفاده از خودروی شخصی بودند.
درویش گفت: بدون شک ادامه چنین حرکت هایی می تواند تاثیر زیادی درفرهنگ استفاده از خودرو و به دنبال آن کاهش آلودگی هوا داشته باشد، با این حرکت شاید اولین باری است که شهروندان ایرانی برای کاهش آلودگی هوا از بخشی از ابزار رفاهی خود که همان خودرو است می گذرند و با این کار پیامی محیط زیستی را به گوش دولتمردان می رسانند.
وی تاکید کرد: همین حرکت و فشار مردم موجب شد تا طرح کاهش آلودگی هوا که مدت ها است در مجلس در انتظار تصویب به سر می برد دوباره مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.
درویش گفت: طرح روزهای سه شنبه بدون خودرو را برای 400 هفته پیش بینی کردیم و در تلاشیم تا این روز وارد تقویم رسمی کشور شود.
وی ادامه داد: چنین طرحی در کشورهای اسکاندیناوی و اتحادیه اروپا اجرا شد و مردم نروژ از دولت خود خواستند تا سال 2019 حرکت وسایل نقلیه شخصی و موتورسیکلت در سطح شهر را ممنوع کند و مردم از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: همچنین در اتحادیه اروپا کمپینی راه افتاده است که مردم دیگر گواهینامه نمی گیرند و به آن هم افتخار می کنند که این حرکت به مرور می تواند به یک سبک زندگی تبدیل شود.
 

گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو