کد خبر:
۱۴۷۲۹۱ ۱۰:۵۶
۱۴۰۰/۱۱/۳۰
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو مطرح کرد
کیفیت محصولات افزایش خواهد یافت
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با تاکید بر لزوم ارتقای کیفیت محصولات، خروج از زیان دهی نماد «خودرو» و حفظ حقوق سهامداران را از اولویت های این خودروساز دانست.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ دکتر مهدی خطیبی در نشست با انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان خودروی کشور، افزود: افزایش تیراژ تولید و نیز تغییر ترکیب تولید از خودروهای زیان ده به سمت خودروهای سودده از موضوعات بسیار مهمی است که در دست اقدام قرار دارد.
وی با تاکید بر لزوم همکاری دو سویه میان خودروسازان و قطعه سازان، اظهار کرد: قطعه سازی کشور یکی از حوزه های صنعت خودرو برای حضور در بازارهای جهانی است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه جمع آوری خودروهای دارای کسری قطعه، از اولویت های اصلی این خودروساز به شمار می رود، بیان کرد: در حال حاضر تعداد خودروهای دارای کسری قطعه به حدود ۷۰ هزار دستگاه در دو هفته اخیر کاهش یافته و طبق برنامهریزی تا پایان سال به ۴۰ هزار دستگاه خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه مدیریت اقتصادی ایرانخودرو از موضوعات ضروری حال حاضر این صنعت به شمار میرود، عنوان کرد: در حال تلاش هستیم تا در سال آینده ایران خودرو عاری از هرگونه زیان باشد. طبق برنامهریزیهای صورت گرفته، در سال آینده بخش زیادی از تولیدات، متعلق به خودروهای سودده خواهد بود.
دکتر خطیبی با اشاره به اینکه کاهش قیمت تمام شده تولید، از سیاستهای ایران خودرو به شمار میرود، اظهار کرد: ارتقای کیفیت و توسعه محصولات از جمله موضوعاتی است که با جدیت دنبال میشود.
کاهش ارزبری سالانه ۴۰۰ میلیون یورو در صورت اتمام پروژههای پنج میز ساخت داخل
در ادامه این نشست، دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور با اشاره به تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار، گفت: در این شرایط، سود حاصل از تفاوت قیمت خودرو، در جیب سوداگران و واسطه گران می رود و مشتریان واقعی خودرو مغفول واقع می شوند.
آرش محبی نژاد، افزود: در بازار خودرو دست کم ۵۵ هزار میلیارد تومان رانت حاصل از اعمال قیمت دستوری در دوره شش ماهه از ابتدای خرداد تا انتهای آبان ۱۴۰۰ توزیع شده است. تا پایان سال گذشته رقم این رانت، ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بود و جمع رانت شکاف بازار تا پایان شش ماهه سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۷۵ هزار میلیارد تومان می شود.
به گفته وی، قیمت تمام شده خودرو باید بر مبنای بهای تولید و هزینه های عملیاتی و مالی واقعی و با در نظر گرفتن یک سود منطقی مشخص شود، تصریح کرد: قیمت گذاری به شکل دستوری و فروش خودرو به مبلغی پایین تر از قیمت تمام شده، موجب زیان دهی خودروساز و قطعه ساز، مشابه وضعیت کنونی و در بلند مدت منجر به ورشکستگی و تعطیلی بنگاه های تولیدی در صنعت خودرو خواهد شد.
محبی نژاد کاهش ارزبری تحقق یافته طی پنج میز ساخت داخل تاکنون را ۲۱۳ میلیون یورو در سال دانست و اظهار کرد: در صورت تکمیل تمامی پروژههای پنج میز، کاهش ارزبری به سالانه ۴۰۰ میلیون یورو خواهد رسید.
وی با تاکید بر لزوم همکاری دو سویه میان خودروسازان و قطعه سازان، اظهار کرد: قطعه سازی کشور یکی از حوزه های صنعت خودرو برای حضور در بازارهای جهانی است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه جمع آوری خودروهای دارای کسری قطعه، از اولویت های اصلی این خودروساز به شمار می رود، بیان کرد: در حال حاضر تعداد خودروهای دارای کسری قطعه به حدود ۷۰ هزار دستگاه در دو هفته اخیر کاهش یافته و طبق برنامهریزی تا پایان سال به ۴۰ هزار دستگاه خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه مدیریت اقتصادی ایرانخودرو از موضوعات ضروری حال حاضر این صنعت به شمار میرود، عنوان کرد: در حال تلاش هستیم تا در سال آینده ایران خودرو عاری از هرگونه زیان باشد. طبق برنامهریزیهای صورت گرفته، در سال آینده بخش زیادی از تولیدات، متعلق به خودروهای سودده خواهد بود.
دکتر خطیبی با اشاره به اینکه کاهش قیمت تمام شده تولید، از سیاستهای ایران خودرو به شمار میرود، اظهار کرد: ارتقای کیفیت و توسعه محصولات از جمله موضوعاتی است که با جدیت دنبال میشود.
کاهش ارزبری سالانه ۴۰۰ میلیون یورو در صورت اتمام پروژههای پنج میز ساخت داخل
در ادامه این نشست، دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور با اشاره به تفاوت قیمت خودرو در کارخانه و بازار، گفت: در این شرایط، سود حاصل از تفاوت قیمت خودرو، در جیب سوداگران و واسطه گران می رود و مشتریان واقعی خودرو مغفول واقع می شوند.
آرش محبی نژاد، افزود: در بازار خودرو دست کم ۵۵ هزار میلیارد تومان رانت حاصل از اعمال قیمت دستوری در دوره شش ماهه از ابتدای خرداد تا انتهای آبان ۱۴۰۰ توزیع شده است. تا پایان سال گذشته رقم این رانت، ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بود و جمع رانت شکاف بازار تا پایان شش ماهه سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۷۵ هزار میلیارد تومان می شود.
به گفته وی، قیمت تمام شده خودرو باید بر مبنای بهای تولید و هزینه های عملیاتی و مالی واقعی و با در نظر گرفتن یک سود منطقی مشخص شود، تصریح کرد: قیمت گذاری به شکل دستوری و فروش خودرو به مبلغی پایین تر از قیمت تمام شده، موجب زیان دهی خودروساز و قطعه ساز، مشابه وضعیت کنونی و در بلند مدت منجر به ورشکستگی و تعطیلی بنگاه های تولیدی در صنعت خودرو خواهد شد.
محبی نژاد کاهش ارزبری تحقق یافته طی پنج میز ساخت داخل تاکنون را ۲۱۳ میلیون یورو در سال دانست و اظهار کرد: در صورت تکمیل تمامی پروژههای پنج میز، کاهش ارزبری به سالانه ۴۰۰ میلیون یورو خواهد رسید.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها