کد خبر:
۱۵۵۶۲۸ ۱۲:۳۱
۱۴۰۳/۰۸/۰۶
کارنامه ضعیف تجاریسازان در نیمسال
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ طبق آخرین آمار منتشره از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجموع تولید خودروهای تجاری کشور در نیمه نخست امسال و در مقایسه با مدت مشابه پارسال افت کرده است.
کارنامه ضعیف تجاریسازان در نیمسال
طبق این آمار، در نیمه نخست امسال حدودا ۸۸هزار و ۷۰۰دستگاه انواع خودروی تجاری سبک و سنگین شامل وانت، ون، اتوبوس، مینیبوس، کامیونت، کامیون و کشنده به تولید رسیده که سهم بخش دولتی به علاوه بخش خصوصی است.
این در حالی است که نیمه نخست پارسال، کل تولید خودروهای تجاری کشور چیزی حدود ۹۷هزار دستگاه بود. با این حساب، تولید خودروهای تجاری افت ۸.۵درصدی را تجربه کرده است.
با در نظر گرفتن اینکه کل تولید خودرو در کشور طی نمیه نخست امسال، ۶۰۵هزار و ۵۴۶دستگاه بوده، سهم تجاریها از این میزان، به حدود ۷درصد میرسد.
در بین خودروهای تجاری تولیدشده طی نیمسال نخست، بیشترین سهم طبق معمول به وانت اختصاص دارد. کل تولید وانت در کشور طی نیمه ابتدایی امسال، ۷۸هزار و ۸۸۴ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۴درصد رشد را نشان میدهد.
در بخش ون اما افت تولید گریبان تجاریسازان را گرفته است. کل تولید ون در نیمسال نخست، ۹۰۱دستگاه بوده، حال آنکه در شش ماه ابتدایی پارسال دوهزار و ۵۶دستگاه ون تولید شده بود. بنابراین تولید این خودرو افت ۵۶درصدی را تجربه کرده است.
ون یکی از خودروهایی است که میتوان از آن در راستای نوسازی حملونقل عمومی استفاده کرد، اما فعلا تیراژ مناسبی ندارد.
تجاریسازان در تولید مینیبوس و میدلباس نیز دچار افت شدهاند. کل تولید در این بخش طی نیمسال نخست، ۲۴۳دستگاه بوده است. با توجه به تولید ۳۸۷دستگاهی مینیبوس و میدلباس در نیمه نخست پارسال، تولید این مدل خودروها افت ۳۷درصدی را تجربه کرده است.
این در شرایطی است که تولید اتوبوس در نیمه نخست امسال بالا رفته است. بنابر آمار وزارت صمت، کل تولید اتوبوس در نیمسال نخست، ۴۱۶دستگاه بوده است.
با در نظر گرفتن تولید ۴۰۲دستگاهی اتوبوس در نیمه ابتدایی سال گذشته، تیراژ این خودروی بسیار مهم ناوگان حملونقل مسافری کشور ۳درصد بالا رفته است.
این ناوگان مدتهاست با فرسودگی دستوپنجه نرم میکند، اما تیراژ داخل پاسخگوی نیاز آن به مدلهای نو نیست. اتوبوسهای فرسوده از نقشی اساسی در سوانح و تصادف های جادهای برخوردارند، ضمن آنکه آلایندگی و مصرف سوخت زیادی نیز دارند.
در نهایت تولید کامیون، کامیونت و کشنده در نیمه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افت سنگینی داشته است.
طبق آمار، کل تولید در این بخش طی نیمسال نخست، هشتهزار و ۲۵۴دستگاه بوده است. این در حالی است که طی نیمسال ابتدایی پارسال، تولید در این بخش عدد ۱۸هزار و ۱۹۲ دستگاه را به ثبت رساند.
بنابراین تولید کامیون، کامیونت و کشنده ۵۵درصد نزول را به خود میبیند. ناوگان خودروهای تجاری سنگین باری نیز فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد.
کارنامه ضعیف تجاریسازان در نیمسال
طبق این آمار، در نیمه نخست امسال حدودا ۸۸هزار و ۷۰۰دستگاه انواع خودروی تجاری سبک و سنگین شامل وانت، ون، اتوبوس، مینیبوس، کامیونت، کامیون و کشنده به تولید رسیده که سهم بخش دولتی به علاوه بخش خصوصی است.
این در حالی است که نیمه نخست پارسال، کل تولید خودروهای تجاری کشور چیزی حدود ۹۷هزار دستگاه بود. با این حساب، تولید خودروهای تجاری افت ۸.۵درصدی را تجربه کرده است.
با در نظر گرفتن اینکه کل تولید خودرو در کشور طی نمیه نخست امسال، ۶۰۵هزار و ۵۴۶دستگاه بوده، سهم تجاریها از این میزان، به حدود ۷درصد میرسد.
در بین خودروهای تجاری تولیدشده طی نیمسال نخست، بیشترین سهم طبق معمول به وانت اختصاص دارد. کل تولید وانت در کشور طی نیمه ابتدایی امسال، ۷۸هزار و ۸۸۴ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۴درصد رشد را نشان میدهد.
در بخش ون اما افت تولید گریبان تجاریسازان را گرفته است. کل تولید ون در نیمسال نخست، ۹۰۱دستگاه بوده، حال آنکه در شش ماه ابتدایی پارسال دوهزار و ۵۶دستگاه ون تولید شده بود. بنابراین تولید این خودرو افت ۵۶درصدی را تجربه کرده است.
ون یکی از خودروهایی است که میتوان از آن در راستای نوسازی حملونقل عمومی استفاده کرد، اما فعلا تیراژ مناسبی ندارد.
تجاریسازان در تولید مینیبوس و میدلباس نیز دچار افت شدهاند. کل تولید در این بخش طی نیمسال نخست، ۲۴۳دستگاه بوده است. با توجه به تولید ۳۸۷دستگاهی مینیبوس و میدلباس در نیمه نخست پارسال، تولید این مدل خودروها افت ۳۷درصدی را تجربه کرده است.
این در شرایطی است که تولید اتوبوس در نیمه نخست امسال بالا رفته است. بنابر آمار وزارت صمت، کل تولید اتوبوس در نیمسال نخست، ۴۱۶دستگاه بوده است.
با در نظر گرفتن تولید ۴۰۲دستگاهی اتوبوس در نیمه ابتدایی سال گذشته، تیراژ این خودروی بسیار مهم ناوگان حملونقل مسافری کشور ۳درصد بالا رفته است.
این ناوگان مدتهاست با فرسودگی دستوپنجه نرم میکند، اما تیراژ داخل پاسخگوی نیاز آن به مدلهای نو نیست. اتوبوسهای فرسوده از نقشی اساسی در سوانح و تصادف های جادهای برخوردارند، ضمن آنکه آلایندگی و مصرف سوخت زیادی نیز دارند.
در نهایت تولید کامیون، کامیونت و کشنده در نیمه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افت سنگینی داشته است.
طبق آمار، کل تولید در این بخش طی نیمسال نخست، هشتهزار و ۲۵۴دستگاه بوده است. این در حالی است که طی نیمسال ابتدایی پارسال، تولید در این بخش عدد ۱۸هزار و ۱۹۲ دستگاه را به ثبت رساند.
بنابراین تولید کامیون، کامیونت و کشنده ۵۵درصد نزول را به خود میبیند. ناوگان خودروهای تجاری سنگین باری نیز فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها