آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۵۶۸۷
۱۱:۰۱
۱۳۹۴/۱۰/۲۵

رفع تحریم به افزایش تولید خودرو کمک می‌کند

پدال نیوز: زمان کمی تا رفع تحریم‌ها باقی مانده است و این خبر حکایت از آن دارد که تکنولوژی به ایران خواهد آمد و قطعات و خودروها، با کیفیت بالاتری ساخته و به بازار عرضه می‌شوند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز -فرشید قاجار : از زمانی که ایران  تحریم شد، صنعت خودرو وضعیت نامناسبی پیدا شد به صورتی که کیفیت و تکنولوژی خودروهایمان بسیار عقب ماند و پیشرفتی در این زمینه نداشتیم. به این معنی که تکنولوژی ساخت قطعات باکیفیت را از ما گرفتند و همچنان هم همان قطعات بی‌کیفیت را تولید می‌کنیم. اما زمان آن رسیده است که تحریم‌ها برداشته شود و این خبر خوبی است. زمان کمی تا رفع تحریم‌ها باقی مانده است  و این خبر حکایت از آن دارد که تکنولوژی به ایران خواهد آمد و قطعات و خودروها، با کیفیت بالاتری ساخته و به بازار عرضه می‌شوند. اما اینکه پس رفع از تحریم، صنعت خودرو چه حال‌و‌احوالی خواهد داشت سوال جالبی است. روزنامه «دنیای خودرو» درباره این موضوع سوالاتی از مهدی تقوی، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی پرسیده است که در زیر می‌خوانید:
 
در حال حاضر در آستانه رفع تحریم‌ها قرار داریم. به نظر شما وضعیت صنعت خودرو بعد از رفع تحریم چگونه خواهد شد؟
تحریم مساله صنعت خودرو را دشوار کرد. ابتدا این امر، مردم را فقیرتر و بعد از آن توان خرید خودرو را پایین آورد. به همین دلیل بانک‌ها وام خودرو را به مردم ارائه کردند. اگر تحریم‌ها، رفع و پول‌های بلوکه‌شده پرداخت شوند، مردم ثروتمند می‌شوند و تقاضا برای خرید خودرو بالا می‌رود، در نتیجه خرید خودرو با افزایش روبه‌رو می‌شود و  خودروسازان می‌توانند محصول بیشتری تولید کنند. درواقع هرچه تولید بالا رود، هزینه‌های سربار به تعداد واحدهای بیشتر خودرو تقسیم می‌شود و احتمال این که خودروهای ارزان‌تر تولید شوند هم وجود دارد.
 
رابطه ایران و عربستان چقدر می‌تواند در صنعت خودرو تاثیرگذار باشد؟
با توجه به آمارها، کشورهای عربی، وارداتی از ایران نداشته‌اند، اما ایران، از امارات، واردات خودرو داشته است. از دیگر سو خودروهایی که از امارات وارد می‌شود، خودروهای لوکس و گران قیمت است که توان خرید آنها برای مردم عادی فراهم نیست.
 
تعدادی از قطعات تولیدی خودروهای داخلی از امارات وارد می‌شده است، با توجه به کم شدن ارتباط ایران و امارات، آیا این امکان وجود دارد که قیمت خودروهای تولید داخل افزایش پیدا کند؟
خیر امکان آن کم است. اگر این امکان باشد که ریخته‌گران داخلی بتوانند آن قطعات را بسازند، قطعا آن قطعات داخلی‌سازی می‌شوند.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو