کد خبر:
۱۴۴۹۶۳ ۱۹:۲۱
۱۴۰۰/۰۸/۰۸
خروج خودرو از رانت با تکنرخی شدن قیمت
دبیر انجمن خودروسازان گفت: آخرین قیمتی که کارخانه برای پراید داد، ۴۰میلیون تومان بود؛ حالا همان پرایدی که تولید نمیشود در بازار به ۱۴۰میلیون تومان رسیده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ احمد نعمتبخش در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به صحبتهای وزیر صمت در خصوص افزایش تولید خودرو، گفت: وزیر صمت اشاره کردهاند برای سال آینده یکمیلیون و ۶۰۰هزار دستگاه خودرو تولید خواهد شد که منوط به چند عامل است. او با بیان اینکه افزایش تولید خودرو منوط به تقاضاست و با وجود چندنرخی بودن نمیتوان تولید را افزایش داد، گفت: اگر خودرو تکنرخی شود، رانت و فساد از صنعت خودرو خارج خواهد شد. در حال حاضر نمیتوانیم بیش از یکمیلیون خودرو در سال بفروشیم؛ چرا که مردم توان خرید ندارند. دبیر انجمن خودروسازان افزود: آخرین قیمتی که کارخانه برای پراید اعلام کرد، ۴۰میلیون تومان بود، اما اکنون همان پرایدی که تولید نمیشود در بازار به ۱۴۰میلیون تومان رسیده است. نعمتبخش گفت: باید بتوانیم از شرایط بینالمللی استفاده و با بزرگان صنعت خودرو مشورت کنیم؛ یعنی همزمان که میزهای ساخت داخل را برگزار و وابستگی به خارج را کم میکنیم، باید با شرکتهای بزرگ خودروسازی همکاری کنیم. همکاری با شرکتهای بزرگ خودروسازی باعث تولید یک خودروی مشترک میشود که به صادرات ختم خواهد شد. او با بیان اینکه اکنون مشکلات نقل و انتقال بانکی با کشورهای دیگر را داریم و نیاز است این موانع برداشته شوند تا به تولید یکمیلیون و ۶۰۰هزار دستگاه برسیم، گفت: اکنون به صادرات محدودی به عراق، آذربایجان و... داریم، ضمن اینکه در این کار محدودیت داریم. فرض کنید پول حاصل از صادرات خودرویی که به عراق ارسال میشود، با چمدان به ایران میآید! او گفت: علاوه بر این، تعداد خودروهای فرسوده در بازار بسیار زیاد است. تمام دنیا کمک میکنند خودروهای فرسوده از رده خارج شود و چون دارندگان خودروهای فرسوده اقشار ضعیف و کمدرآمدی هستند، باید به آنها کمک شود. دولت آمریکا اکنون ۴هزار دلار به کسی که خودرو را از رده خارج کند، پرداخت میکند. او ادامه داد: با وجود خودروهای فرسوده و رانتی که توزیع میشود، توان تولید به بیش از یکمیلیون دستگاه نمیرسد، یعنی نیاز است خودروی فرسوده را از رده خارج کنیم و رانت را از بین ببریم. به گفته دبیر انجمن خودروسازان اگر قرار باشد خریدار واقعی، خودرو را بخرد، بیشتر از یکمیلیون دستگاه نمیتوان فروخت؛ مگر اینکه به از رده خارج کردن ۳۰۰هزار خودروی فرسوده یا صادرات ۳۰۰هزار خودرو در بازار صادراتی کمک کنیم.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها