کد خبر:
۱۴۵۱۶۲ ۰۹:۱۶
۱۴۰۰/۰۸/۱۶
لزوم شفافیت در صنعت خودرو
نایبرئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در صنعت خودرو باید به سمت شفافیت برویم که حاصل آن اطلاع مردم از ارزش واقعی ساخت یک خودرو است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما: سید جواد حسینیکیا در برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به طرح آزادسازی واردات خودرو افزود: نگاه ما این است که همه افراد بتوانند با ارز حاصل از صادرات خدمات و قطعات، خودرو وارد کنند. وی درباره نگاه مجلس در این طرح تصریح کرد: گام اول شکستن انحصار، گام دوم کیفیت محوری و گام سوم نگاه به مدیریت بازار است.
نماینده مردم کرمانشاه گفت: برخلاف کل دنیا که هیچگاه خودروساز، قطعهسازی نمیکند در ایرانخودروساز، قطعهساز هم هست. وی افزود: این اتفاق باعث میشود افزایش قیمت قطعات و خودرو در انحصار یک شرکت باشد و هرگاه بخواهند قیمتها افزایش پیدا کند. حسینیکیا به تلاش قطعهسازان برای مدیریت کامل صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: این اتفاقی غلط است و دولت هم باید از بنگاهداری به سمت سیاستگذاری برود. نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به باز بودن دست دولت پس از خصوصیسازی صنعت خودرو تصریح کرد: این اتفاق باعث میشود هرگاه خودروساز تخلف و کمفروشی در حق مشتری کرد دولت با پایین آوردن یا برداشتن تعرفه واردات آنها را تنبیه کند و اگر خودروساز، خودروی با کیفیت به مشتری ارائه کرد با بالابردن تعرفه واردات به رونق تولید کمک شود. وی افزود: چون این اتفاق محقق نشده است خودروسازها هر طور میخواهند با مردم برخورد میکنند. حسینیکیا با اشاره به بالا بودن قیمت خودروی داخلی تصریح کرد: بیشتر هزینههای دریافتی، بابت هزینههای بالاسری خودروسازان است که بخشی از آن مربوط به حقوق و مزایای نیروی انسانی مازاد این شرکتها است.
نماینده مردم کرمانشاه گفت: برخلاف کل دنیا که هیچگاه خودروساز، قطعهسازی نمیکند در ایرانخودروساز، قطعهساز هم هست. وی افزود: این اتفاق باعث میشود افزایش قیمت قطعات و خودرو در انحصار یک شرکت باشد و هرگاه بخواهند قیمتها افزایش پیدا کند. حسینیکیا به تلاش قطعهسازان برای مدیریت کامل صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: این اتفاقی غلط است و دولت هم باید از بنگاهداری به سمت سیاستگذاری برود. نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به باز بودن دست دولت پس از خصوصیسازی صنعت خودرو تصریح کرد: این اتفاق باعث میشود هرگاه خودروساز تخلف و کمفروشی در حق مشتری کرد دولت با پایین آوردن یا برداشتن تعرفه واردات آنها را تنبیه کند و اگر خودروساز، خودروی با کیفیت به مشتری ارائه کرد با بالابردن تعرفه واردات به رونق تولید کمک شود. وی افزود: چون این اتفاق محقق نشده است خودروسازها هر طور میخواهند با مردم برخورد میکنند. حسینیکیا با اشاره به بالا بودن قیمت خودروی داخلی تصریح کرد: بیشتر هزینههای دریافتی، بابت هزینههای بالاسری خودروسازان است که بخشی از آن مربوط به حقوق و مزایای نیروی انسانی مازاد این شرکتها است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها