کد خبر:
۱۴۹۴۴۳ ۱۶:۱۴
۱۴۰۱/۰۴/۰۲
اعلام مالیات سالانه خودروهای سواری و وانت دوکابین در سال ۱۴۰۱
دولت در اجرای حکم مقرر در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور مبنی بر پرداخت مالیات سالانه خودروهای سواری و وانت دوکابین، آیین نامه اجرایی آن را تصویب کرد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایرنا، در جلسه امروز چهارشنبه هیأت دولت به ریاست سید ابراهیم رئیسی، موضوع تمدید مجوز واردات کالاهای اساسی از طریق شرکت های تعاونی مرزنشین و پیله وران از محل ارز حاصل از واردات مورد بررسی قرار گرفت.
هیأت وزیران در راستای حمایت از اقشار مرزنشین کشور به لحاظ مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی آنها، ضمن بررسی تمدید مصوبه دولت درخصوص مجوز واردات کالاهای اساسی از طریق شرکت های تعاونی مرزنشین و پیله وران از محل ارز حاصل از صادرات، تمهیداتی را در این خصوص اتخاذ کرد.
تصویب آیین نامه اجرایی مربوط به مالیات سالانه خودروهای سواری و وانت دوکابین
دولت در اجرای حکم مقرر در بند (ف) تبصره (6) قانون بودجه سال 1401 کل کشور مبنی بر پرداخت مالیات سالانه خودروهای سواری و وانت دوکابین، آیین نامه اجرایی آن را تصویب کرد.
به موجب آیین نامه فوق، انواع خودرو سواری و وانت دو اتاق (کابین) دارای شماره انتظامی شخصی در تملک اشخاص مشمول که در ابتدای 1401 ارزش هر یک از آنها بیش از 10 میلیارد ریال باشد، مشمولین این آیین نامه هستند.
نرخ مالیات سالانه انواع خودروی سواری و وانت دو کابین موضوع این آیین نامه، به شرح زیر است:
خودروهای تا سقف ارزش 10 میلیارد ریال (با نرخ مالیات سالانه صفر درصد)
خودروهای از مبلغ 10 میلیارد و یک ریال تا 15 میلیارد ریال (با نرخ مالیات سالانه یک درصد)
خودروهای از مبلغ 15 میلیارد و یک ریال تا 30 میلیارد ریال (با نرخ مالیات سالانه 2 درصد)
خوروهای از مبلغ 10 میلیارد و یک ریال تا 45 میلیارد ریال (با نرخ مالیات سالانه 3 درصد)
خودروهای نسبت به مازاد 45 میلیارد ریال (با نرخ مالیات سالانه 4 درصد)
لازم به ذکر است، در محاسبه مالیات موضوع این آیین نامه، هر یک از خودروهای مشمول، جداگانه مشمول مالیات میباشد.
همچنین سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است، ارزش روز انواع خودرو سواری و وانت دو اتاق (کابین) را با توجه به سال ساخت یا واردات آنها و متناسب با جداول ارزش خودرو که در پایان سال 1400 اعلام شده است، تعیین نماید. مبنای تشخیص مشخصات خودرو و مالک آن، اطلاعات مندرج در شناسنامه خودرو صادر شده توسط نیروی انتظامی (برگ سبز) می باشد.
کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی نیز مکلفند مالیات سالانه خودروهای مشمول خود و فرزندان کمتر از 18 سال و محجور تحت تکفل را مطابق نرخ های مندرج در این آیین نامه، حداکثر تا پایان بهمن ماه سال 1401 پرداخت نمایند. چنانچه اشخاص مشمول، تا پایان بهمن ماه سال 1401 نسبت به پرداخت مالیات متعلقه اقدام ننمایند، سازمان می تواند با مطالبه سیستمی و از طریق عملیات اجرایی موضوع فصل نهم باب چهارم قانون، مالیات متعلق را وصول نماید.
هیأت وزیران در راستای حمایت از اقشار مرزنشین کشور به لحاظ مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی آنها، ضمن بررسی تمدید مصوبه دولت درخصوص مجوز واردات کالاهای اساسی از طریق شرکت های تعاونی مرزنشین و پیله وران از محل ارز حاصل از صادرات، تمهیداتی را در این خصوص اتخاذ کرد.
تصویب آیین نامه اجرایی مربوط به مالیات سالانه خودروهای سواری و وانت دوکابین
دولت در اجرای حکم مقرر در بند (ف) تبصره (6) قانون بودجه سال 1401 کل کشور مبنی بر پرداخت مالیات سالانه خودروهای سواری و وانت دوکابین، آیین نامه اجرایی آن را تصویب کرد.
به موجب آیین نامه فوق، انواع خودرو سواری و وانت دو اتاق (کابین) دارای شماره انتظامی شخصی در تملک اشخاص مشمول که در ابتدای 1401 ارزش هر یک از آنها بیش از 10 میلیارد ریال باشد، مشمولین این آیین نامه هستند.
نرخ مالیات سالانه انواع خودروی سواری و وانت دو کابین موضوع این آیین نامه، به شرح زیر است:
خودروهای تا سقف ارزش 10 میلیارد ریال (با نرخ مالیات سالانه صفر درصد)
خودروهای از مبلغ 10 میلیارد و یک ریال تا 15 میلیارد ریال (با نرخ مالیات سالانه یک درصد)
خودروهای از مبلغ 15 میلیارد و یک ریال تا 30 میلیارد ریال (با نرخ مالیات سالانه 2 درصد)
خوروهای از مبلغ 10 میلیارد و یک ریال تا 45 میلیارد ریال (با نرخ مالیات سالانه 3 درصد)
خودروهای نسبت به مازاد 45 میلیارد ریال (با نرخ مالیات سالانه 4 درصد)
لازم به ذکر است، در محاسبه مالیات موضوع این آیین نامه، هر یک از خودروهای مشمول، جداگانه مشمول مالیات میباشد.
همچنین سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است، ارزش روز انواع خودرو سواری و وانت دو اتاق (کابین) را با توجه به سال ساخت یا واردات آنها و متناسب با جداول ارزش خودرو که در پایان سال 1400 اعلام شده است، تعیین نماید. مبنای تشخیص مشخصات خودرو و مالک آن، اطلاعات مندرج در شناسنامه خودرو صادر شده توسط نیروی انتظامی (برگ سبز) می باشد.
کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی نیز مکلفند مالیات سالانه خودروهای مشمول خود و فرزندان کمتر از 18 سال و محجور تحت تکفل را مطابق نرخ های مندرج در این آیین نامه، حداکثر تا پایان بهمن ماه سال 1401 پرداخت نمایند. چنانچه اشخاص مشمول، تا پایان بهمن ماه سال 1401 نسبت به پرداخت مالیات متعلقه اقدام ننمایند، سازمان می تواند با مطالبه سیستمی و از طریق عملیات اجرایی موضوع فصل نهم باب چهارم قانون، مالیات متعلق را وصول نماید.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
سایپا با عملکرد خود در حال ظلم به مردم ایران است چرا «پیش فروش خودرو» دیگر برای خریداران بهصرفه نیست؟ گام بلند پرشیا خودرو برای پیوند دانش و صنعت قطعات منفصله (CKD) پیکاپ ترا مانیان خودرو تامین شد دیوان عدالت اداری مشتریان خودرو را نقره داغ کرد ! عقب نشینی از «قیمت گذاری دستوری»؟ رشد قیمت مونتاژیها کاهش ۴۱ درصدی اسقاط خودرو حذف ۷۷۰ شغل در صنعت خودروی آلمان و فرانسه شرایط فروش محصولات تویوتا مدل 2026 نیلان خودرو خبر مهم برای صاحبان خودروهای فرسوده تضمین ورود موقت خودرو سواری نصف ارزش گمرکی تعیین شد مسیر واگذاری سهام تودلی خودروسازان همواره شد میرسلیم باز هم با صحبت درباره خودروهای داخلی سوژه شد چرا خریداران خودرو با مشکل تأخیر در تحویل مواجه هستند؟ عبور قیمت خودروها از مرزهای جدید، یک زنگ هشدار جدی است شرایط ادامه روند پروندههای ثبت سفارش فاقد تامین ارز خودرو جزئیات جدید و نحوه دریافت پلاک ویژه جانبازان و معلولان تورم خودرو به ۱۳۵ درصد رسید ! سایه سنگین «پرونده فوتبالیستها» بر سر مصوبه واردات خودروی نخبگان BYD همچنان صدرنشین بازار خودروهای برقی کل صنعت خودروسازی باید یکجا به مردم واگذار شود آیا محدودیت تازهای برای واردات خودرو اعمال شده است؟ 4 دلیل رشد قیمت خودرو در بازار واردات خودروهای اقتصادی نو و کارکرده ادامه دارد اختصاص سهمیه ارزی برای قطعات یدکی وارداتیها شرایط فروش تویوتا کرولا کراس و کرولا الیت نیلان خودرو پرشیا خودرو برای 6 دوره متوالی توسط ISQI صدرنشین شد قیمت گذاری خودروهای داخلی و وارداتی دچار خودزنی و خودآزاری شده است ۶ مدل خودرو وارداتی تا پایان هفته عرضه می شود فروش خودروسازان زیر ذرهبین +نمودار فروش خودروهای بنزینی کاهش یافت جهش تولید ۱۶۴ درصدی پیکاپ موسو گرند خان توقف موقت بهروزرسانی قیمتها در پلتفرمهای خودرویی تردد خودروهای مناطق آزاد روی خط تمدید اطلاعیه مهم کرمان موتور درباره تاخیر در تحویل خودروها فروش سهمیه واردات خودرو در بورس؟ رشد ۱۲درصدی قیمت در بازار خودرو آیا چین شریک قابل اعتمادی برای صنعت خودروی ایران است؟ خودرو دوباره کالای سرمایهای شد زمان اجرای استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو رسما اعلام شد بازار خودرو نیازمند آزادسازی قیمت و افزایش رقابت است ورود موقت خودروهای سواری تمدید شد مجوز واردات خودرو به نخبگان رسید سرنوشت واگذاری سایپا به هیئت وزیران رسید سقف تیراژ خودرو در ۱۴۰۵ +نمودار ارزشمندترین برند خودرو جهان کدام است؟ نحوه واردات قطعات خودرو و تخصیص ارز شفاف نیست تحویل فصلی تسلا رکورد زد تولید تویوتا و هوندا در تایلند متوقف شد
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها
حذف ۷۷۰ شغل در صنعت خودروی آلمان و فرانسه کاهش ۴۱ درصدی اسقاط خودرو رشد قیمت مونتاژیها عقب نشینی از «قیمت گذاری دستوری»؟ دیوان عدالت اداری مشتریان خودرو را نقره داغ کرد ! قطعات منفصله (CKD) پیکاپ ترا مانیان خودرو تامین شد گام بلند پرشیا خودرو برای پیوند دانش و صنعت چرا «پیش فروش خودرو» دیگر برای خریداران بهصرفه نیست؟ سایپا با عملکرد خود در حال ظلم به مردم ایران است