کد خبر:
۱۴۵۸۰۵ ۱۵:۵۰
۱۴۰۰/۰۹/۱۴
نایب رییس فراکسیون کارگری مجلس:
اولویت تخصیص منابع ارزی با خودروسازان باشد
نماینده علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شراط اول آزاد سازی قیمت خودرو افزایش کیفیت محصولات است، گفت: خودروسازان و قطعه سازان با برخورداری از نیروی متخصص و نخبه، توان تولید خودروهای با کیفیت با نشان ایرانی را دارند، تنها باید مسیر رشد این صنعت را فراهم کنیم.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، رحمت الله نوروزی در این باره افزود: این درحالی است که هزینههای بالای تولید و قیمت گذاری دستوری موجب فروش خودرو با ضررو زیان شده است.
وی با اشاره به این که اگر خودروی خوب و با کیفیتی به دست مشتری برسانیم، کسی به سمت خرید خودروی خارجی نخواهد رفت، عنوان کرد: در کنار تعصبی که نسبت به استفاده از محصول داخلی وجود دارد، برای مردم نیز خرید خودروی داخلی به صرفهتر از خرید خودروی گران قیمت خارجی است.
نوروزی تاکید کرد: فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی حامی تولید و اشتغال پایداراست و در صورتی که طبق قول های داده شده از سوی خودروسازان، کیفیت محصولات ارتقا یابد، می توان قیمت خودرو را بر اساس فرمول بهای قیمت تمام شده محصول به اضافه سود معقول، آزادسازی کرد.
نایب رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، با اشاره به زیان حال حاضر خودروسازان در تولید و فروش محصولات با قیمتی کمتر از بهای تمام شده، تصریح کرد: با توجه به کمبود ارزی که در کشور وجود دارد، چرا باید ارزهای موجود را برای واردات خودرو هزینه کنیم، در حالی که خودروسازان ما توانایی تولید محصول و پاسخ به تقاضای مردم را دارند، می توان این منابع را صرف تولید در کشور کرد.
وی با اشاره به تاثیر صنعت خودروسازی در تولید ناخالص داخلی، اظهار کرد: در حال حاضر اولین دغدغه تمام کشور، اقتصاد و اشتغال است. اگر صنعت خودروسازی با این زیان انباشته به مسیر خود ادامه دهد، بیش از 800 هزارنفر نفر شاغل که به صورت مستقیم و غیر مستقیم با این صنعت پیوند خورده اند، بیکار خواهند شد. این یعنی زندگی میلیون ها نفر به مخاطره می افتد.
نماینده علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، افزود: بیکاری این تعداد از نیروی کار، برای کشور نگرانی ایجاد می کند. به همین جهت ما باید بتوانیم در کنار ایجاد اشتغال مولد، اشتغال پایدار را تثبیت کرده و نیروی کار را حفظ کنیم. خودروسازان از یک سو و قطعه سازان و سایر ارایه دهندگان خدمات از سوی دیگر، افرادی هستند که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در صنعت خودروسازی مشغول به کار هستند.
وی با بیان اینکه اگر دولت اجازه آزادسازی قیمت خودرو را ندهد باید بنابر ماده 90 اجرای اصل 44 قانون اساسی، ضرر و زیان خودروسازان را جبران کند. گفت: در این میان تنها بحث خودروسازان مطرح نیست، بلکه بحث منافع ملی و دفاع از نیروی کار، اشتغال و صیانت از آنها مطرح است.
منبع: ایسنا
وی با اشاره به این که اگر خودروی خوب و با کیفیتی به دست مشتری برسانیم، کسی به سمت خرید خودروی خارجی نخواهد رفت، عنوان کرد: در کنار تعصبی که نسبت به استفاده از محصول داخلی وجود دارد، برای مردم نیز خرید خودروی داخلی به صرفهتر از خرید خودروی گران قیمت خارجی است.
نوروزی تاکید کرد: فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی حامی تولید و اشتغال پایداراست و در صورتی که طبق قول های داده شده از سوی خودروسازان، کیفیت محصولات ارتقا یابد، می توان قیمت خودرو را بر اساس فرمول بهای قیمت تمام شده محصول به اضافه سود معقول، آزادسازی کرد.
نایب رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، با اشاره به زیان حال حاضر خودروسازان در تولید و فروش محصولات با قیمتی کمتر از بهای تمام شده، تصریح کرد: با توجه به کمبود ارزی که در کشور وجود دارد، چرا باید ارزهای موجود را برای واردات خودرو هزینه کنیم، در حالی که خودروسازان ما توانایی تولید محصول و پاسخ به تقاضای مردم را دارند، می توان این منابع را صرف تولید در کشور کرد.
وی با اشاره به تاثیر صنعت خودروسازی در تولید ناخالص داخلی، اظهار کرد: در حال حاضر اولین دغدغه تمام کشور، اقتصاد و اشتغال است. اگر صنعت خودروسازی با این زیان انباشته به مسیر خود ادامه دهد، بیش از 800 هزارنفر نفر شاغل که به صورت مستقیم و غیر مستقیم با این صنعت پیوند خورده اند، بیکار خواهند شد. این یعنی زندگی میلیون ها نفر به مخاطره می افتد.
نماینده علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، افزود: بیکاری این تعداد از نیروی کار، برای کشور نگرانی ایجاد می کند. به همین جهت ما باید بتوانیم در کنار ایجاد اشتغال مولد، اشتغال پایدار را تثبیت کرده و نیروی کار را حفظ کنیم. خودروسازان از یک سو و قطعه سازان و سایر ارایه دهندگان خدمات از سوی دیگر، افرادی هستند که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در صنعت خودروسازی مشغول به کار هستند.
وی با بیان اینکه اگر دولت اجازه آزادسازی قیمت خودرو را ندهد باید بنابر ماده 90 اجرای اصل 44 قانون اساسی، ضرر و زیان خودروسازان را جبران کند. گفت: در این میان تنها بحث خودروسازان مطرح نیست، بلکه بحث منافع ملی و دفاع از نیروی کار، اشتغال و صیانت از آنها مطرح است.
منبع: ایسنا
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها