آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۱۵۳۴۶۳
۱۰:۴۳
۱۴۰۲/۰۴/۲۰
رئیس انجمن مراکز اسقاط:

باید برای خودرو‌ها گواهی صرفه جویی انرژی صادر شود

رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو گفت: باید برای خودرو‌ها گواهی صرفه جویی انرژی صادر شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از صداوسیما، محمد مشهدی شریف افزود: گواهی صرفه جویی انرژی یعنی اینکه، میزان مصرف بنزین یک خودروی فرسوده نسبت به خودروی نو چقدر است؟ طبق محاسبات ما هر خودروی فرسوده 4 ممیز 13 صدم لیتر در 100 کیلومتر بیشتر بنزین مصرف می‌کند اگر این اتفاق نمی‌افتاد این بنزین صادر می‌شد.

رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو با بیان اینکه، بنزین صادراتی 70 سنت است و به قیمت امروز دلار می‌شود 35 هزار تومان گفت: این مبلغ را با بنزین 3000 تومان و 1500 تومانی محاسبه کنیم یعنی هر روز بیش از 120 هزار تومان تفاوت بنزین برای یک خودروی فرسوده و در سال نزدیک به 45 تا 50 میلیون تومان بنزین بیشتر مصرف می‌شود.

مشهدی شریف گفت: درخواست ما این است که طبق ماده 8 قانون هوای پاک، به غیر از گواهی اسقاط، گواهی جدیدی به نام گواهی صرفه جویی انرژی صادر شود.

وی افزود: اگر طی فرآیندی 50 میلیون تومان به دست صاحب خودروی فرسوده می‌رسید، پول لاشه و گواهی اسقاط را دریافت می‌کرد بنابراین طبیعی بود که صاحب خودروی فرسوده با اشتیاق بیشتری خودروی خود را تحویل مراکز اسقاط می‌داد.

رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تاکنون بیش از 3 هزار میلیارد تومان از محل یک و نیم درصد گواهی اسقاط به صندوق تحقیق و توسعه وزارت صمت واریز شده است.

دولت بعد از قانون ساماندهی صنعت خودرو، تصمیم گرفت در صورت نبود گواهی اسقاط خودرو، متقاضی یک و نیم درصد قیمت خودروی نو را به صندوق تحقیق و توسعه وزارت صمت واریز کند تا خودروی متقاضی شماره گذاری شود.

وی گفت: در 4 ماه گذشته بیش از 700 میلیارد تومان به صندوق تحقیق و توسعه وزارت صمت واریز شده است، ضمن اینکه اگر بخواهیم واریزی‌های سال قبل را نیز محاسبه کنیم عددی بیش از 3 هزار میلیارد تومان می‌شود که پول کمی نیست. آیا وزارت صمت در این خصوص طرحی را اجرا کرده؟ وامی به کسی داده؟ طرح نوسازی اجرا شده؟ در 4 ماهه گذشته هیچ خبری از نوسازی ناوگان شنیده نمی‌شود.

رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو گفت: چرا از پول این صندوق تاکنون استفاده نشده است؟ چرا تاکنون وزارت صمت در این خصوص مطابق قانون ساماندهی صنعت خودرو، اقدامی انجام نداده است؟ چرا با سه هزار میلیارد تومان صندوق، نرخ تسهیلات کاهش داده نشده است؟
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو