کد خبر:
۱۵۵۳۷۴ ۱۱:۰۹
۱۴۰۳/۰۶/۱۱
رئیس سازمان توسعه تجارت عنوان کرد
اختلالی در ثبت سفارش واردات خودرو نداریم
رئیس سازمان توسعه تجارت ضمن تاکید بر اینکه بانک مرکزی به خوبی در روند تخصیص ارز برای واردات خودرو همکاری دارد و ثبتسفارشها نیز بر اساس سهمیه ارزی در حال انجام است، بهگونهای که واردات خودرو به امری روتین تبدیل شده، اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۸۰۰ میلیون دلار ارز برای واردات خودرو توسط بانک مرکزی تخصیص داده شده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، مهدی ضیغمی در رابطه با آخرین وضعیت واردات خودرو و اینکه تاکنون چه تعداد خودرو وارد کشور شده است، اظهار کرد: طی پنج ماهه گذشته و شهریور ماه، در هر ماه بطور تقریبی عدد ثابتی خودرو وارد کشور شده همچنین علاوه بر بیش از 15 هزار دستگاهی که ترخیص شده، قریب به 20 هزار دستگاه خودرو هم در گمرکات موجود داریم؛ ضمن اینکه تعدادی خودرو نیز در مناطق موجود یا در حال ساخت داریم که ثبت سفارش صورت گرفته است.
رئیس سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: بر این اساس روند واردات خودرو به امری روتین و روال تبدیل شده و مشکلی به لحاظ ثبت سفارش وجود ندارد. این درحالیست که تخصیص ارز هم طبق روال مشخص توسط بانک مرکزی صورت میگیرد. از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر 800 میلیون دلار تخصیص ارز توسط بانک مرکزی برای واردات خودرو انجام شده است.
چند روز پیش، مجدداً موضوعی مبنی بر اینکه از ابتدای سال ثبت سفارش واردات خودرو با مشکل و اختلال مواجه است، مطرح و تاکید شد که علیرغم وعده وزیر صمت دولت سیزدهم (عباس علیآبادی) در حاشیه نمایشگاه اخیر خودرو برای رفع مشکل ثبت سفارش خودروها که آن را مشکلی مقطعی خواند، همچنان ثبت سفارشها متوقف است، در رابطه با صحت این موضوع، رئیس سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: اختلالی وجود ندارد، اما اینگونه هم نیست که هر شخصی بتواند بهراحتی درخواست دهد و ثبت سفارش وی انجام شود؛ چراکه تعداد درخواستها بسیار زیاد و بیش از سهیمه ارزی این بخش است.
وی افزود: درخواستها انجام میشود، اما سفارشها بر اساس توان و سهمیه ارزی که وجود دارد، ثبت و سهمیه تخصیص داده میشود و ثبت سفارش صورت میگیرد.
رئیس سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: بر این اساس روند واردات خودرو به امری روتین و روال تبدیل شده و مشکلی به لحاظ ثبت سفارش وجود ندارد. این درحالیست که تخصیص ارز هم طبق روال مشخص توسط بانک مرکزی صورت میگیرد. از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر 800 میلیون دلار تخصیص ارز توسط بانک مرکزی برای واردات خودرو انجام شده است.
چند روز پیش، مجدداً موضوعی مبنی بر اینکه از ابتدای سال ثبت سفارش واردات خودرو با مشکل و اختلال مواجه است، مطرح و تاکید شد که علیرغم وعده وزیر صمت دولت سیزدهم (عباس علیآبادی) در حاشیه نمایشگاه اخیر خودرو برای رفع مشکل ثبت سفارش خودروها که آن را مشکلی مقطعی خواند، همچنان ثبت سفارشها متوقف است، در رابطه با صحت این موضوع، رئیس سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: اختلالی وجود ندارد، اما اینگونه هم نیست که هر شخصی بتواند بهراحتی درخواست دهد و ثبت سفارش وی انجام شود؛ چراکه تعداد درخواستها بسیار زیاد و بیش از سهیمه ارزی این بخش است.
وی افزود: درخواستها انجام میشود، اما سفارشها بر اساس توان و سهمیه ارزی که وجود دارد، ثبت و سهمیه تخصیص داده میشود و ثبت سفارش صورت میگیرد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش