کد خبر:
۱۴۴۰۰۰ ۰۹:۲۷
۱۴۰۰/۰۶/۳۱
اسقاط فرسودهها نباید منوط به واردات خودرو شود
پدال نیوز: رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اسقاط خودروهای فرسوده نباید منوط به واردات خودرو شود، افزود: فراکسیون محیط زیست مجلس در حال بازنگری در قانون است تا خودروسازان نیز موظف شوند به ازای تولیدات خود بخشی از خودروهای فرسوده را از رده خارج کنند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایرنا : رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اسقاط خودروهای فرسوده نباید منوط به واردات خودرو شود، افزود: فراکسیون محیط زیست مجلس در حال بازنگری در قانون است تا خودروسازان نیز موظف شوند به ازای تولیدات خود بخشی از خودروهای فرسوده را از رده خارج کنند.
سمیه رفیعی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس درباره واردات خودرو گفت: بر اساس این مصوبه واردکنندگان موظفند به ازای واردات خودرو نسبت به از رده خارج کردن خودروهای فرسوده اقدام کنند.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه اسقاط خودروهای فرسوده نباید منوط به واردات خودرو شود، افزود: فراکسیون محیط زیست مجلس در حال بازنگری در قانون است تا خودروسازان نیز موظف شوند به ازای تولیدات خود بخشی از خودروهای فرسوده را از رده خارج کنند. وی به تغییر قانون فرسودگی خودرو در کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس تعریف جدید فرسودگی خودروها در کشور هماکنون حدود ۲۰ درصد خودروهای کشور در رده خودروهای فرسوده قرار میگیرند که این خودروها ۴۰ درصد آلودگی هوا را به خود اختصاص میدهند. به گفته رفیعی یکی از بخشهای بر زمینمانده قانون هوای پاک، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده است. رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس به موضوع معاینه فنی خودروها اشاره کرد و گفت: اکثر خودروهایی که مثلا در تهران معاینه فنی اخذ میکنند، مجوز خود را از مراکز خارج از شهر تهران و شهرستانها دریافت کرده که عملا سختگیری لازم برای ارائه معاینه فنی آنها انجام نمیشود. رفیعی یکی از مشکلات آلایندگی خودروها را موضوع تعویض نکردن کاتالیستها دانست و تاکید کرد: خودروسازان باید تعویض کاتالیست خودروها را ضمانت کنند نه اینکه پس از تولید خودروها را به حال خود رها کنند.
وی اضافه کرد: در عین حال برخی از مراکز وابسته به خودروسازان نیز وجود دارند که کاتالیست بیکیفیت را با قیمتهای بالا تولید میکنند و در اختیار مردم قرار میدهند که به هیچ عنوان کیفیت و کارایی لازم را ندارند و خودروسازان نیز خودروها را به شکلی انحصارگرایانه مجبور میکنند از این مراکز کاتالیست تهیه کنند. رفیعی با بیان اینکه یکی دیگر از تکالیف قانون در بحث کیفیت هوا، کمک دولت در بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است، تاکید کرد: این بخش نیز به طور کامل بر زمین مانده است، به شکلی که از سال ۹۳ تا ۹۹ وزارت کشور حتی یک ریال هم در این حوزه به ۸ کلانشهر کشور را اختصاص پیدا نکردهاست. به گفته وی بر اساس آمارها تنها ۱۰ درصد اتوبوسهای پایتخت از وضعیت مناسبی به لحاظ ایمنی و آلایندگی برخوردارند و هر لحظه ممکن است بقیه اتوبوسها در پایتخت با مشکل خدماتدهی مواجه شوند.
سمیه رفیعی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس درباره واردات خودرو گفت: بر اساس این مصوبه واردکنندگان موظفند به ازای واردات خودرو نسبت به از رده خارج کردن خودروهای فرسوده اقدام کنند.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه اسقاط خودروهای فرسوده نباید منوط به واردات خودرو شود، افزود: فراکسیون محیط زیست مجلس در حال بازنگری در قانون است تا خودروسازان نیز موظف شوند به ازای تولیدات خود بخشی از خودروهای فرسوده را از رده خارج کنند. وی به تغییر قانون فرسودگی خودرو در کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس تعریف جدید فرسودگی خودروها در کشور هماکنون حدود ۲۰ درصد خودروهای کشور در رده خودروهای فرسوده قرار میگیرند که این خودروها ۴۰ درصد آلودگی هوا را به خود اختصاص میدهند. به گفته رفیعی یکی از بخشهای بر زمینمانده قانون هوای پاک، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده است. رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس به موضوع معاینه فنی خودروها اشاره کرد و گفت: اکثر خودروهایی که مثلا در تهران معاینه فنی اخذ میکنند، مجوز خود را از مراکز خارج از شهر تهران و شهرستانها دریافت کرده که عملا سختگیری لازم برای ارائه معاینه فنی آنها انجام نمیشود. رفیعی یکی از مشکلات آلایندگی خودروها را موضوع تعویض نکردن کاتالیستها دانست و تاکید کرد: خودروسازان باید تعویض کاتالیست خودروها را ضمانت کنند نه اینکه پس از تولید خودروها را به حال خود رها کنند.
وی اضافه کرد: در عین حال برخی از مراکز وابسته به خودروسازان نیز وجود دارند که کاتالیست بیکیفیت را با قیمتهای بالا تولید میکنند و در اختیار مردم قرار میدهند که به هیچ عنوان کیفیت و کارایی لازم را ندارند و خودروسازان نیز خودروها را به شکلی انحصارگرایانه مجبور میکنند از این مراکز کاتالیست تهیه کنند. رفیعی با بیان اینکه یکی دیگر از تکالیف قانون در بحث کیفیت هوا، کمک دولت در بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است، تاکید کرد: این بخش نیز به طور کامل بر زمین مانده است، به شکلی که از سال ۹۳ تا ۹۹ وزارت کشور حتی یک ریال هم در این حوزه به ۸ کلانشهر کشور را اختصاص پیدا نکردهاست. به گفته وی بر اساس آمارها تنها ۱۰ درصد اتوبوسهای پایتخت از وضعیت مناسبی به لحاظ ایمنی و آلایندگی برخوردارند و هر لحظه ممکن است بقیه اتوبوسها در پایتخت با مشکل خدماتدهی مواجه شوند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش