کد خبر:
۱۵۵۴۲۷ ۱۱:۰۴
۱۴۰۳/۰۶/۲۷
وزیر صمت:
به خودروسازان برای افزایش تولید ارز میدهیم
وزیر صمت میگوید در حال برنامهریزی برای افزایش تولید خودرو هستیم و با خودروسازان گفتوگوهایی داشتهایم.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از فارس، سید محمد اتابک امروز در حاشیه نوزدهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق تهران در دور دهم در جمع خبرنگاران، گفت: دغدغه هایی که امروز از سوی فعالان بخش خصوصی مطرح شد بخشی از آن را ما می توانیم در وزارت صمت با همفکری بخش خصوصی بر طرف کتیم که بخشی از آن مربوط به تعرفه ها و بخشی های دیگر است. لذا بخشی مه در وزارت صمت قابل حل است حتما حل می کنیم.
وزیر صمت اظهار داشت: اما بخشی از مسائل بین بخشی است و مربوط به وزارتخانه های دیگر نیز می شود لذا ما این را به صورت کوتاه، میان و بلند مدت برنامه ریزی کرده ایم تا با همفکری مرتفع شود.وی بیان داشت: تولید امروز نیاز به سرمایه گذاری دارد و نیاز به نهادهایی مثل انرژی دارد و امیدواریم اینها را حل کنیم.
اتابک اظهار داشت: در برنامه هفتم ما کنترل ها را بر جاهایی که ارز خاص نمی دهیم نخواهیم کرد و شرایط را برای جایی که ارز عادی می گیرند کنترل نمی کنیم اما نظارت داریم و براساس نظارت بر زنجیره به قیمت ها نگاه می کنیم.
وی در مورد تامین ارز واردات خودرو نیز بیان داشت: از منبع بانک مرکزی تامین شده است.اتابک گفت: امیدواریم آرامش در بازار خودرو ایجاد شود و ما باید با خودروسازها هم در افزایش تولید صحبت کنیم که برنامهریزی در حال انجام است، مقداری ارزبری دارند و باید ارز بدهیم که بتوانند افزایش تولید دهند.
وی افزود: برق را نباید در کارخانجات قطع کنیم تا بتوانند تولید را انجام دهند، از طرفی واردات خودرو هم انجام شده است، امیدواریم آرامش ایجاد شود.
وزیر صمت اظهار داشت: اما بخشی از مسائل بین بخشی است و مربوط به وزارتخانه های دیگر نیز می شود لذا ما این را به صورت کوتاه، میان و بلند مدت برنامه ریزی کرده ایم تا با همفکری مرتفع شود.وی بیان داشت: تولید امروز نیاز به سرمایه گذاری دارد و نیاز به نهادهایی مثل انرژی دارد و امیدواریم اینها را حل کنیم.
اتابک اظهار داشت: در برنامه هفتم ما کنترل ها را بر جاهایی که ارز خاص نمی دهیم نخواهیم کرد و شرایط را برای جایی که ارز عادی می گیرند کنترل نمی کنیم اما نظارت داریم و براساس نظارت بر زنجیره به قیمت ها نگاه می کنیم.
وی در مورد تامین ارز واردات خودرو نیز بیان داشت: از منبع بانک مرکزی تامین شده است.اتابک گفت: امیدواریم آرامش در بازار خودرو ایجاد شود و ما باید با خودروسازها هم در افزایش تولید صحبت کنیم که برنامهریزی در حال انجام است، مقداری ارزبری دارند و باید ارز بدهیم که بتوانند افزایش تولید دهند.
وی افزود: برق را نباید در کارخانجات قطع کنیم تا بتوانند تولید را انجام دهند، از طرفی واردات خودرو هم انجام شده است، امیدواریم آرامش ایجاد شود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو خودرو در «فاز انتظار» توافق ورود خودروی پلاک منطقه آزاد تهران به ناوگان حمل و نقل عدم صدور مجوز برای تردد خودروهای مناطق آزاد در سرزمین اصلی خودرو در انتظار تکرار برجام هند در مسیر فناوری خودروهای خودران
شرایط فروش