کد خبر:
۱۴۸۹۳۵ ۰۹:۵۶
۱۴۰۱/۰۳/۰۷
یک عضو کمیسیون صنایع مجلس به نقل از یک مقام مسئول:
ارز گوشی آیفون به واردات خودرو اختصاص مییابد
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت که از قول رئیس سازمان توسعه و تجارت شنیدهام که قرار است ارز واردات آیفون به واردات خودرو اختصاص یابد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ فرهاد طهماسبی در گفتوگو با ایسنا با تاکید بر ضرورت واردات خودرو در بازه قیمت برابر با خودروهای ایرانی گفت: مجلس یازدهم این موضوع را بهعنوان یک خواسته مردمی و ضرورت بازار مصوب کرده و از دولت خواسته که این کار را انجام دهد. بنابراین تصمیم مشترک مجلس و دولت باید در جهت تنظیم بازار و خواسته مردم نتیجه داشته باشد. منفعت عمومی فلسفه واردات خودرو است.
دولت روی ثبت سفارشها در بازه قیمت داخل، نوع خودرو و امکان خدمات دقت داشته باشد
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن تأکید به نظارت بر بازه قیمتی برابر با تولیدات داخلی گفت: دولت باید روی ثبت سفارشها نظارت داشته باشد. همچنین نوع خودرویی که وارد میشود، امکان ارائه خدمات پس از فروش برندها و سایر امکانات بسیار حائز اهمیت است.
تخصیص ارز گوشی آیفون به واردات خودرو
نماینده مردم نیریز و استهبان در مجلس درباره بازه قیمت تعیین شده برای واردات خودرو ابراز بیاطلاعی کرد و گفت: این موضوع را از علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه و تجارت شنیدم که تأکید کردند که ارز ترجیحی ما به گوشی آیفون اختصاص پیدا کرده بود و واردکنندگان بدون توجه ارز ترجیحی موبایل را با ارز آزاد میفروختند؛ بنابراین بهجاست که ارز این بخش را به واردات خودرو اختصاص بدهند.
طهماسبی با بیان اینکه ممکن است بعضی از کارشناسان مخالف این کار باشند، عنوان کرد: اگر قرار باشد ارز آیفون حذف نشود و به برندهای دیگر برود، این اقدام چندان صحیح نیست. آنچه وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح میکند همان اختصاص ارز آیفون به خودرو است. عقیده بنده هم این است که مردم واردات خودرو را ترجیح میدهند.
دولت روی ثبت سفارشها در بازه قیمت داخل، نوع خودرو و امکان خدمات دقت داشته باشد
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن تأکید به نظارت بر بازه قیمتی برابر با تولیدات داخلی گفت: دولت باید روی ثبت سفارشها نظارت داشته باشد. همچنین نوع خودرویی که وارد میشود، امکان ارائه خدمات پس از فروش برندها و سایر امکانات بسیار حائز اهمیت است.
تخصیص ارز گوشی آیفون به واردات خودرو
نماینده مردم نیریز و استهبان در مجلس درباره بازه قیمت تعیین شده برای واردات خودرو ابراز بیاطلاعی کرد و گفت: این موضوع را از علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه و تجارت شنیدم که تأکید کردند که ارز ترجیحی ما به گوشی آیفون اختصاص پیدا کرده بود و واردکنندگان بدون توجه ارز ترجیحی موبایل را با ارز آزاد میفروختند؛ بنابراین بهجاست که ارز این بخش را به واردات خودرو اختصاص بدهند.
طهماسبی با بیان اینکه ممکن است بعضی از کارشناسان مخالف این کار باشند، عنوان کرد: اگر قرار باشد ارز آیفون حذف نشود و به برندهای دیگر برود، این اقدام چندان صحیح نیست. آنچه وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح میکند همان اختصاص ارز آیفون به خودرو است. عقیده بنده هم این است که مردم واردات خودرو را ترجیح میدهند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها