کد خبر:
۱۵۰۴۶۷ ۱۱:۰۵
۱۴۰۱/۰۶/۱۰
خودروهایی که به روسیه میروند
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از تسنیم : معاون حملونقل وزارت صمت با بیان اینکه تنها دانشکده خودرو در خاورمیانه در ایران وجود دارد، گفت: در حوزه طراحی خودرو دو مرکز خیلی قوی داریم که نمیگویم معادل بهترینهای اروپا اما معادل بهترینهای آسیا هستند. منوچهر منطقی با بیان اینکه تولید خودرو یک فرآیند دانشبنیان است، گفت: تا به امروز به قسمتهای پایین دانشبنیان آن یعنی دانش بهرهبردارانه توجه کردهایم.
دانش بهرهبردارانه به این معنی است که اجزای خودرو را گرفته و یکپارچهسازی آن را انجام داده و به بازار ارائه دهیم. وی ایجاد فناوری و یکپارچهسازی به اسم پلتفرم و طراحی مسوول بخش هایتک خودروسازی عنوان و بیان کرد: در هیچ کجای دنیا خودروسازی وجود ندارد که ظرفیت تولید یک میلیون خودرو را داشته باشد و همه اجزای آن را بومیسازی و مونتاژ کند. بنابراین اگر بخواهیم به سمت دانشبنیان شدن خودرو برویم باید دستاوردهای خود را تجمیع و محصول نهایی را تولید کنیم. معاون صنایع حملونقل وزارت صمت در پاسخ به این سوال که آیا توانمندی فناورانه و هایتک خودرو در کشور وجود دارد، تصریح کرد: این توانمندی در کشور وجود دارد اما بهخوبی از آن استفاده نکردهایم. معمولا در خودروسازی نیاز به نیروهای تحصیلکرده داریم که از نظر تربیت نیروهای مهندس جایگاه چهارم را دارا هستیم. منطقی اظهار کرد: چند محصول را به روسیه بردهایم که خودروهای تارا، دنا و شاهین موردتوجه قرار گرفت و به احتمال زیاد بخشی از حجم صادراتی خودروها مربوط به همین محصولات خواهد بود. وی در پاسخ به این سوال که چرا بهرغم وجود نیروها و امکانات مناسب، جایگاه خودروسازی مناسب نیست، بیان کرد: بومیسازی خودرو همواره جزو سیاستهای اصلی بوده است و فقط به این موضوع پرداختهایم. طراحی محصول کار پیچیدهای است و باید بهترینهای کشور را جمع کنیم. در حال حاضر مسیر دوم را در حال پیمایش هستیم.
دانش بهرهبردارانه به این معنی است که اجزای خودرو را گرفته و یکپارچهسازی آن را انجام داده و به بازار ارائه دهیم. وی ایجاد فناوری و یکپارچهسازی به اسم پلتفرم و طراحی مسوول بخش هایتک خودروسازی عنوان و بیان کرد: در هیچ کجای دنیا خودروسازی وجود ندارد که ظرفیت تولید یک میلیون خودرو را داشته باشد و همه اجزای آن را بومیسازی و مونتاژ کند. بنابراین اگر بخواهیم به سمت دانشبنیان شدن خودرو برویم باید دستاوردهای خود را تجمیع و محصول نهایی را تولید کنیم. معاون صنایع حملونقل وزارت صمت در پاسخ به این سوال که آیا توانمندی فناورانه و هایتک خودرو در کشور وجود دارد، تصریح کرد: این توانمندی در کشور وجود دارد اما بهخوبی از آن استفاده نکردهایم. معمولا در خودروسازی نیاز به نیروهای تحصیلکرده داریم که از نظر تربیت نیروهای مهندس جایگاه چهارم را دارا هستیم. منطقی اظهار کرد: چند محصول را به روسیه بردهایم که خودروهای تارا، دنا و شاهین موردتوجه قرار گرفت و به احتمال زیاد بخشی از حجم صادراتی خودروها مربوط به همین محصولات خواهد بود. وی در پاسخ به این سوال که چرا بهرغم وجود نیروها و امکانات مناسب، جایگاه خودروسازی مناسب نیست، بیان کرد: بومیسازی خودرو همواره جزو سیاستهای اصلی بوده است و فقط به این موضوع پرداختهایم. طراحی محصول کار پیچیدهای است و باید بهترینهای کشور را جمع کنیم. در حال حاضر مسیر دوم را در حال پیمایش هستیم.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها