کد خبر:
۱۴۵۹۹۶ ۱۵:۴۰
۱۴۰۰/۰۹/۲۲
عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان:
واردات برای صنعت خودرو منفعت نداشته است
شهپری گفت:واردات خودرو از سالهای پیش انجام میشد و برای صنعت خودرو منفعتی نداشت در سالهای گذشته بسیاری از خودروها وارد کشور شدند، اما به محض تحریم دیگر نمایندگی نداشتند و همین موضوع مشکلات زیادی ایجاد کرد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ محمد شهپری عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان گفت: قیمت خودرویی که در درب کارخانه تحویل داده میشود با قیمت کف کارخانه متفاوت است.
او گفت: برخی از پراید ۱۷۰ میلیونی و پژو ۲۰۶، ۲۶۰ میلیونی میگویند در حالی که ایران خودرو و سایپا با این قیمت نمیفروشند. خودروساز پراید را با قیمتی پایین میفروخت که همین عامل باعث شد زیان خودروساز افزایش یابد.
شهپری بیان کرد: قیمت مس، آلومینیوم، مواد پتروشیمی، فولاد ۱۰۰ درصد افزایش یافته است و همین عامل تاثیراتی در قیمت خودرو دارد.
عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان گفت: ظرفیت خودروسازی بالای ۲ میلیون است، اما اکنون میتواند فقط یک میلیون خودرو تولید کند در حالی که با افزایش تولید و حمایت میتوان اشتغال را هم افزایش داد.
شهپری تصریح کرد: واردات خودرو از سالهای پیش انجام میشده و برای صنعت خودرو منفعتی نداشت؛ در سالهای گذشته بسیاری از خودروها وارد کشور شدند، اما به محض تحریم دیگر نمایندگی نداشتند و همین موضوع مشکلات زیادی ایجاد کرد.
او گفت: باید بتوانیم تولید داخل را تقویت کنیم و وابستگی به خارج از کشور نداشته باشیم. اکنون مطالبات قطعه سازان باعث شده که نتوانند به خوبی فعالیت کنند و حتی برخی از خطهای تولید غیر فعال شده است در حالی که حمایت از آنها باعث میشود اشتغال هم رونق بگیرد.
او گفت: برخی از پراید ۱۷۰ میلیونی و پژو ۲۰۶، ۲۶۰ میلیونی میگویند در حالی که ایران خودرو و سایپا با این قیمت نمیفروشند. خودروساز پراید را با قیمتی پایین میفروخت که همین عامل باعث شد زیان خودروساز افزایش یابد.
شهپری بیان کرد: قیمت مس، آلومینیوم، مواد پتروشیمی، فولاد ۱۰۰ درصد افزایش یافته است و همین عامل تاثیراتی در قیمت خودرو دارد.
عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان گفت: ظرفیت خودروسازی بالای ۲ میلیون است، اما اکنون میتواند فقط یک میلیون خودرو تولید کند در حالی که با افزایش تولید و حمایت میتوان اشتغال را هم افزایش داد.
شهپری تصریح کرد: واردات خودرو از سالهای پیش انجام میشده و برای صنعت خودرو منفعتی نداشت؛ در سالهای گذشته بسیاری از خودروها وارد کشور شدند، اما به محض تحریم دیگر نمایندگی نداشتند و همین موضوع مشکلات زیادی ایجاد کرد.
او گفت: باید بتوانیم تولید داخل را تقویت کنیم و وابستگی به خارج از کشور نداشته باشیم. اکنون مطالبات قطعه سازان باعث شده که نتوانند به خوبی فعالیت کنند و حتی برخی از خطهای تولید غیر فعال شده است در حالی که حمایت از آنها باعث میشود اشتغال هم رونق بگیرد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها