آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۵۷۴۸۲
۲۲:۳۵
۱۴۰۴/۰۵/۲۱
رئیس هیات عامل ایدرو عنوان کرد

تامین ارز صنعت خودرو، اولویت وزارت صمت

تامین ارز صنعت خودرو، اولویت وزارت صمت
پدال نیوز: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای بهبود وضعیت صنعت خودرو در کشور برنامه‌های جدی را تدوین و در دستورکار قرار داده که به گفته رئیس هیات عامل سازمان، تامین ارز صنعت خودرو، از اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
نویسنده:
تحریریه پدال نیوز
به گزارش "پدال نیوز"

 سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای بهبود وضعیت صنعت خودرو در کشور برنامه‌های جدی را تدوین و در دستورکار قرار داده که به گفته رئیس هیات عامل سازمان، تامین ارز صنعت خودرو، از اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای بهبود وضعیت صنعت خودرو در کشور برنامه‌های جدی را تدوین و در دستورکار قرار داده است، از همین رو فرشاد مقیمی، رئیس هیات عامل ایدرو به بیان این برنامه‌ها پرداخته است.

- ارز صنعت خودرو یکی از دغدغه‌های اصلی بازیگران این صنعت است، برای حل این موضوع چه برنامه‌ای دارید؟

مساله ارز، همه بخش‌های زنجیره صنعت خودرو را تحت تاثیر قرار داده است؛ از تولیدکنندگان و واردکنندگان گرفته تا قطعه سازان؛ خوشبختانه در حال‌حاضر برای تخصیص‌های ارزی مشکل خاصی نداریم و وزارت صمت، صنعت خودرو را در اولویت تخصیص ارز قرار داده است. با این حال، روند اجرایی در بانک مرکزی همچنان زمان‌بر است. در حال‌حاضر، فرآیند تخصیص ارز در بانک مرکزی حدود ۱۸۰ روز طول می‌کشد که این موضوع، چابکی صنعت را کاهش می‌دهد.

روز گذشته نیز در جلسه‌ای که داشتیم، این مساله مطرح و بررسی شد و تصمیم گرفتیم نشست‌های تخصصی بیشتری برای هماهنگی و رفع موانع برگزار کنیم، هدف ما این است که با همکاری نزدیک بین وزارت صمت، بانک مرکزی، فعالان صنعت و بازار خودرو، این مشکل به حداقل برسد.

- جهت کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا چه سیاستی دنبال می‌کنید؟

سال‌ها ما متهم بودیم که در حوزه آلایندگی و مصرف سوخت کاری انجام ندادیم. اما اکنون تمرکز ویژه‌ای به جایگزینی خودرو‌های فرسوده داریم. سال گذشته رکورد اسقاط ۳۵۰ هزار خودرو را ثبت کردیم، که پس از عملکرد‌های ضعیف سال‌های پیش، موفقیت مهمی است. امسال نیز این روند ادامه دارد، به‌ویژه در بخش خودرو‌های عمومی با عمر بالا که هم بازار فعالی دارند و هم سهم بالایی در آلودگی هوا دارند.

چندی پیش برنامه‌ای برای نوسازی موتورسیکلت دنبال کردید، این برنامه چگونه پیشرفت کرده است؟

بله؛ موتورسیکلت‌ها یکی از آلاینده‌ترین وسایل‌نقلیه در کشور هستند. با نهاد‌های مختلف برای جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده هماهنگ شدیم و تاکنون حدود ۸۵۰۰ نفر متقاضی در طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده ثبت نام کردند. هرچند این رقم هنوز زیاد نیست، اما آغاز این طرح گامی مهم است و با گذر زمان گسترش خواهد یافت.

گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو