کد خبر:
۱۴۶۲۵۰ ۰۹:۵۵
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
پرداخت حق اشتراک تویوتا دردسرساز شد
سخنگوی تویوتا میگوید برنامه دریافت حق اشتراک برای استفاده از امکانات از راه دور سوئیچهای موسوم به فاب یک «اقدام ناخواسته» بود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ اوایل ماه دسامبر خبر دریافت حق اشتراک و آبونمان برای ادامه استفاده از فاب [سوئیچ کنترل از راه دور] تویوتا برای روشن کردن خودرو از راه دور منتشر شد. البته این موضوع فقط برای بعضی از مدلهای تویوتا پیش آمد. همین موضوع باعث بحث و اختلاف نظر بین صاحبان این برند شد که آیا کسی که پول یک خودرو را تمام و کمال داده است، مالک آن به حساب میآید یا نه. حتی برخی از مردم دامنه صحبت را به موضوع گستردهتر تعمیم دادند که آیا قرار است بحث «خودروهای متصل» یا connected cars حق مالکیت را از مشتریان سلب یا محدود کند؟ حتی این موضوع که هر خودرو، کارکردهای بسیار زیادی دارد و اگر قرار باشد به ازای استفاده از هریک از آنها حق اشتراک بپردازد، ماهانه هزینههای سرسامآوری روی دست مشتری میگذارد.
به هر حال به نظر بعضی از مشتریان تویوتا هم شانس خود را برای درآمد دائمی از این نوع خدمات امتحان کرده است. نکته اینجا است که روشن کردن خودرو از بیرون به کمک کلید فاب، نیازی به وصل شدن به اینترنت هم ندارد. کافی است که فابِ خودرو، در فاصله معینی از خودرو قرار گیرد و شبیه به کنترل تلویزیون، با ارسال سیگنال برخی از کارکردهای خودرو را فعال کند، برای مثال برای روشن شدن از بیرون کافی است که دکمه روی فاب سه بار پشت سر هم فشرده شود. حالا تویوتا مجبور به پاسخگویی شده و میگوید هرگز قصد نداشته است این خدمات فاب خودرو را پولی کند و با دیدن این حجم از نارضایتی و ناخرسندی مشتریان، تیمی از مدیران ارشد در حال پیگیری موضوع و رفع این مشکل هستند. در حال حاضر امکان استفاده از اپ [اپلیکیشنهای موبایلی] برای سرویسهای از راه دور وجود دارند که از «ماجول ارتباط داده» یا DCM [مخفف data communication module] استفاده میکنند. خودروهای جدید در دنیا از این قطعه سختافزاری بهره میبرند تا خدمات «خودروهای متصل» را ممکن سازند. هنگام ساخت این سختافزار، این امکان در آنها پیشبینی شده است که این خدمات به صورت آبونمانی و با پرداخت حق اشتراک فعال شود. اوایل ماه سپتامبر خیلی از مشتریان تویوتا به یکباره با این وضع مواجه شدند و مشاهده کردند که دیگر نمیتوانند از خدماتی که تاکنون از آن بهرهمند بودند استفاده کنند. حالا تویوتا میگوید این اتفاق واقعا ناخواسته بوده و قرار است که این مشکل رفع شود. در واقع مردم با سه بار فشردن دکمه فاب میتوانستند از بیرون خودرو را روشن کنند و حالا تویوتا میگوید این امکان اصلا جزو خدمات رسمی تویوتا نیست و فقط مردم بین خودشان این قابلیت را کشف کرده و مورد استفاده قرار دادهاند. اکثر این خدمات بین ۳ تا ۱۰ سال اول خرید خودرو رایگان هستند و بعد از آن باید حق اشتراک به خودروساز پرداخت شود. بهتر بود تویوتا بهطور رسمی این موضع خود را روشن کند و مشتری از همان ابتدا بداند که در آینده ممکن است با چنین وضعیتی روبهرو شود.
به هر حال به نظر بعضی از مشتریان تویوتا هم شانس خود را برای درآمد دائمی از این نوع خدمات امتحان کرده است. نکته اینجا است که روشن کردن خودرو از بیرون به کمک کلید فاب، نیازی به وصل شدن به اینترنت هم ندارد. کافی است که فابِ خودرو، در فاصله معینی از خودرو قرار گیرد و شبیه به کنترل تلویزیون، با ارسال سیگنال برخی از کارکردهای خودرو را فعال کند، برای مثال برای روشن شدن از بیرون کافی است که دکمه روی فاب سه بار پشت سر هم فشرده شود. حالا تویوتا مجبور به پاسخگویی شده و میگوید هرگز قصد نداشته است این خدمات فاب خودرو را پولی کند و با دیدن این حجم از نارضایتی و ناخرسندی مشتریان، تیمی از مدیران ارشد در حال پیگیری موضوع و رفع این مشکل هستند. در حال حاضر امکان استفاده از اپ [اپلیکیشنهای موبایلی] برای سرویسهای از راه دور وجود دارند که از «ماجول ارتباط داده» یا DCM [مخفف data communication module] استفاده میکنند. خودروهای جدید در دنیا از این قطعه سختافزاری بهره میبرند تا خدمات «خودروهای متصل» را ممکن سازند. هنگام ساخت این سختافزار، این امکان در آنها پیشبینی شده است که این خدمات به صورت آبونمانی و با پرداخت حق اشتراک فعال شود. اوایل ماه سپتامبر خیلی از مشتریان تویوتا به یکباره با این وضع مواجه شدند و مشاهده کردند که دیگر نمیتوانند از خدماتی که تاکنون از آن بهرهمند بودند استفاده کنند. حالا تویوتا میگوید این اتفاق واقعا ناخواسته بوده و قرار است که این مشکل رفع شود. در واقع مردم با سه بار فشردن دکمه فاب میتوانستند از بیرون خودرو را روشن کنند و حالا تویوتا میگوید این امکان اصلا جزو خدمات رسمی تویوتا نیست و فقط مردم بین خودشان این قابلیت را کشف کرده و مورد استفاده قرار دادهاند. اکثر این خدمات بین ۳ تا ۱۰ سال اول خرید خودرو رایگان هستند و بعد از آن باید حق اشتراک به خودروساز پرداخت شود. بهتر بود تویوتا بهطور رسمی این موضع خود را روشن کند و مشتری از همان ابتدا بداند که در آینده ممکن است با چنین وضعیتی روبهرو شود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
صرفهجویی ۱۰ میلیون یورویی با توسعه مراکز آزمون خودرو چرا خودروهای ایرانی با وجود ۸۵ استاندارد هم ایمن نشدند؟ فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها