کد خبر:
۱۵۱۹۱۵ ۱۵:۴۳
۱۴۰۱/۱۰/۰۷
واردات اتوبوسهای دست دوم؛ چوب لای چرخ اتوبوس سازان
مدیر عامل گروه اتوبوس سازی اسنا گفت: اگر سفارش اتوبوس داشته باشیم میتوانیم با افزایش نوبتهای کاری، همه نیاز کشور را تامین کنیم.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ جلیل هاشمی ، افزود: اتوبوس سازان داخلی توان تولید سالانه ۲۰ هزار دستگاه اتوبوس مورد نیاز کشور را دارند، اما به دلیل اینکه قرار دادی با آنها بسته نمیشود تولید آن به کمتر از هزار دستگاه میرسد.
وی اضافه کرد: اکنون از ۸ خودروساز فعال در تولید اتوبوس، تنها سه کارخانه ایران خودرو دیزل، اسنا و عقاب فعال هستند و به دلیل حمایت نشدن و نبود سفارش، بقیه خودروسازان داخلی تعطیل شده اند، شهاب خودرو، پیشرو دیزل، سبلان خودرو و آکیا از جمله شرکتهای اتوبوس سازی تعطیل شده هستند.
مدیر عامل گروه اتوبوس سازی اسنا گفت: اگر سفارش اتوبوس داشته باشیم میتوانیم با افزایش نوبتهای کاری همه نیاز کشور را تامین کنیم، اما متاسفانه قرار دادی با خودروسازان بسته نمیشود. طبق قانون دولت باید ۸۲ درصد از هزینه اتوبوسهای شهری را بپردازد و بقیه باید توسط شهرداری پرداخت شود.
هاشمی افزود: این صنعت میتواند در اقتصاد کشور تاثیر زیادی بگذارد؛ بیش از ۵۰ درصد قطعات از جمله اتاق، شاسی، بدنه، شیشه و قطعات تزئینی اتوبوس در داخل قابل تامین است و تنها قطعات اصلی موتور وارد میشود ضمن اینکه اتوبوس سازی در کشور باعث رونق بسیاری از کارگاههای تولیدی میشود.
وی گفت: وقتی خودروسازان میتوانند اتوبوسهای نو را به بازار عرضه کنند چرا باید اتوبوس دست دوم وارد شود؟ , این اتوبوسهای وارداتی در اصل اتوبوسهای اسقاطی کشورهای اروپایی است و استاندارد لازم را ندارد یعنی آنها استاندارد یورو ۲ را دارند که این یعنی اتوبوسهای وارداتی از فناوری بسیار قدیمی بهرهمند هستند.
وی اضافه کرد: اکنون از ۸ خودروساز فعال در تولید اتوبوس، تنها سه کارخانه ایران خودرو دیزل، اسنا و عقاب فعال هستند و به دلیل حمایت نشدن و نبود سفارش، بقیه خودروسازان داخلی تعطیل شده اند، شهاب خودرو، پیشرو دیزل، سبلان خودرو و آکیا از جمله شرکتهای اتوبوس سازی تعطیل شده هستند.
مدیر عامل گروه اتوبوس سازی اسنا گفت: اگر سفارش اتوبوس داشته باشیم میتوانیم با افزایش نوبتهای کاری همه نیاز کشور را تامین کنیم، اما متاسفانه قرار دادی با خودروسازان بسته نمیشود. طبق قانون دولت باید ۸۲ درصد از هزینه اتوبوسهای شهری را بپردازد و بقیه باید توسط شهرداری پرداخت شود.
هاشمی افزود: این صنعت میتواند در اقتصاد کشور تاثیر زیادی بگذارد؛ بیش از ۵۰ درصد قطعات از جمله اتاق، شاسی، بدنه، شیشه و قطعات تزئینی اتوبوس در داخل قابل تامین است و تنها قطعات اصلی موتور وارد میشود ضمن اینکه اتوبوس سازی در کشور باعث رونق بسیاری از کارگاههای تولیدی میشود.
وی گفت: وقتی خودروسازان میتوانند اتوبوسهای نو را به بازار عرضه کنند چرا باید اتوبوس دست دوم وارد شود؟ , این اتوبوسهای وارداتی در اصل اتوبوسهای اسقاطی کشورهای اروپایی است و استاندارد لازم را ندارد یعنی آنها استاندارد یورو ۲ را دارند که این یعنی اتوبوسهای وارداتی از فناوری بسیار قدیمی بهرهمند هستند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
صورتحساب سیاستگذار خودرو قیمت جدید خودروساز اصلاح نمیشود صرفهجویی ۱۰ میلیون یورویی با توسعه مراکز آزمون خودرو چرا خودروهای ایرانی با وجود ۸۵ استاندارد هم ایمن نشدند؟ فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه
شرایط فروش