کد خبر:
۱۴۳۳۲۲ ۱۳:۲۴
۱۴۰۰/۰۶/۰۲
معاون فنی گمرک مطرح کرد:
رسوب ۳ هزار و ۶۴۳ دستگاه کامیون در گمرکات کشور
پدال نیوز- ارونقی گفت: اکنون ۳ هزار و ۶۴۳ دستگاه کامیون در گمرکات کشور دپو شده اند که این کامیون ها مجوز ورود دارند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ارونقی معاون فنی گمرک در حاشیه بازدید معاون دادستانی از گمرک شهریار، تصریح کرد: هم اکنون 3 هزار و 643 دستگاه کامیون در 9 گمرک کشور دپو شده که این کامیون ها مجوز ورود دارند و ثبت سفارش شده اند.
او افزود: تعلل سازمان های ذی ربط در صدور مجوز های لازم باعث ایستایی این کامیون ها در گمرک شده است. این کامیون ها بیش از 8 ماه تا یک سال در انبارهای گمرک دپو شده اند.
ارونقی گفت: در واقع گمرک به انباری تبدیل شده که انواع کالاها در آن دپو شده است و صاحبان کالا در نهایت گمرک را مقصر این ایستایی می دانند.
معاون فنی گمرک بیان کرد: اگر ادعا می شود واردات این کامیون ها به تولید داخل ضربه می زند چرا مجوز ورود آن از قبل داده شده است؟
او در خصوص سرم های دپو شده در انبار گمرک گفت: هم اکنون 500 تن سرم در انبارها مانده که از سال 95 به کشور وارد شده و فاسد شده اند. این موضوع به سازمان اموال تملیکی هم اعلام شده اما رسیدگی نشده است.
ارونقی بیان کرد: محموله 250 تنی سرم بیمارهای دیالیزی هم در انبار گمرک است که تاریخ انقضای این سرم ها نگذشته است و رایزنی شده تا مستقیما به وزارت بهداشت عرضه شوند تا هر چه سریعتر به مصرف برسند.
او افزود: تعلل سازمان های ذی ربط در صدور مجوز های لازم باعث ایستایی این کامیون ها در گمرک شده است. این کامیون ها بیش از 8 ماه تا یک سال در انبارهای گمرک دپو شده اند.
ارونقی گفت: در واقع گمرک به انباری تبدیل شده که انواع کالاها در آن دپو شده است و صاحبان کالا در نهایت گمرک را مقصر این ایستایی می دانند.
معاون فنی گمرک بیان کرد: اگر ادعا می شود واردات این کامیون ها به تولید داخل ضربه می زند چرا مجوز ورود آن از قبل داده شده است؟
او در خصوص سرم های دپو شده در انبار گمرک گفت: هم اکنون 500 تن سرم در انبارها مانده که از سال 95 به کشور وارد شده و فاسد شده اند. این موضوع به سازمان اموال تملیکی هم اعلام شده اما رسیدگی نشده است.
ارونقی بیان کرد: محموله 250 تنی سرم بیمارهای دیالیزی هم در انبار گمرک است که تاریخ انقضای این سرم ها نگذشته است و رایزنی شده تا مستقیما به وزارت بهداشت عرضه شوند تا هر چه سریعتر به مصرف برسند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها