کد خبر:
۱۴۵۱۳۵ ۱۳:۱۱
۱۴۰۰/۰۸/۱۵
رتبه خودروسازان بزرگ در کاهش آلایندگی
گرینپیس برای همایش آب و هوایی COP۲۶ خودروسازان را از لحاظ آلایندگی کربنی رتبهبندی کرده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز،؛ گرینپیس در رتبهبندی خود به تویوتا و استلانتیس [شرکتی که از ادغام فیات کرایسلر با پژوسیتروئن شکل گرفته] رتبه F- - را برای تلاشهای کربنزدایی داده که یکی از معیارهای آن خروج موتورهای بنزینی و گازوئیلی از تولید انبوه است.
رتبه خودروسازان بزرگ در کاهش آلایندگی
به حداقل رساندن آلایندههای کربنی در زنجیره تامین و استفاده یا بازاستفاده از فناوریهای سبز [دوستدار محیطزیست] برای باتری خودروها نیز از معیارهای دیگر ارزیابی این گروه فعال محیطزیستی بوده است. ۱۰ خودروساز برتر جهانی در این رتبهبندی مورد سنجش قرار گرفتهاند. جنرال موتورز هم که بهترین رتبه را به دست آورده به امتیاز C- رسیده که خیلی قابل قبول نیست. در رتبهبندی بعدی فولکس با D و رنو با D- در ردههای بعدی قرار دارند. بقیه خودروسازان مثل فورد، هوندا، هیوندایی-کیا و... امتیاز اف مثبت یا منفی گرفتهاند و همانطور که از حرف اف برمیآید، اول کلمه Fail یا Failure است که در حقیقت نمره قبولی به دست نیاوردهاند.
آدا کونگ، مدیر ارشد کمپین گرینپیس در شرق آسیا میگوید: سال گذشته تویوتا پرفروشترین خودروساز دنیا شد، در عین حال این شرکت بر حفظ قوای محرکه بنزینی درونسوز از همه بیشتر اصرار میورزد.» کونگ در بیانیه خبری خود این جمله را هم افزوده است که این غول ژاپنی در دفاع از خودروهای بنزینی صدایش از همه بلندتر است، هم در بازار داخل و هم در بازار خارجی. با این حال اما نباید از انصاف دور شد، چون در ماه سپتامبر تویوتا ۵/ ۱هزار میلیارد ین [معادل ۲/ ۱۳ میلیارد دلار] به طراحی، تولید و گسترش باتریهای خودرو و فناوری هیبریدی تا سال ۲۰۳۰ اختصاص داده است. در گزارش گرینپیس آمده است که «برخی از خودروسازان ژاپنی مثل تویوتا، اطمینان دارند که فناوری هیبریدی جایگزین موثری برای موتورهای بنزینی است. در حالی که در دنیای واقعی برای کاهش آلایندهها خودروهای هیبریدی به اندازه مورد انتظار خوب نیستند.» اندازهگیریها هم نشان میدهد خودروهای هیبریدی که با پریز برق هم شارژ میشوند فقط به اندازه یک سوم در مقایسه با خودروهای بنزینی و گازوئیلی در کاهش آلایندگی موثرند. این ارزیابی و رتبهبندی درست زمانی منتشر شده که رهبران کشورها در گلاسکوی انگلستان در کنفرانس COP۲۶ گرد هم آمدهاند که به نوعی ادامه توافق پاریس ۲۰۱۵ و در جهت کاهش دمای زمین به میزان ۵/ ۱درجه سانتیگراد است. گرینپیس میگوید که از ۱۰ خودروساز برتر دنیا هیچیک پیش از ۲۰۳۵ قصد کنار گذاشتن کامل خودروهای بنزینی را ندارند و در آن صورت برنامه کاهش ۵/ ۱ درجه سانتیگرادی حرارت زمین غیرممکن خواهد بود.
رتبه خودروسازان بزرگ در کاهش آلایندگی
به حداقل رساندن آلایندههای کربنی در زنجیره تامین و استفاده یا بازاستفاده از فناوریهای سبز [دوستدار محیطزیست] برای باتری خودروها نیز از معیارهای دیگر ارزیابی این گروه فعال محیطزیستی بوده است. ۱۰ خودروساز برتر جهانی در این رتبهبندی مورد سنجش قرار گرفتهاند. جنرال موتورز هم که بهترین رتبه را به دست آورده به امتیاز C- رسیده که خیلی قابل قبول نیست. در رتبهبندی بعدی فولکس با D و رنو با D- در ردههای بعدی قرار دارند. بقیه خودروسازان مثل فورد، هوندا، هیوندایی-کیا و... امتیاز اف مثبت یا منفی گرفتهاند و همانطور که از حرف اف برمیآید، اول کلمه Fail یا Failure است که در حقیقت نمره قبولی به دست نیاوردهاند.
آدا کونگ، مدیر ارشد کمپین گرینپیس در شرق آسیا میگوید: سال گذشته تویوتا پرفروشترین خودروساز دنیا شد، در عین حال این شرکت بر حفظ قوای محرکه بنزینی درونسوز از همه بیشتر اصرار میورزد.» کونگ در بیانیه خبری خود این جمله را هم افزوده است که این غول ژاپنی در دفاع از خودروهای بنزینی صدایش از همه بلندتر است، هم در بازار داخل و هم در بازار خارجی. با این حال اما نباید از انصاف دور شد، چون در ماه سپتامبر تویوتا ۵/ ۱هزار میلیارد ین [معادل ۲/ ۱۳ میلیارد دلار] به طراحی، تولید و گسترش باتریهای خودرو و فناوری هیبریدی تا سال ۲۰۳۰ اختصاص داده است. در گزارش گرینپیس آمده است که «برخی از خودروسازان ژاپنی مثل تویوتا، اطمینان دارند که فناوری هیبریدی جایگزین موثری برای موتورهای بنزینی است. در حالی که در دنیای واقعی برای کاهش آلایندهها خودروهای هیبریدی به اندازه مورد انتظار خوب نیستند.» اندازهگیریها هم نشان میدهد خودروهای هیبریدی که با پریز برق هم شارژ میشوند فقط به اندازه یک سوم در مقایسه با خودروهای بنزینی و گازوئیلی در کاهش آلایندگی موثرند. این ارزیابی و رتبهبندی درست زمانی منتشر شده که رهبران کشورها در گلاسکوی انگلستان در کنفرانس COP۲۶ گرد هم آمدهاند که به نوعی ادامه توافق پاریس ۲۰۱۵ و در جهت کاهش دمای زمین به میزان ۵/ ۱درجه سانتیگراد است. گرینپیس میگوید که از ۱۰ خودروساز برتر دنیا هیچیک پیش از ۲۰۳۵ قصد کنار گذاشتن کامل خودروهای بنزینی را ندارند و در آن صورت برنامه کاهش ۵/ ۱ درجه سانتیگرادی حرارت زمین غیرممکن خواهد بود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها