کد خبر:
۱۵۰۵۹۲ ۰۸:۴۴
۱۴۰۱/۰۶/۱۹
وضع خودروسازی از فولاد بدتر است
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از خانه ملت : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زیانده بودن تولید برخی خودروها نباید بهانهای برای افزایش قیمت باشد، گفت: درحالحاضر خودروسازان هزینههای تولید را محاسبه و اعلام میکنند؛ حال آنکه این هزینهها واقعی نیست و به این صنعت تحمیل میشود.
لطفالله سیاهکلی درباره برخی گمانهزنیها مبنی بر افزایش کارخانهای قیمت خودروهای زیانده گفت: رشد هزینه تولید نباید به معنای افزایش قیمت خودرو باشد زیرا بسیاری از افزایش هزینهها ناشی از سوءمدیریت و سوءاستفاده است. نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر به دقت خودروسازی و موارد مرتبط با آن بررسی شود، مشخص خواهد شد که وضع بدتر از تخلفات فولاد مبارکه است. وی افزود: باید به این پرسش پاسخ داد که چرا در کشور ما که هزینه تامین گاز یا حقوق کارگران بسیار ارزانتر از کشورهای اروپایی، چین و ژاپن است، خودرو با سطح کیفی پایینتر از این کشورها تولید میشود و با قیمتی گرانتر به فروش میرسد؟ سیاهکلی گفت: این وضع نشان میدهد ما [در خودروسازی] مدیریت مناسبی در هزینهها نداریم؛ به طور مثال در این صنعت شرکتهای صوری ایجاد شده که در این شرکتها هیاتمدیرهها حقوقهای بالایی دریافت میکنند. وی اضافه کرد: وزارت صمت باید به جای اینکه با افزایش هزینههای تولید، قیمت خودرو را بالا ببرد، یک بار منصفانه موضوع هزینههای تولید خودرو را بررسی کند؛ هزینههای واقعی و منصفانه تولید باید از مشتری دریافت شود اما دریافت هزینههای سربار از جیب مشتری بهمنزله غش در معامله است.
لطفالله سیاهکلی درباره برخی گمانهزنیها مبنی بر افزایش کارخانهای قیمت خودروهای زیانده گفت: رشد هزینه تولید نباید به معنای افزایش قیمت خودرو باشد زیرا بسیاری از افزایش هزینهها ناشی از سوءمدیریت و سوءاستفاده است. نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر به دقت خودروسازی و موارد مرتبط با آن بررسی شود، مشخص خواهد شد که وضع بدتر از تخلفات فولاد مبارکه است. وی افزود: باید به این پرسش پاسخ داد که چرا در کشور ما که هزینه تامین گاز یا حقوق کارگران بسیار ارزانتر از کشورهای اروپایی، چین و ژاپن است، خودرو با سطح کیفی پایینتر از این کشورها تولید میشود و با قیمتی گرانتر به فروش میرسد؟ سیاهکلی گفت: این وضع نشان میدهد ما [در خودروسازی] مدیریت مناسبی در هزینهها نداریم؛ به طور مثال در این صنعت شرکتهای صوری ایجاد شده که در این شرکتها هیاتمدیرهها حقوقهای بالایی دریافت میکنند. وی اضافه کرد: وزارت صمت باید به جای اینکه با افزایش هزینههای تولید، قیمت خودرو را بالا ببرد، یک بار منصفانه موضوع هزینههای تولید خودرو را بررسی کند؛ هزینههای واقعی و منصفانه تولید باید از مشتری دریافت شود اما دریافت هزینههای سربار از جیب مشتری بهمنزله غش در معامله است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
صرفهجویی ۱۰ میلیون یورویی با توسعه مراکز آزمون خودرو چرا خودروهای ایرانی با وجود ۸۵ استاندارد هم ایمن نشدند؟ فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها